Alla inlägg under november 2012

Av Åsa - 30 november 2012 19:05

.... kom helt apropå å körde av gården med traktorn. Tusen tack för det!!!

Har käkat lite tacos med grabbarna å nu myser jag i soffan å laddar inför sista vaken natten på ett tag eller kanske för alltid. Det visar sig hur det går med det nya som börja på måndag. Är tjänstledig från min nuvarande tjänst ett tag framöver.

Tidigare idag var vi ju till Falun å handlade jag å Dotra. Det gick kanoners, fast på hemvägen fick vi se hur lätt det är att det släpper i detta väglag. Hade en lastbil framför oss på enkel fil m vajerräcke på ena sidan å broräcke på andra, rätt var det var höll lastbilen på å vika sig. Otäckt!!! Tre gånger hände det. Usch!! Tur var så redde lastbils föraren upp det....

Hämtade ut en present åt goa gubben/ oss för han fyller 50 å vi firar även 20 årig bröllopsdag nu i december. En surfplatta, så nu kan han läsa tidningen på dass igen. Hihihi

Nyss var jag å agerade taxi åt Kerstin, Uffe, Stefan å Åsa. De skulle på klockfest å bli serverad go mat å dryck.

Köpte en så fin lykta på city gross idag som jag ställde på trappen. Endast 129kr tyckte det var ett kanonpris jag... Bild nedanför...

Av Åsa - 30 november 2012 11:17

.... nu är vi på väg för att handla lite till gubbens tårtor!!! Han blir ju en sisådär 50 bast i helgen.

Sen hem å va lite smakråd åt goa Kerstin som ska på klockfesten på konserthallen med sin Uffe.

Å sen tar vi å laddar upp inför sista natten med gänget innan man börjar på det nya jobbet på måndag.... Ska bli spännande.

Ha en bra dag i snöyran!!! Å koppla ur om ni får sladd.....


Av Åsa - 29 november 2012 11:53

....ja den till advent!!! Golven damsugade å lite plock är klart. Ut å jobba på eftermiddagen.

Just nu tar jag lite paus å dricker lite kaffe med grannen å två av grabbarna. Snarare hinkar i mig. Har hunnit övningskört med minstingen oxå.

Nu blir det nog en svängom med moppen innan det blir en tur på Bruket med grabben som ska på arbetsförmedlingen.

Av Åsa - 28 november 2012 22:18

men hemma bäst!!!! Tog det lite lugnt på hemvägen. Vi tyckte inte vi behövde jaså bråttom, men lite rastlösa blevvi när det gick i trettio på E4:an i drygt en timme. Det var ju i o för sig bra, vi såg att det gick arbetsfordon framför oss i kön, det gjorde dock inte en del längre bak så det blev en del idiot omkörningar.

När vi väl kom av E4:an i Gävle passade vi på att sträcka på benen i Valbo! En god kebab å liiiiiite shopping. Blev en flanell pyjamasbyxa åt mig med en långärmad topp i marinblått till. Sitter nu i soffan å myser i den med stickningen i högsta hugg....

När jag kom hem höll gubben å grabbarna på och plockade undan delar till nya sängen som stått i vardagsrummet ett tag. Då passade jag och minstingen på att göra oss av med pappers insamlingen i hallen å tog en övningskörnings tur i snöyran på en gång. Måste ju få undan lite när vi ska fira gubbens 50 års kalas för släkten på söndag. Blir till å få upp stakar å städa lite i morgon förmiddag å sen är det jobb på eftermiddagen.

På fredag blir det inköp av diverse mums till tårtorna å fixa med rörorna till dem. Lördag blir det en sista fin putsning med dammtrasan.... Hä blir nog bra .....

Av Åsa - 28 november 2012 09:44

... Känns som en bra start på dagen. Igår kväll hjälpte jag mor med att stryka/sätta upp gardiner å stakar. Det blev så fiiiint!!!!

Tog en liten whisky med pappa till tvn, han måste ju få en sån oxå.

Idag ska vi fara hemåt igen men vi gör oss ingen brådska. Kanske stannar till i Hudiksvall eller nåt sånt på vägen hem. Är ju så fint där. Ha en bra dag gott folk!!!!

Av Åsa - 27 november 2012 21:32

....låda, nu är filten klar åt lille Sam. Hoppas att den duger åt lille herrn.

Har varit i Hammarstrand å kramat om Camilla Frykberg åt min arbetskamrat Anette. Så ni blir det till å kläm om henne på jobbet från Camilla... Hihi

Sitter nu å stickar, dock inte sockor, men en tubhalsduk med både aviga å räta maskot. Smått imponerad av mig själv. Tappade nyss ett par maskor automatiskt pep jag MAMMA!!! Frågan är vad jag gör hemma vid ett sånt tillfälle... Hmmmm? Mor kära mor är ju typ 40 mil bort då.....

Bild på filten i " Chevron" mönster....

Av Åsa - 27 november 2012 10:40

...är början på denna dag. Mor kära mor koka lingonsylt nu på morgonen som ska avnjutas till kokt hembakad tunnpalt, fläsk å vitsås... Jummie!!!

Solen tittar fram lite smått och det slaskar å blastar ute. Blir en tur till Hammarstrand på eftermiddagen. Funderar på om man ska ta å köpa ett par stickor av lite gräver sort å nå garn...tänkte prova på å göra en tub halsduk i resår stickning. Man lär ju börja någonstans. Sockarna får bli nästa projekt.

Nu ska jag ta å virka klart filten åt gofisen Sam som han ska ha i vagnen.

Av Åsa - 26 november 2012 22:31

....varit på syjunta hos min goa faster Maggan! Fick lite gofika å passade på å mysa med lilla Bamse blandras lasha apso/ shitzu ( ursäkta stavningen) å även med katten en jätte stor å fin Maine coon. Kusifin Helen var oxå med, hon avslutade sin halsduk som hon hållt på med i ett å ett halvt år.... Hon började på ett par sockor å LOVADE att de skulle vara klar till jag åker hem på onsdag.... Or NOT!!! Fast jag ska ju inte säga nåt för jag får inte till stickningen jag heller .

Vet inte vad morsan å Malla gör nu för morsan säger slappna av..... Aha de stickar å Malla ska prexis få lära sig... Oooops nu är det visst min tur... Wish me good luck!!!! Gaaaah!!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards