Alla inlägg under november 2009

Av Åsa - 30 november 2009 15:09

...en lugn och skön förmiddag på jobbet. Alla nöjda och galda. Lite tröttelitrött är jag efter att ha varit upp i natt och mockat hund skiiit, doggen var nämligen lite kass i kistan. Han är piggare i övrigt i alla fall och det känns skönt. Fick ett tipsav en jobbarkompis om att man kan ge hundar glucosamin och att det brukar ha en positiv effekt på gamla hundar som är stel och sliten. Värt att prova, så att han slipper bli så slut när han leker med sin älskade lilla Aztra, han blir ju så glad när hon är här....fast han har inte vett att inse sin begränsningar......Nu ska jag hämta en av grabbarna vid skolan och sen ska jag puscha minstingen till att göra engelska läxan....det är ju inte så kul med läxor i den åldern....tonåringar springer ju inte direkt hem viftandes med läxan som de gjorde när de gick i ettan och nyss lyckats tjata åt sig första läxan av fröken....det var minsann tider det.....Ha en fortsatt trevlig grå trist måndag, så ska jag be till högre makter i kväll om lite sol åt oss här på norra halvklotet till i morgon och någon dag till här i veckan.....kanske det hjälper. Håller tummarna på att jag får ett sms om att mina gardiner kommit till posten....tummarna börjar bli lite blå.....hej hå luden tå.........

Av Åsa - 29 november 2009 19:02

...efter nattskiftet, hade typ sovit i 3 och en halv timme....gaaaah!!! Men nu är man fit for fight igen, har jagat omkring i huset på jakt efter lite adevents pynt...tur att man har en driftig karl, källarsvalen blev ju städad och det behövs ju, för den 2 dec kommer sotaren och han är nog glad om han kommer fram.....Mina gardiner har inte kommit än, men var på väg med posten. Jipppie, jag får dona på i veckan här då....Zorro ärpiggare i dag, tassar på med lite lättare steg....Nu ska jg glo på tvn md familjen, men först ska jag kolla att stakarna funkar och att det inte behövs handlas nå nya lampor.....Älskar mina adventsstakar, höga, lite gammelvärldens i smide....droppformade frostde lampor som ger en extra mysig belysning......Myzzzzzz

Av Åsa - 28 november 2009 23:23

....man natt igen. Idag känns det som om jag redan gjort tre nätter innan jag kom hit....Lite seeeg i kolan, förkylning på gång och så har jag inte sovit särskilt bra natten till idag....Varit med älskade gubben och handlat en sväng på eftermiddagen, blev Coop och Mediamarkt i Valbo. Jag behövde en ny mus....ja, jag menar till datorn, fast den andra skulle nog behöva en ombussning den oxå...man har ju fött fyra barn och det har nog satt sina spår....fniss...nog om det, fast jag måste säga att det är väl bra att det finns nya att köpa....hahaha...Blev fläskfile och pompe till middag....sallad och beasås oxå.....Hoppas att Zorro, vår gammhund, har mindre träningsvärk i morgon....han har inte insett sina begränsningar vad det gäller att stoja kring och leka...det är ju liiiite skillnad på dryga 5 månader och tio år vad det gäller en hund......Fast vankas det gobitar då är man genast på allerten....Ska göra lite sysslor här och roa mig med Tv 4 mellan sysslorna.....känns som om natten blir lååååång!!! Ha det gött och Natti på er alla ni som får sova....Till alla er som oxå jobbar natt, ha det bra på jobbet och vi är på jobbet för att vi behövs där nu.....Kram

Av Åsa - 28 november 2009 09:36

....full rulle,lånt in på små timmarna... Hundarna har stojat på lite,men sen har jag fått klivit upp ett X-antal gånger för att få käft på grabbarna..puuuh! Det här bådar inte gått inför nattskiftet.....får försöka sova en stund på eftermiddagen....är såååååå slut just nu. Ska ta mig en frulle nu , passa på medan hundarna sover.....Sen är det deras tur att få frukost.....Ha en härlig lördag och var rädd om varandra.....

Av Åsa - 27 november 2009 22:08

....jäkla less, alla andra har fixat och donat advent..jag har inte ens fått hem mina nya gardiner än....aldrig mer ska jag köpa gardiner på postorder...de har ju en förmåga att inte komma när man behöver dem....inte ett ljud från företaget heller om varför de är försenade....har ju varit med om förr att det kommit en lapp i brevlådan att det är slutsålt, fast det fanns när man godkände ordern....blir det så nu oxå...då j-lar går jag i taket. Sitter och pillar lite med datorn, gubben har lagt sig och grabbarna kollar på tv:n. vid mina fötter ligger en trött liten Aztra, hon ska sova hos oss i natt för husse är på partaj och matte jobbar på Ovakos klockfest....Zorro vår schäfer som blir tio år är helt däckad, det är slitsamt och vara valp vakt....gaffla han till innan han somnade på köksmattan.....Förhoppningsvis sover hundarna i natt, ska ut meddem på kvällspinkning om en stund...hoppas på att lilla Aztra håller truten så att Moffa Roffe får sova som ska ut och jobba klockan 05,00 i morgonbitti.......Ha en riktig trevlig kväll och se till att ha fredagsmyyyyys om det så det är det sista ni gör........

Av Åsa - 27 november 2009 10:37

....klart. Varit förbi på jobbet med lite grejer och tagit en snabb kopp kaffe med min arbetskamrat....Jag och Zorro var nyss ut på promenad och det ser ut att bli lite soooool....det är lite blått mellan de gråa molnen... Härligt  Nu ska jag ta det lilla lugna en stund.....såg att jag missat ett viktigt telefonsamtal när jag var ute och rände....typiskt. De får väl ringa igen ...så snälla riiiiing....

Av Åsa - 26 november 2009 22:25

...man alla juveler på hemmaplan.  Vilket är skönt...nu nattar ungar och gubbe sig, så jag får lite sen men ändå lite egen tid.... Har jobbat 7-14.30 idag och det var jättelugnt på jobbet....blir nästan rastlös när det är så lugnt.....I morgon är jag ledig...wiiiiehoooo  Får se vad jag hittar på.....nu ligger den stackars gamla kraken och piper i sin bädd...ja, nu pratar jag om hunden....han tycker llite synd om sig själv......piiiip, piiiip  För guds skull    låt mig få lite inspiration till att fixa lite advent här hemma oxå.....lite sånt där puder från himlen skulle inte sitta helt fel...förutom att jag halkar så lätt..... nu ska jag ryta i åt grabbarna så det blir lugnt här.....gaaaah!!!  För fan ta och beama bort mig en stund.... en date med små gröna män..... näe, med min vanliga osis, så hamnar jag väl hos han därnere....  och gubben hamnar väl hos självaste tomtemor.... Önskar er alla en riktigt god natt och en trevlig morgondag....... 

Av Åsa - 25 november 2009 21:28

.....tittar på efterlyst. Blir inte riktigt klok på hur folk kan bete sig mot sina medmänniskor.Obestämd Riktigt groteskt....Har fått mina nya glasögon idag, dock inte de jag beställde från början, men det blev väldigt bra i alla fall...först blev jag besviken när jag såg att de skickat fel, men efter jag provat dem och inte behövt bocka och fixa nåt utan de satt kanonbra direkt då blev jag riktigt glad.....Tungan ute Nu ska jag leka lite med datorn en stund och sen natta mig för jag börjar sju imorgon...Har varit till min mor och far, svärmor,svärfar och Malin o Martin efter kvällsmaten.....Svärfar hade fått ett positivt besked i Gävle idag...röntgen visade att behandligen biter på cancern.....Livet ser ljusare ut på en gång för oss alla nu........Glad

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards