Alla inlägg under februari 2015

Av Åsa - 28 februari 2015 21:29

...skogar med Hasse passade mig alldeles ypperligt i mellon idag. Lagom trallvänlig och något att poppa när man städar. Självklart gillade jag pojkvaskern med raggarsträng på magen oxå. Ooooops, så det kan bli.

Tar väl och läser lite innan jag får sova på jobbet. Har laddat ner lite nya böcker i mobilen så jag får se vilken jag kastar mig över först.

Något som retar mitt sinne gör tillfället är att jag inte hittade nå fina knoppar till byrån. Får väl glo runt på nätet och kolla sen. Vill ju få ordning på byrån och fixa/piffa i hallen. Gubben blir väl galen om jag handlar förstår jag.....fast han brukar bli nöjd med resultaten när jag målat klart. Han törs nog inte säga annat. Stackars sate!!!

Av Åsa - 28 februari 2015 14:24

.....vilken kvinna/maskin. Fast Kalla gör det toppen....såg död ut å nu jävlar kör hon på. Grymt jobbat Kalla.

Nu laddar jag inför natt jobb....känner mig ungefär som Kalla gör efter detta lopp det är bara till att bita ihop. Kvinnor kan eller hur det nu var.....

Älskade gubben sliter vidare med sina dubbelskift....han är kung i mina ögon. Love you!!!

Av Åsa - 28 februari 2015 09:42

....gubben kom hem från nattskiftet. Låg kvar och filosofera i sängen. Skönt!

Nu har jag satt på kaffet och väntar på att det ska puttra färdigt. Tror jag passar på att kliva in i en varm dusch på en gång och försöker få snoret i huvudet att släppa lite till. Är lite tjockt av det i skallen.

Så får det bli. Ha en fin lördag gott folk. Själv ska jag ta det bara lugnt så jag orkar jobba till natten. Tjingeling! !!

Av Åsa - 27 februari 2015 22:10

...kanon God fajitaspaj med en fräsch sallad till. Gjorde den på strimlad kycklifilé i stället för färs. Raaaaaap!!!!

Kollat lite på tv, hängt tvätt, varit till svärmor å kollat hur det var med henne. Gubben fick inte tag på henne via varken mobil och hem telefon. Hon var fullt upptagen av att kolla på Lets dance. Bra det!

Har som en kork bakom näsan mot svalget....spelar ingen roll hur mycket nässpray jag tar och hur mycket snytningar jag utför. Vill bara att det ska lossna. Rosslar på bra i hostan oxå så där har det lossnat känns det som. Ingen feber i alla fall. .

Tog mig ett gott mellis. Blåbärs kvarg med frysta hallon. Mumsfilibaba!!!

Vovven har lagt sig i husses säng så nu är det dax för sömn. Sova länge i morgon tänkte jag göra. Blir en bra start på nya jobb perioden det. Go natt!!!

Av Åsa - 27 februari 2015 13:07

...med förkylning och svettningar/frossa hela natten!! Gubben har sovit som en kung bredvid.

Betalat räkningar.....är det inkomster så är det utgifter. Klart är det i alla fall. Vi lär inte svälta ihjäl den här månaden heller.

Var ner med Sara på Lidl ..två förpackningar knoppar var vad de hade ..suck. två olika färger i förpackningen. Nope inget för mig. Blev ett förtjusande apelsinträd i stället.

Fick hjälp av gubben o h Sara att byta och häfta fast en ny vaxduk på köksbordet Röjt av bänkar och post på lite . Nu blir det lite ryggläge en stund och Cakeboss på tv som tidsfördriv.

Ska kolla efter knoppar på nätet. Vill ju göra klar byrån till hallen.

Av Åsa - 26 februari 2015 20:56

....kan man ha träningsvärk bak i låren utan att ha gjort något. Kan kanske vara förkylningen som sätter sig som värk i kroppen på det viset. Går dom om jag skitit på mig.....skit kul!!! Haha

Har återigen landat på sängen är som sagt inte direkt pigg. Det hår väl över. Pratade med mamma för en stund sen och gick höra att min kusin dött under natten mot tisdagen. Hjärntumör!!! Jäkla sjukdom cancern. 51 år skulle hon bli. Vila i frid!!

Grattade pappsen oxå....han fyller ju år idag. Han var lika dassig som mig i förkylning. Vi kan ju inte ha smittats av varandra då vi har typ näst intill 40 mil mellan oss.

Nu glor jag vidare på tvn och myser till belysningen som Sara hjälpte mig att få upp. Jag är ju lite kort i rocken jag.

Av Åsa - 26 februari 2015 14:54

...3 i natt av en fnissande tjej. Somnade om och tyckte att jag sovit klart vid 5. Suck!! Jobbade över på grund av personal brist och kom hem strax före 10. Drog då iväg med äldsta grabben på storhandling. Tog min lilla I 10. Hamnade på Ica Maxi i Gävle. Drygt 3500 kr fattigare och med en liiiiiiiiten bil som nästan gick på underredet åkte vi på jakt efter kycklingfärs. Fanns ingenstans....jo på Sparköp....Dock två månader sen datumet gick ut. Urk!! Fryst färs från fabrik vill man ju inte ha som datumet är så gammalt på. Blev tunna kycklingfileer i stället på Coop som strimla och kryddas till morgondagens paj. Nu till kvällen blir det hemgjord pizza med taco färs och bacon. Mums!!

Nu äntligen lite ryggläge och vila så kanske förkylningen ger sig. Har landat i sängen med vovven som sällskap. Atjooooo!!!! Host å harkel.....mycket gnäll är det nu. Synd om mig ju....hihi.

Blir väl vaken länge till kvällen om jag somnar en stund nu....men det gör inget för jag är ju ledig i morgon. Får se om jag drar igång målningen då. Kom på att jag skulle varit ner på Lidl å köpt knopar oxå. Attans att jag inte tänkte på det tidigare. Är huvudet dumt.....eller det man inte har i huvudet har man i fötterna. ....

Av Åsa - 25 februari 2015 11:54

....i/på sängen innan skidåkningen drar igång på tvn. Hoppas jag håller mig vaken tills dess. Varit ner och hämtat grabben och sedan blev det kaffe med en mini donut och lite dajm tårta (fryst). Socker kick/mini dump med svettningar och darrande. Inte ofta jag får en dumpning kan jag säga.

Nu kom vovven och kurade ner sig bredvid mig. Skönt att ligga här med fönstret på glänt och lyssna på vår plasket utanför. Solen försöker stråla genom molnen också. Mys pys! !!

Köpte hem kebab åt tonåringarna så de har käk hemma när både jag och gubben jobbar. Får ta en tur och Storhandla typ i morgon. Hade ju planerat det till idag. Fokuserar på att jobba sista natten i stället och har sedan nån dag på mig att kurera mig.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards