Alla inlägg under februari 2013

Av Åsa - 28 februari 2013 17:32

....smeten vid olyckan utanför Torsåker idag när vi var på väg till Österfärnebo. Totalstopp, tur nog så kom Inge prexis å guidade oss över skogen via Malmjärn. Säger bara det att det bar tur att man hade bh på sig annars har jag haft både linser å blåtiror nu med det föret som var på den vägen. Puuuuuust!!! Fram kom vi i alla fall med nöd och näppe.

Lämnade av grabben ( nyklippt för dagen) hos flickvännen å vände hemåt. Typ hundra meter från olycksplatsen utanför Torsåker får vi möte av en Volvo i hög fart å vi får sladd på is vallarna på vägen...... Snacka om nära döden upplevelse, tur att det var gubben som körde för han rattade oss fint ur fadäsen. Har det varit jag så har vi nog suttit inmonterad i stolpen bredvid vägen. Förmodligen hade jag kissat på mig oxå, för jag var såååååå nödig just då. Hur som helst så gick ju allt väl.

Hemma på bruket igen handlade vi diverse kollijox inför jobb helg å passade på att unna oss lite lösviktsgodis som ska smaskas på till tvn ikväll. Ha det bäst gott folk!!!

Av Åsa - 27 februari 2013 17:56

.... med långpromenad å mys med kaffe i solen på gården. Gubben å jag var svettiga båda två efter promenixen. Doggen var tvär nöjd han oxå, låg på gården med oss när vi satt på varsin gammal köksstol å drack kaffe å lapa sol.

Efter det for vi till Sandviken för att fylla på lite i schampo väg med mera. Så nu kan vi hålla oss ren nästa månad oxå. Hehe.

Väl hemma igen gofikade vi med Köpman, Martin, Malin, Lill prinsen Le'on å grabbarna. Kaffe å morotskaka smakade smaskens då.

Nu blir det laxfilé i ugnen med citronsås å räkor, pärerna puttrar på spisen. Snart är maten klar. Jummie!!!

Hoppas på lite sol i morgon oxå, måste fylla på i energi depåerna nu, så känner nog de flesta nu när vintern sakta men säkert börjar dra sig undan för att släppa fram våren.

Ha en fin kväll å en bra start på morgondagen.

Av Åsa - 26 februari 2013 16:34

....lite överkörd ut, hoppas att lilla Leon inte blir dö rädd för den. Virkade den på fri hand utan mönster... så det blev ju nåt av den i alla fall. Får se om jag ger mig på en till senare. Är ju kul att ha nåt för händerna.

Har varit på turné med gubben i Dalarna idag, blev lite shopping i Sågmyra. Köpte ett par byxor åt mig själv... Sååååå jävla sköna. Lite go fika där innan vi for till Maxi Ica i Falun å köpte lite mat till middagen. Här serveras det fläskytterfile i skivor, marinerad i vitlöks kollijox, stekt å sen in i ugnen med grädde, crème fraîche, vitlök å timjan. Till det serverar vi helt enkelt kok pärer. Luktar förföriskt från köket, så nu börjar Lill magen knorra.

Blir mys i tv soffan med familjen till lite hockey tror jag efter maten. Om jag inte råkar få palt koma å tuppar av det vill säga.....

Tror vi lyxar till tisdagen med lite götta oxå, det får man när alla är ledig å tillsammans. Jagar väl bort det med en lite längre promenix i morgon im vädret visar sig på sin bättre sida. Ha ett fint slut på tisdagen å vet ni vad stressa inte över alla måsten å skan, det finns kvar, det är en ny dag i morgon å ännu en ny efter det. Var sak har sin tid!!!! Eller?!?!

Av Åsa - 25 februari 2013 22:11

.... världen!!! Det kan man lugnt säga efter dagens bravader. Utvevistelse på både för å eftermiddag. Mycket sol och frisk luft. Det tar på krafterna det.

Har virkat nåt som mest såg ut som ett road kill, kanske man borde använda sig av en virkbeskrivning ibland. Får göra ett nytt försök i morgon. Vill ju inte ge bort nåt som kan skrämma livet ur vem som helst. Visst har man talang ibland, men dem här gången sket det sig totalt. Moahaha!!!

Nu blir det till att dunka huvudet i kudden för i morgon är det jag som ska väcka tuppen å inte tvärs om.

Sov så gott!!!!

Av Åsa - 24 februari 2013 11:39

...å lite kaffe är ku inte helt fel på söndags förmiddagen. Snorar på men det känns som om det finns hopp om livet nu i alla fall.

Funderar på vad jag ska börja virka på nu, det kliar lite i fingrarna. Får väl bli en till egenhändigt komponerad sjal. Finns väl alltid mån som man kan prångla på den. Hihi Om den sen blir liggandes i nån vrå å samlar damm så är det så.

Fnular på om man skulle göra en snuttefilt åt lilleman kanske. Hmmm, en som matchar vagnen. Ja, så får det nog bli, måste bara kolla im jag har garn till det hemma.... Annars får det bli nåt annat.

Nu tar vi lite kaffe å taggar ner, vi måste ju helga vilodagen.

Av Åsa - 23 februari 2013 17:59

... med virkning, tjejvasan å hockey. Där i mellan lite matlagning, Hermansson till middag!!! Yummie!!

Glor just nu på Lif-Vik , efter det blir det käääääk. Glömde säga att jag å äldsta grabben gjorde negerbollar till hockeyn oxå. Smarrigt värre, å det är ju lördag. Idag 19.22 är guldklimpen en vecka gammal. Oj, oj vad tiden går fort.

Har hittat ett par byxor sin ropa på mig, får önska mig dem av gubben sen. Vet att jag får dem mot lite putter om att man kan bara ha ett par åt gången... Inget ovanligt svar från honom, men han är ju inte ett dugg intresserad av kläder själv . Älskar honom ändå jag!!!

Nu ska ni få en liten bild på Leon (vårt första barnbarn ) underverket, godingen osv.

Av Åsa - 21 februari 2013 21:30

...halvdöd imorgon. Har sjåat på hela dagen som bot mot rastlösheten. Luktar gott här hemma nu. Härligt!!!

Fick fin främmande på eftermiddagen, lille Le'on med föräldrar. Vi placerade honom mitt på köksbordet prexis som det ska va. Vår hund skämdes lite men var samtidigt nyfiken på vad det var. Han var fram och nosa en sväng sen var han nöjd vovven.

Nu bakar äldsta grabben en variant av choklad sockerkaka... Blir mims till kaffet i möra det.

Har inte nån virkning på gång så det blir väl till att slå ner rumpan en stund nu å påbörja nå nytt projekt av restgarner, kan ju bli en sjal till av nå slag.

Har även hunnit varit iväg med både pant å pappers insamling, passade på att övningsköra med de två av grabbarna som pysslar med det. Märks att kärringa börjar bli piggare igen.....Fullt össssssss!!!!

Av Åsa - 21 februari 2013 14:01

.... ikapp mig. Hade 37.5 i temp i morse kände mig skaplig å rastlös. Tog en sväng förbi godingen å sen var vi å handlade jag å gubben. När vi kom hem rev jag ner köks gardinerna å bytte dem. Oljat köksbänkarna och köksbordet, dammsugit i köket å ska väl fortsätta i resten av huset senare. För nu gick luften ur mig. Tar en liten taktik vila en stund. Är inte riktigt piggelin än. Trodde jag skulle kunna lura mig själv, men hä sket sig.

Nu lite soff mys å sen på städningen igen.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards