Alla inlägg under oktober 2010

Av Åsa - 25 oktober 2010 17:22

...varit lite segt på bloggfronten ett tag igen....hmmmmm!!! Fast det kan bero på att jag har häcken full av annat, tex. som att gå långa härliga promenixer med hunden  på min lediga tid då jag inte jobbar.

 

Har haft en del tok i skallen oxå, tankar som snurrar och jag hänger inte riktigt med....det är tröttsamt att få höra hur fin jag blivit och när man säger men herre gud jag kände inte i gen dig....det är så konstigt för mig att få höra det, jag är ju samma gamla Åsa på insidan och inte fan ska väl mitt yttre spela mig såna spratt bara för att jag gått ner en massa i vikt....JAG ÄR JU BARA DEN JAG ALLTID VARIT om än långt därinne förut då......Kan inte för mitt liv begripa hur en vuxen kvinna kan vräka ur sig typ: Men nu måste ju Roffe älska dig mer än förut!!!!??????!!!! Que!?! Man blir som ett levande frågettecken....hmmmm....har jag inte dugit förut då, eller????? Jag fann mig och svarade, NÄE, han får bara mindre o mindre att älska....men ni kan fatta att det snurra på i huvudet sen......En annan kvinna frågade om min Roffe inte var rädd för att jag skulle lämna honom nu för någon annan när jag blivit så fin....gaaaaah!!!! Jag tror jag blir tokig på folk!!!!!

 

Idag har jag hunnit med att jobba på fm, gick ner till jobbet, - 5 grader...brrrr, men det var skönt i alla fall...jag och en arbetskamrat var ut på en låååång promenix med en brukare...så skönt att vi inte ville gå in igen.....efter det käkade jag och gubben en lunch med dotra och sedan gick hon och jag en härlig promenix i solen med en idag jätte duktig Rambo i kopplet.....sjukt NICE!!!

 

När det var avklarat tog jag med mig minsta grabben oxh drog på lite shopping i Sandviken...kul, kul!!! Gubben fick vara hemma och vila, han ska ut och jobba natt.....Hittade en skitmysig goseflit åt mig på Rusta...den ska jag kura ner mig under senare i soffan...Lägger in en bild på filten här nedan...jag köpte den med kohudsmönster!!!!

 

  

Av Åsa - 20 oktober 2010 13:57

...någon blogg inspiration på läääänge nu: Det är inte riktigt likt mig, fast å andra sidan behöver man ju inte dela med sig av allt heller......Har varit och shoppat mig en klännig som dotra och gubben lyckades lura på mig inne i Gävle......hmmmmm....man får väl åla sig fram i det ormskinns fodralet när man ska på kryssning i slutet av Oktober...stackars människor som ska behöva åka på samma båt som mig.....hihihihi.

 

Idag har jag varit ute på tur hela förmiddagen med röda faran...Skodan...flängtän hit och än dit, innan jag landade hemma med en liten lunch för att sedan trampa ut på en låååååång härlig promenix i höstsolen med goa, dock för tillfället lite valpdampiga ( ursäkta uttrycket) Rambo...det har varit en tävlan mellan lyktsolparna de senaste gångerna vi varit ut och ingenting har hjälpt...så idag tog jag fram vår gamla Halti (nosgrimma) som vi hade en gång i tiden åt vår älskade Zorro när han var valp.....Zorro tyckte inte om den, han kröp så fort jag visade den...men lill spjuvern accepterade den rätt snart och gick som en ängel i kopplet....hoppas det håller i sig för annars kommer jag att ligga som en spottloska i backen när halkan och snön kommer....han är lite stark vår valp och jag är ju ett x-antal kilo lättare nu.....Har inte myclet att sätta emot, när han presssar med sina 4 tassar i backen....Hur som helst så lär han sig mer och mer den lille rackaren.....

 

Nu ska jag vara trevlig med min goa gubbe som kom hem från jobbet.....Hittade ingen bild på klänningen så jag får väl knäppa en bild o lägga ut sen.........Ha det bäst!!!

Av Åsa - 9 oktober 2010 22:31

...uppfriskande promenix ner på Bruket innan jobbet, skönt som attan fast det var lite kallt. Pasade på att gå in på Presentbutiken och köpte lite garn, håller nämligen på att virka en månads nalle av modell Amigurumi...hur söta som helst...min månad April var i precis de färgen jag tänkte mig grå/vit. Tänkte att den kan vara söt i min lite chbbychic inpirerade hall....Hitade flera söta modeller på nätet av min barsnligt goa favorit Hello Kitty...så det blir väl till att virka någon sån sen.....kul med lite tidsfördriv när man häckar med familjen framför tvn....

 

Var in och lunchade i min ensamhet på Grillköket innan jobbet...det var faktiskt lite skönt att landa där i soffan med ett barnmål hamburgare.....fick docjk bara i mig hälften.

 

Efter jobbet så kom min gubbe och hämtade mig och äldsta grabben kom i samma veva, hör och häpna, han hade gått ner med Rambo...härligt initiativ tycker jag.

 

I morgon är jag ledig...sköööönt. Tänkte passa åatt ta mig en lååååång promenad om vädret är med mig. Rambo får väl följa med i vanlig ordning, han är så härlig att hs med sig ute på tur......

 

Dotra ringde till mig på jobbet och talade stolt om att hennes Aztra hade blivit 2:a i sin klass idag på utställningen i Sundsvall......Toppen, det värmer i mitt "momma"hjärta det.......Nu ska jag kolla på filmen Farsan med två av grabbsen........  

 


 

Av Åsa - 6 oktober 2010 22:32

"Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron."  Bert Karlsson


"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig." Nalle Puh

 

  Det är inget fel med att skjuta så länge rätt människor blir skjutna. "Clint Eastwood"

 

Det finns två saker som en man inte kan dölja:
att han är full och att han är kär.  Grekiskt ordspråk


Avslutar med denna lilla goding.......


En liten pojkes pappa hade sagt till honom att när man blev kissnödig skulle man säga att man måste slå en drill.
Pojkens mamma tyckte dock inte om detta uttryck så hon sa till pojken att han istället skulle säga:
- Jag måste sjunga.
Mamman och pappan åkte sedan utomlands och pojken skulle sova hos sin mormor under tiden.
Andra natten vaknade han mitt i natten och sa:
- Mormor jag måste sjunga!
- Nej, nej min lille vän du får allt vänta till i morgon!
- Men mormor...
- Inga men!
- Men jag är jättesjungnödig!
- I fall du är så sjungnödig, så får du göra det tyst i mormors öra!


  



Av Åsa - 6 oktober 2010 22:08

....äntligen landat med min älskling i soffan.....så skönt efter en dag fylld med jobb från ottan, därefter p-möte och på kvällen kryddparty hos dotra. På detta party så passade jag på att instruera damerna som var där hur man på bästa sätt använder sig av produkten intim wash......ni kan ju bara tänka er åt va håll det bar...hihihi

 

På p-mötet idag sa jag kanske saker som vissa kände att var dumt, men jag ville bara försöka förmedla hur jag ser på tillvaron just nu...det var lixom inte meningen att någon skulle bli illa berörd......Hoppas det tas på rätt sätt....ohhhh gud om jag kunde hålla min stora trut stängd ibland.....men en sak som är bra för mig, är att det kändes bra att få säga det och jag vill inte ha en massa negativa vibbar....det tar så mycket energi som man kan lägga på att göra något roligt i stället.......Hmmmm, så funkar jag....

 

Min "lilla" stora älskade pälsboll hade stulit en av mina älskade ballerinaskor när jag kom hem från dotra....jippiiiii, så lycklig jag blev or NOT!!! Va fan ska jag nu ha på mig på kryssningen i slutet av oktober....kan ju inte direkt tänka mig att vingla fram i ett par klackskor på båten....får väl flörta lite med gubben så kanske det blir ett par nya, måste komma ihåg att köpa nya tuggben åt doggen i samma veva.......

 

  

Av Åsa - 4 oktober 2010 11:15

...mig lite mat innan jobbet. Har hunnit varit på en kaffevända hos goa Kerstin, efter det fick jag nå ryck och putsade hallfönstret passade på att slänga upp ett par gamla gardinder där tills dess att jag får hem tyget jag ska sy nya i.....hittade däremot inte gardinerna som jag vill ha i vardagsrummet...gaaah!!! Det är jag i ett nötskal det...såg dem häromdagen men kommer faaaaaaaaan inte på vart....hehehe...det löser sig sa gubben och sket i vasken!!!! Ha e redigt go dag och kram på er alla!!!!

Av Åsa - 3 oktober 2010 21:33

....har stabiliserat sig igen....hoppas bara att det håller i sig ett tag så man får igen lite av energin....Har varit ute på lite galej i helgen, måste få säga tack till alla som var med på Bergsmannen och Depå....vid det sistnämnda så slängde man ju runt på dansgolvet, släppte löst fläsket om man så får säga, ingen ide att de har någon paus i musiken, för har det väl börja svänga så är det bara att hålla......hehe kul var det i alla fall...det måste vi göra fler gånger. Kände på lördagen att jag var lite "STEL" i höfterna, kan ju beror på att man dallra på dansgolvet eller kanske det rent av blev någon liten höftdäng på någon annan stackare när det vajade på lite för häftigt dallret mitt......men va faaaaaaaaan det bjuder jag på......

 

Har tappat 52 kg nu och det känns helt otroligt, hade varit nöjd om det blivit 30 kg till jul...det sa jag när jag var nyoperead i slutet av Januari...kanske man lyckas med bedriften att ha tappat 60kg till ettårsdagen...är ju ett par månader kvar till dess......närmare bestämt 3 o lite mer än en halv månad. Det visar sig....det får ta tid nu, har ju tappat så mycket redan.......

 

Nu ska jag förhandla lite med yngsta grabben som håller på att tjata arselet av sin kära mor över något förbaskat dataspel......grrrr! Jag vinner det kan jag lova.....Ha det bäst och kram!!!!!!  

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards