Alla inlägg under december 2009

Av Åsa - 31 december 2009 23:05

....låter lite skumt och alldagligt, men det är precis så som den är min blogg....den är till för mitt redan allt för överfyllda huvud att få lite chans att tömma ur mig min vardag....den som inte vill läsa behöver inte heller....visst är det kul om det uppskattas och att man läser den...men det är inte det viktigaste för mig..risken är att jag fastnar i andras förväntning om mitt sätt att uttrycka mig i text....att det alltid ska vara nåt roligt eller tokigt.....visst det är en stor del av mitt sätt vara...just att kunna skratta och gör någon glad...det ger mig ny energi att orka med allt som snurrar på runt om i min värld och den utanför...men ibland så behöver man kunna vara allvarlig oxå, fast det har nog en del redan märkt att jag har flera sidor som kan vara både trevlig och gemytliga, även om de ibland kan vara åt det mer svarta hållet....det finns inget som är så starkt som det skrivna ordet, det en viss känsla åt vilket håll det bär av, men ändå så är det läsaren som tolkar det utifrån sin egen fantasi och stundens sinnesstämmning...vilket gör att man kan uppleva en och samma text på flera olika sätt.Jag älskar att se bilder i mitt huvud när jag skriver och om det är nåt jag vill försöka förmedla till mottagaren så hjälper bilden mig att få fram budskapet på något konstig sätt.....Hmmm.... nu måste ni tycka att jag börjar bli långrandig, men det är så här att när mina fingrar börjar springa över tangenterna så blir det alltid lite mer än vad jag hade tänkt mig....................................Sorry!!   

Av Åsa - 31 december 2009 22:31

....börjat!!!! Det kan bli riktigt trevligt det här....vet ju ej vad det nya året har i sin gömma för mig, men jag tror att det kan bli riktigt bra......Har ätit fläskfile på kantarell och lök bädd med potatisgratäng och diverse goa tillbehör.....grabbarna donar med sitt, Martin har 2 kompisar här och de har haft det riktigt kul ute....skönt att det släppte lite  i kylan till idag. Grabbarna har varit som kalvar på grönbete när de väl kom ut....kanske de somnar gott i skaplig tid sen då......or NOT!!!! Men vad gör väl det, är ju bara nyår en gång om året så.......Hoppas att mina företaganden kommer att gå lika bra som jag tänkt mig nu under det nya året.....det visar sig, men jag vill bara tro att det så ska vara och bli.........Har lite som behöver ses över......Hur som helst så får jag välta och önska er alla ett GOTT NYTT ÅR!!! , för jag orkar nog inte med att vänta in det nya, jag är fortfarande lite seg efter nattskiftet som jag hade i natt som var....och jag ska ju ut på det nya årets första natt och jobba oxå.....   

Av Åsa - 31 december 2009 13:15

....efter nattskiftet....gaaah!!! Trött, kinkig och så kliar det så infernaliskt på min eksem......ja riva, ja riva!!!! Nu ska jag försöka mig på en frulle av nå slag....så jag vaknar till....  

Av Åsa - 30 december 2009 15:32

....beställd. Gubben tyckte att vi skulle gå in på Tigrens och titta.....mmmmm....sa jag osså blev det en ny soffa med divan. Skiiiitkul....en i tyg, bycast o lösa kuddar.....svart och brun...han, säljaren sa att de sålde den mycket i svart/grå, men jag ville ha den i svart/brun...jag är ju lite kärringen mot strömmen.....men han konstatera att det var en snygg kombination.....kul! Soffan kommer i mitten av februari...nice! Jag blir så glad....fast en x-antal tusenlappar fattigare oxå och det är så skönt att man kan betala i cash...har sparat och fixat så det tas av vår lilla buffert....sen är det bara att spara lite till....konton och krediter är ju skiiiitfarligt att ha....fy faaaan vad det sätter folk i klistret......vansinniga faktiska räntor på sånt.......har ju betat av våra egna, så jag menar inte att folk inte ska ha dem, men det är inge roligt att stå och betala , månad efter månad och aldrig ha pengar över.......  

Av Åsa - 30 december 2009 11:19

...med solens gnistrande i den iskalla snön....synd bara att det biter för hårt i kinderna om skulle ut på foto safari....lite för kyligt för det....det är ju såna här dagar man kan få sååååå fina bilder, även en amatör som jag.......Nu ska jag se till att det finns lite kaffe i pannan åt min mor som är på väg hit med rullrån som hon har bakat...mmmmm....det är ju så jävla mumma.......osså påminner det mig om när man var liten...rullrån fanns det på de flesta kaffe kalas då.......

Av Åsa - 29 december 2009 22:33

....kriget har just börjat, eller man kan nog kalla det en kär lek....jag och gubben har nämligen varit gifta i 17 år idag.....Kan ju säga att år 1992 var ett händelserikt år....vi fick två söner, inte tvillingar, utan en i Januari och en i December.... bara det är ju värt en bragd medalj.....gubben fyllde 30 och vi gifta oss...varav tre saker som skedde alla i December.....Jaaa, vad ska man säga......mycket har hänt och mycket mer kommer vi att få uppleva i hop......Kan ju tillägga att min mor tyckte att vi kunde tagit det lite lugnare med barna görandet....men vad gör man inte när man har en gubbe som är tung i rumpan....fniiiiss.  Har konstaterat genom åren att jag är lite av en Mars katt som fått alla 4 barn i Januari (2), November och December.....eller så har jag starka vårkänslor.....man är som träden, saven stiger på våren.....gaaaahh!!!! Nu ska jag glo på tvn en stund, har precis landat hemma efter skift som sluta 22.00.....Kram på er alla!!

Av Åsa - 28 december 2009 23:17

.....dag till ända, gubben och ungar har varit och shoppat lit för julklappspengar, så nu är grabbarna rätt nöjda......Kollat runt på lite minnen, ja, såna som ska sitta i datorn...mina behåller jag för mig själv ett tag till....fniss. Jag har jobbat på eftermiddagen och skrattat gott med Juanita som vi kallar henne.....vår Anita. Nu börjar jag att känna lite frustration krypa i kroppen, så det är lika braatt gå och natta sig innan jag exploderar utan anledning.....eksem helvetena kliar så infernaliskt....blir tokig på minsta lilla ljud dååååå.....Natti

Av Åsa - 28 december 2009 10:25

...jag på att få gå till jobbet.....mmmm...det blir nog bra. Fast jag skulle vilja vara ledig mer än en dag i stöten känns det som...man får ingenting gjort på den enda dagen......I går kväll var till Malin o Martin en sväng, fick pussa lite på Aztra...sen var till svärföräldrarna en sväng oxå....träffade svägerskan där....hade lite diskussiner om en del saker, tror faktiskt att det inte var första och inte heller sista gången...pust!!! Det kan ställa tllmycket tok när någon går och grubblar.....man kanske inte ser själv hur man är mot sin omgivning......Gubben som gjort sista nattskiftet, sover,men tänkte åka med grabbarna och shoppa på eftermiddagen tror jag....lite julklappspengar som bränner i fickorna på grabbarna tror jag.....Jag ser fram emot ett nytt år, det blir liksom som en kick med nya år, eller hur??? Ha det gött så här i mellandagarna och ska ni ut i trafiken så kör försiktigt......Kramen på er !!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards