Alla inlägg under oktober 2013

Av Åsa - 27 oktober 2013 21:28

...hit och dit i full fart idag. Rastat gamla Flisan åt kära svärmor. Fikat med världens godaste bullar som svärsonen bakat. Tog en tur till skogen med våran vovve och passade på att plocka lite svamp. Ute ett bra tag. Skööööönt! Nu ikväll har vi myst med macka och oboy vid tvn. Lite nostalgi över det.

Imorgon ska jag upp före tuppen för att vara hos lille Léon när dotra och gubben far för att lämna in dotras bil som behöver lite omvårdnad och kärlek efter att de blev på sprungen av en älg i Tröttbacken. En nära älg upplevelse. Gubben gör sista natten och tyckte det var ok att sticka när han sluta för att få in bilen i tid. Sen blir det vila en stundninnan cirka ska agera taxi åt de två äldsta sönerna som ska till arbetsförmedlingen samma tid. En i Sandviken å en på Hofors. Gaaaaah!!

Nu ska jag ta mig till sängen och förhoppningsvis så kan jag sova. Blev lite dåligt av den varan på jobbet i natt. Highlife på vissa....men det är ju som de är. Inget man kan rå på... nu får ni ha en trevlig söndags kväll. Kram!!!

Av Åsa - 20 oktober 2013 16:15

....morgon till kväll. Igår var första dagen på en vecka som jag orkade vara ute i vår vackra natur. Naturligtvis blev det ett par timmar vid en sjö. Efter det var vi på promenad med lilla Flisan (14 år) svärmors papillon. Rondellen fick stå för kvällsmaten. En familje pizza med gyros och pomfrites på. Mums!!!!

Idag har vi vallat Flisan på förmiddagen å sen drog vi till skogs med våran juvel så han fick springa av sig. När vi kom hem röjde vi undan bråte från tomten å vintrade altan. Njöt av en kopp kaffe och en äggmacka ute i höstsolen. Vovven var med å både hjälpte till (stjälpte) med bråten/virket på gården. Passade på att fjäska till sig lite go macka oxå. Ner på ica handlade lite sen hem och laga mat. Köttbullar, potatis, sås och hemgjord äppelmos. Smarrigt efter en arbetsdag ute.

Nu blir slapp i soffan en stund. Bilder från igår och idag här nedan.

Av Åsa - 16 oktober 2013 19:52

..rullat på från morgon till kväll. Lägre temp men fortfarande ont sim satan i benet. Varit ut med svärmors lilla vovve för hon kom hem från hjärt avdelningen igår efter att ha legat där sen i fredags. Väntar nu på operation i Uppsala. Det tog som sagt var på mina krafter, är ju inte direkt på topp själv med dunder infektion i benet å meduxin i massor.

Lagade mörad ytter filé helstekt i ugn med lök, vitlök å morötter. Pärer, sås å naturligtvis dotras goa hemgjorda äppelmos till. Vardags lyx på hög nivå.

Nu glor vi på lite hockey med grannen och vilar lite. Var ju skönt med en promenad oxå i fin vädret, blir ju bara lat av att kurera sig i soffan. En dag i taget å sen får vi se hur det går har ju bara ätit penicillinet i två dar av tio än. Känns nu som om det går åt det bättre i alla fall.

Har valt att lägga ner fejjan ett tag för det är så mycket kack där för tillfället. Väljer att inte bidra till det. Tack å hej från tossiga mig!!!!

Av Åsa - 15 oktober 2013 13:46

...dag på havet med bästa brudarna hade jag i lördags. Rosella dagskryssning. God mat, götta i glasen och toppen väder.

Söndagen blev i feberns tecken. 40 grader i örat å svullen lymfa i ljumsken. Inte direkt pigg då jag vanligtvis ligger på 35.7 - 36.1 i morgon temp. På måndagen hade jag röda strni vmor och ett jätte stort å rött på mitt eksem på smalbenet. Ringde hälsocentralen men där var det fullt för dagen å de bad mig återkomma som idag. Lackade ur å ringde1177. Där ringde de upp hc å vips så fick jag en tid. Väl där på HC så visade det sig att snabbsänka på 125 å Heracillin 1gr×3 i 10 dar. Suck! Vid minsta lilla förändring så skulle höra av mig direkt sa doktorn. Bara till å lyda.

Idag har jag lägre temp men fan så jävla ont det gör i huden. Å ingen ork i kroppen alls. Upprätt läge i bilen för att vara sällskap åt dundergubben när han agera taxi åt sonen för diabetes koll i Sandviken. Gör ont att ha kläder på sig. Gaaaaah! Fast med dunder kur å vila så blir det nog bra. Å vet ni vad ont krut förgås inte så lätt.

Av Åsa - 3 oktober 2013 21:08

...somnade om på soffan i morse efter att jag skjutsat grabben till skolan. Hade tänkt ta en lång promenad med hunden å sen åka till lille Léon å mysa medans Malun skulle baka kanelbullar. Det lixom skeeeet sig totalt vaknade av att gubben som jobbat natt satte på kaffe. Lite seeeeeg i kolan föreslog jag att vi skulle åka å fiska en stund. Sagt å gjort. ...väl där snål blåste det så infernaliskt att vi beslöt oss för att åka hem och hämta vovven för en svamp plockar tur istället. Det gav mer än fisket.

Väl hemma igen så fixade jag lite kvällsmat å sen lurva vi ner oss å myste i soffan. Gubben slumrade en stund, han ska ju ut å jobba i natt oxå. Jag stickade lite på min tröja, framstycket är strax klart å det är dax för den tråkiga avmaskningen. Fast det går ju det oxå.

Nu på kvällen ringde dotra å berätta att de blivit på sprungen av en älg i Tröttbacken. Plåt skador å älgen klarade sig tydligen bra för den sprang vidare. Tur i oturen att det bara blev skador på bilen å inga personskador. Tror att älgarna i vårt avlånga land har en förkärlek till damerna i familjen Björklund. Var ju till Ullared förra fredagen å då väja bussen för en älg. Å för två år sen(tror jag att det var) blev jag å två vänner på sprungen av en älg och fick väja/bromsa för en älg på en å samma gång när vi var på väg till Ullared. Stora å mäktiga är de rackarna. Känns som om man är lite smått stalkad av älgar.....gaaaaaah! !

Nu blir det nog sängen snart så jag orkar upp till jobbet i morgon.

Av Åsa - 1 oktober 2013 13:48

....så är det bara. Jobbar dygn och sen ledig. Fredag dygn igen. Hoppas på lite fin väder å kvalitéts tid vid nån sjö med gubben. Måste passa på när vädret tillåter.

Känns tungt å segt när man tänker efter å då behövs nåt att glädjas över.

Igår när vi fiskade så passade jag på att plocka lite tratt/höst kantareller. Blir gott till en bit kött nån kväll. Jag och äldsta grabben röjde av lite skit hemma på gården å var på tippen tre vändor. Sköööönt!!! Efter det var jag å de två äldsta grabbarna på shopping i Sandviken. På kvällen satte jag mig i soffan å njöt av tillvaron. Stickade lite på min PIA tröja. Doggen låg brevid helt utslagen efter ett par timmar vid sjön.

Nu är det lite gofika innan man jobbar vidare.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards