Alla inlägg under januari 2016

Av Åsa - 31 januari 2016 20:08

...med gubben innan jag for till skogen med vovven, Martin, Sara och Mattias. Kul och skönt. Sedan blev det gofika hos Martin och Sara innan vi for på Ikea. De behövde lite grejer, jag köpte lite vaxduk och en stekpanna. Hem och käkade köp mat som Mattias beställt. Mums! Efter det gick jag upp till symaskinen. Sydde mig ett par haremsbyxor i svart jeanstrikå. Blev riktigt nöjd med dem.

Nu ska jag ta det lite lugnt och glo på tvn. Kanske borta nåt varv oxå.

Av Åsa - 30 januari 2016 23:49

....på lite irrvägar idag. Snodde hit och dit efter skogsägarna i Dalarna. Tillslut kom vi fram till målet. Fabrikens Allehanda som nu inte direkt var vad vi förväntat oss jag och Eva. Fast nåt litet köp blev det i alla fall. Bland annat så köpte jag bestick och ett fat i ny silver på loppisen som nu puder min tallrikshylla i köket. Blev skapligt rent och fint efter ett bad i folie, bakpulver och het vatten. Blev en sväng på McDonalds i Hedemora, tack för käket Eva. Sedan en kopp kaffe i Standarn innan jag landade hemma.

Blev toast med tacofärs till kvällsmat. Sara färgade mitt hår i grått och rosa. Tuff kärring jag.....eller är det nån typ av kris kanske?!?! Åååå det får väl vara så i såna fall. Skiter väl jag i.

Kollat klart på Gåsmamman, satan vilken bra serie, klart sevärd. Nu ska jag gå och kura ner mig i sängen. Läsa eller spela lite innan man räknar får inför den så välbehövliga skönhetssömnen. Förhoppningsvis blir man inte rädd för spegelbilden i morgon bitti. Wish me luck!

Av Åsa - 29 januari 2016 22:41

...på att bli en praktvurpa ut för altantrappen tidigare idag. Var så jävulusiskt halt. Klarade att parera situationen galant, man är ju såååå himla graciös.....fniss!!

Var ner på Brukääää med Sara för att hämta paket på posten. Hade bestämt att vi skulle åka och leta efter fräscha jordgubbar som hon ska ha till tårta. Fick ett samtal med frågan om jag kunde följa med till Sandviken och frissan. Sagt och gjort så hamnade vi där. Frissan gjorde Eva snygg och sedan blev det Rusta, Ica Maxi och Willys. Tre tokar på turné. Det gick ju det oxå. Va, har vi hört från baksätet ett antal gånger. Vissa behöver få en hörapparat eller kanske det blir bättre om man stänger fönstret på bilen??? Ellerhur Eva!?!? Va, va?!? Hihi!

Tacos blev det här hemma för gubben jobbade ju eftermiddag å det passa ju bra för han är ingen älskare av tacos. Kollade på senaste Beck, Martin och Sara hade inte sett den. Sedan blev det tre avsnitt av Gåsmamman. Måste försöka se de resterande 5 avsnitten i helgen. Gubben kom precis hem från jobbet. Hungrig som få så han fick kokt korv på gaffel,slotts senap och en carlsberg svart guld. Redig ungkarls middag. Ni ska inte tro att han led. Han älskar ju korv och öl.

I morgon tänkte jag försöka hinna med att gå en promenad, sy lite och sedan ta det bara lugnt. Måste få göra det oxå.

Har lagt mig med en dundrade huvudvärk, tagit Alvedon och öppnat sovrumsfönster lite så det blir svalt. Förhoppningsvis försvinner dunkel då. God natt på er gott folk!

Av Åsa - 29 januari 2016 08:55

...har guld i mund.....or Not! Kostade på oss lite gofrukost från Hanssons konditori på morgonkvisten. Kanske dagen blir bättre efter den. Räkmacka de luxe och kaffe, mums! Halva mackan knappt åkte ner i lilla magen. Raaaaaap! Ha en fiiiiiiin dag för det tänker jag ha. Vovven ska få sig en vända på eftermiddagen. Eventuellt skogen, annars lär jag nog leta fram broddarna så man inte bryter någon kroppsdel i halkan.

Tjingeling!

Av Åsa - 28 januari 2016 22:13

...trippen in till Sandviken i morse. Gick i typ 60 km/h max. I Barkhyttan hade en lastbil gått av med släpet. Inga personskador, tur var väl det. Fullt pådrag med blåljus av alla de slag.

Hunnit gosat med Léon en sväng, han ville att nono skulle följa med till mamma Mu på Parkbadet. Jag skulle ju jobba så det får bli en annan gång.

Imorgon blir det nog en gofika med gubben på Brukääää. Han ville att vi skulle gå å ta en frukost efter han varit på provtagning. Får se hur vi gör med det.

Nu blir det lite bond tv på jobbet innan jag ska sova.

Av Åsa - 27 januari 2016 22:36

....inte väderomslag. Bläääääisch! Nu kan jag gärna byta med någon som gärna får trampa i mina skor en dag. Blir ju så himla trött av värken. Man blir van, ja, men en del dagar är sämre än andra. Shit happens! Thats lite you know.

Ska iväg till Sandviken direkt när jag slutar i morgon. Agera taxi på morgonkvisten. Får ta mig en taktikvila efter det och se om kroppen vill vara med resten av dagen.

Nu ska jag sova. Natti på er!

Av Åsa - 27 januari 2016 14:50

...legat på mig och husse i natt oxå. Snart dags att raka hakan på mig om det fortsätter. Han tar ju liiiite plats pälsamöban, jobbigt för honom när snön rasar ner på altantaket.

Gubben fick en T-shirt av mig idag texten på den löd: jag ÄLSKAR min fru när hon låter mig fiska. Hihi! Tror han älskar mig i alla fall, men den var lite passande tyckte jag.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe.

Av Åsa - 26 januari 2016 22:39

...tok skön promenad med både korv och kaffe. Fick väl typ 5km i benen. Varmt i solen så till och med jag som annars bara svettas om huvudet var dyblöt på ryggen. Vinterjackan jag köpt är väldigt varm.

Skjutsade Mattias in till Sandviken och under tiden var jag och gubben på Willys och Dollar Store. När vi kom hem helstekte jag fläskfilé och ugnsrostade potatis, morötter och lök. Mums filibaba!

Har nu en vovve brevid mig i sängen, han tror tydligen att han är i storlek med en chihuahua.....NOT! Gubben ska ut förmiddag i morgon så vi nattade oss vid 22. Dotra var precis förbi och lånade mitt kakfat. Hon skulle ha det till sina bakverk i morgon på Meandi partyt.

Natti på er alla!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards