Alla inlägg under april 2011

Av Åsa - 30 april 2011 22:06

...jag på jobbet och lyssnar på alla fyrkvererier...Hofors är som en enda stor popcorn kastrull, åtminstone låter det så...hihihi. Kallt som attan ute....fördelen med det är ju att det kanske blir lite mindre fylla.

 

Tidigare idag så var jag och gubben in till Sandviken, handlade diverse förnödenheter som vi bland annat skulle ha till middagen...den bestod av en stor härlig oxfilé som vi skar i lagoma skivor och körde i ugnen  med silverlök, rödlök och vitlöksmarinad....blev såååååååå himla gott, till så gjorde vi klyftpotatis med skalet kvar..blir lixom lite mer rustikt då...naturligtvis en god sås och lite gott bröd med egenhändigt komponerat vitlökssmör....grönsaker till de som vill ha...alltså till mig själv!!! Riktig brakmiddag, som det passar sig på en Valborgsmässo afton........

 

Hoppas på sol och värme i morgon, tänkte ta gubben och doggen på en lång promenix då...men skvallra inte för den tvåbenta hälften...han är fortfarande lyckligt ovetande om mina planer.....hehehehe!!!!

 

Nu får ni se till att ha en riktigt trevlig helg, tar ni er en jäkel så se till att ta er två....annars vinglar man så konstigt för det lixom ojämt...eller var det tvärtom...gaaaaaaaaaaaah!!!

Av Åsa - 27 april 2011 19:23

.... synd om mig dag...allt känns lite blääääigt. Kan ju tala om att det inte blev direkt uppmuntrande efter att man betalat alla förbaskade räkningar hellr....fy faaaaaaaaaaan om man vore miljonär. Fast jag tror att jag inte skulle vara nå lyckligare för det, tröstar mig med att det finns de som har det värre....vilket är en sjuk tröst....eller som min jobbarkompis brukar säga: En stor kuk är en klen tröst i fattigt hem.......moaaahhaaaaa!!!!

 

Nu har jag precis haft en skön pratstund med Köpman och Krydolf på altan över ett par koppar kaffe, tog mig en skön bastu och trösar mig med en god hemlagad köttfärspaj som jag och äldsta grabben fixat till med förenade krafter.....jummie!!!

 

Mitt uppe i allt mitt elände (som det känns) så lyckades jag väl med bravuren och slå huvudet i fläkten...gaaaah!!! Inte bara en gång utan två....nu kommer väl hornen ut på riktigt i pannan i form av blålila bulor....fniss or NOT....för det gjorde faktiskt skiiiiiiiiiitont!!! Å inte är gubben hemma och kan trösta mig heller, han är ju nere på Ovako och tjänar lite pengar....faaaan undras om han kan få två anställningsnummer....jag likaså på kommun...då kanske man fick några fler korvören över vid lön....skämt å sido!!!!  Nu ska ja ta och putsa mina glasögon....de är så lortiga efter att jag smort in mig efter bastun...lyckas ju alltid att få hudkräm på glasen...är man klantig av naturen så är man.....Tjingeling på er så länge.....

Av Åsa - 25 april 2011 22:43

...jag cyklat en ca 2 mil med en kompis....det var så himla skönt. efter det så tog vi en kopp kaffe på vår altan och inväntade min goa gubbe som slutade jobbet kl 14.....Gubben for till Långsjön och fiskade en stund med Persson och jag drog till Valbo med goa dotra.....Shoppade en present till en liten nykläckt grabb vid namn Vincent. Hoppas att den kommer till användning presenten sen då......Provade lite skor passade jag ju naturligtvis på att göra oxå, men jag höll mig från att köpa några....hahaha det trodde nog inte gubben att jag skulle lyckas med...men tji fick han!!!!

 

I förrgår var vi vid Lissjön hela dagen och det var så otroligt skönt, kom på nu att jag skulle lägga upp en bild på vår skönng Rambo, han fick prova yngsta grabbens solglasögon och ville inte släppa ifrån sig dem sen....han trivdes tydligen jättebra i dem...Kolla in tuffingen här nedan......

 

 

 

            

Av Åsa - 24 april 2011 06:01

....lyckades man ju med att sola till sig vid Lissjön igår, inte faaaaan tänkte jag på att solen tar så infernaliskt nu.....det blåste lite samtidigt o då känner man ju inte att den är varm. Fast är huvudet dumt får kroppen lida, att man aldrig lär sig.......gaaaaaaaaaaaaah!! Kan ju säga att vi hade en toppen dag vid sjön, dock ingen fisk, men härligt med gott fika och trevligt sällskap. rambo var med hela tiden han oxå och var såååååååå duktig, han hittade en en favvoplats på bryggan, därifrån kunde han ha koll på hela klanen......

 

Ett tag trodde jag att de höll på att spela in typ grodornas värsta porrfilm....va fasiken de porra ju överallt de små rackrarna.....skulle jag vara groda så skulle jag inte bli smickrad av "skönsången" som kväktebåde här och där......tror inte att jag skulle bli det heller om det var min gubbe som sjöng....hrmf!!!

 

Nu ska jag snart åka hem och krypa till kojs, har jobbat natt, men när man tittar ut genm fönstret på jobbet så vill man nästan inte åka hem och lgga sig...det är ju så fint och solen skiner från en klarblå himmel redan nu.....det blir nog ännu en kanonfin dag detta....ska försöka njuta av den efter att jag sovit en stund. Nu får ni ta och ha det riktigt gött, ät lite mer godis och god mat...det får man när det är PÅSK!!!! Kram på er.......

Av Åsa - 21 april 2011 21:33

......snart fått min älskade altan färdigpiffad, så när som på att ryggkuddarna till väggen och smideskronan till taket....jihoo!!! Kanske någon lite blomma till oxå...senblir det altan häng hela dagarna vid ledig tid. Så härligt!!!

 

Nu ska jag mysa lite med gubben vid tv.n han är ju skapligt nöjd efter att fått varit iväg på två fisketurer idag....snacka om att han har njutit...tror jag i alla fall och jag missunnar honom det inte.

 

 Skulle behöva jaga tag på några ljushållare i glas till smideskronan..får ta och kolla runt lite på nätet, annars får det bli en tur till Owes säljlager någon dag,,,,inbillar mig att jag sett såna där....hmmmmm!!! Har ju några hemma men inte så det räcker.....Köp, köp, köp....jag hör aldrig annat.....fniss!!!

 

Ha det riktigt mysigt i PÅSK och kramen på er!!!! 


           

Av Åsa - 20 april 2011 22:31

...man sig till Blåkulla i år...faaaan,kvaten ruggar och jag är för upptagen med annat. Hmmmmm...man får väl ta en längre tripp dit nästa år i stället. Hur som helst så hoppas jag att alla andra påsk kärringar får det riktigt trevligt där....

 

Idag har vi haft det beryktade pussel mötet..där vi önskar vårt schema för en period framöver och löser alla krockar...sista gången som vi har pusselmöte, nästa gång ska vi göra det genom datorn...gaaaaaaah!!! Vi får väl se om det blir syntax error både i den och i arbetsgruppen efter det......men som med allt annat så vänjer man sig väl vid det oxå....

 

Jag och gubben var och handlade lite till påsk efter mötet och då råkade jag ramla över en blondering....så nu är man i sitt rätta element igen.....hihihihi!!!

 

Ska försöka få gubben till att dra till någon sjö om vädret tillåter i morgon och sjlv ska jag bänka mig vid symaskinen....har ju lite at pilla med och dona till på altan, ska bli så skönt när det är klart. Kan ju loa er att gubben inte är svår övertalad vad det gäller fisket...det är han väl unt att få ägna sig åt det efter den lååååånga vintern som vi haft. Visst jag gillar ju oxå att fiska, men jag vill få klart de andra först....annars får jag kli i kroppen. Tänkte att i skulle äta en kasslergratäng, fläskfilé och pompe och burritos under påskhelgen....tycker inte det är en helt fel mat planering...naturligtvis så blir det en del götta och ägg oxå.....Får väl passa på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!!!! Hoppas att ni får mycket sooool.....

 

 

 

                  

Av Åsa - 18 april 2011 22:35

...gå och hångla med kudden i brist på annat, ska upp med tuppen i morgon för att skjutsa grabben på diabetes koll i Sandviken.....Sen blir det väl en sväng vid symaskinen på eftermiddagen, har ju shoppat lite diverse pinaler på Ikea idag som ska sys och donas med till altanen....tänkte försöka få klart det innan påskhelgen så vi kan njuta på en ny piffad altan tillsammans hela familjen då....har ju tagit mig friheten att lägga in ett par semester dagar nu under veckan, inte helt fel kan jag ju säga nu när vädret är så kanoners som det bara kan bli, ungarna har lov och gubben blir ledig...nice! Skulle tydligen bli så här under hela påsken....och inte faaaan lider man för det......Ska unna mig en ny korsords tidning och njuta med nåt gott i solen nu oxå under ledigheten....

 

Nej nu får ni ha det riktigt gött, så kanske vi ses på väg till Blåkulla....har lixom egentligen inte tid för den trippen i år....ja, ja, vi får se hur det blir med det.......Kram!!!!!

Av Åsa - 15 april 2011 18:53

...vad det spritter i kroppen på mig när det blir vår...sa till gubben att det måste bero på att saven stiger...hihihihi. Har inte skrivit på ett tag och det är för att jag har jobbat och där i mellan njutit så mcket som möjlgt av den antågande våren.

 

Igår var jag ut på två längre promenixer med doggen, sen var jag ute och donade lite på tomten, ja, jag var ute i stort sett hela dagen. Idag har jag varit ute med gubben innan han skulle till jobbet och efter det så tog jag åreta första cykeltur på rosa faran....så himla skönt. Hade Köpman medmig och vi mellan landade för en glass vid Time, sen ett break hos förkylda Eva i Standarn, henne fick jag en klaschig väska av, en sån som passar till en kvinna i min ålder....hrmf.....inte enligt vissa som tyckte att det var fjortisväskor, men va fan det bjuder jag på....kan väl knata runt jag oxå med en slänga som är helt sivrig..alltid retar det någon...hihihihi. Passade på att cykla förbi hos dotra oxå, som var kvick att visa Köpman sin nya trädgårdstraktor....den är jäkligt fiiiiin!!!!

 

Har haft en ksum huvudvärk ett par dagar och inga tabletter hjälper, så jag fixade ledigt till natten........fast just nu så har jag poat på i godan ro och tvättat av trädgårdsmöblerna som jag fick ta över efter mor och far nu när de flyttar till Jämtland, ska kolla runt efter nå snyggt tyg så jag kan sy dynor till bänkarna som var med så slipper man sitta och få träsmak i röva.

 

Till Lena L vill jag bara säga att man får på de flesta optiker på nätet låna hem bågarna gratis 4-6 stycken åt gången, det är även gratis att retunera dem....det du behöver ha vid beställning är ett recept på dina synfel och det är optikern din skyldig att skriva ut om du vill ha ett......En del firmor tar en summa för att du lånar hem bågarna men det dras sedan av på din beställning om du väljer att köpa av dem......

 

Nu får ni ha det så himla gött, så ska jag kolla in lite tyger...behöver ju dukar oxå....murgrönor.....mm  :)

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards