Alla inlägg under februari 2011

Av Åsa - 19 februari 2011 01:19

....vad vi har varit effektiv idag (fre) jag, gubben och goa dotra....har nämligen varit och handlat mat till en matsedel för 1 månad framöver för hela klanen på Bruks. Blidde ju naturligtvis lite mer än vad som stod på listan, fast inte något onyttigt utan ånt som det var bra pris på, tex kotlettrad och fläsklägg.....jummie!!! Kalaset på Maxi Ica i Gävle landade på 3900 kr.....gaaaah! Fast då behöver vi i stort sett bara komplettera med lite bröd och mjölk framöver.....Brukar få nå ryck ibland och planera maten och storhandla, skulle göra så oftare för man spar en massa pengar...fan går man in och ska ha mjölk nere på Hofors så slutar det med att man i kassan betalar en 500 hundring eller så......Tyckte nog att det blev rätt bra i alla fall och inte särskilt dyrt heller med tanke på att maten är till mig, gubben och tre tonårsgrabbar där hemma.....å ni vet väl hur en tonåring kan lassa in i kakhålet.......

 

Jacka nr 2 i skinn som jag beställde blev bra....or not....när jag insåg att jag inte fick igen den över tuttarna.....gubben garva och sa att han inte förstod varför det inte gick.....Du har ju inga tuttar kvar....så då måste det vara konstiga storlekar då.....Har nu tittat ut jacka nr tre i ordningen....får se om den blir bra, håller tummarna på tredje gången gillt som man brukar säga!!!

 

Nu ka jag ta och vandra en ron, jag jobbar ju natt och man måste ha koll på sina vänner (brukare)....Ha det bäst och hoppas att natten varit till belåtenhet för er när ni vaknar....själv väntar jag på att få åka hem i sängen och nanna kudden, men det dröjer ju minst 6 timmar till innan man får hångla upp den....kudden alltså!!!!!

 

 

Av Åsa - 14 februari 2011 01:12

....vad mycket det är som jag skulle vilja göra bara jag hade penningar....nu menr jag inte shoppa kläder å sånt...för det gör jag ju så det räcker i alla fall....där ser ni..ni som inte trodde att jag var medveten om det..att jag köper mye kläder...men det är ju faktiskt så att det är lite kul att förnya sig och nu måste man ju ha en storlek mindre igen så......ja, ni fattar....Hur som helst, jag skulle vilja måla om i vilorummet vid bastun, lägga nytt golv där och fix spotsi taket.....för att inte glömma KÖKET som ligger högst upp på priolistan....faaaaaaaaan om jag hade pengar...tralalalalalaaaaaaaaaaaa!!! Glömde visst att nämna att vi har en trapp som behöver nytt golv och två rum på övervåningen som borde ses över oxå....gaaaaaah!!! Andas nu Åsa, andas........en sak i taget!!!

 

Idag har jag i alla fulla fall jagat bort änglarnas små tofflor i sovrummet (dammtussarna) och hundvalparna som vår hanhund av någon underlig anledning valpar av sig både här och där....eller han/hon kanske är en tik...jag kanske har missat nåt, eller?!?!?!?! Nu är de i alla fall uppätna av snabeldraken, så om det är fiiiiint väder i morgon (läs idag) så får golven sig en svängom av moppen och kanske man kan få av fönstren så grannarna inte behöver se hur skitiga de är...fönstren alltså, för jag tror nog att mina grannar är rena...hehehehe!!!!!

 

Sitter just nu på mitt jobb och avklarar 10.25 timmar i min ensamhet...är ju så när brukarna sover....vilket de oxå bör göra på natten!!!! Skönt är det dock så länge det är lugnt i huset.....hoppas att de sussar riktigt gott. Jag finns ju här om det skulle bli nåt........

 

Har tittat på tv.n en stund, fick låna en film, Dagotto och hans vänner, skrattade gott kan ju säga att jag gjorde.....härligt med goa skratt.

 

Nu ska jag ta och jobbelijobba vidare och så småningom invänta skiftbyte...sen hem och agera TAXI innan jag får krypa ner i bingen, jag ska ju i och för sig ut med doggen oxå före, å är det inte för kallt kanske det blir en redig vända med honom innan jag gör ett svanhopp ner i bingen.....det visar sig. Framåt två snåret på em ska jag nämlien ta med mig doggen på en promenix för att möta hussegubben vid jobbet....sen blir det väl nå gofika för det är ju alla hjärtans dag......blomjävlarna får man väl köpa själv i vanlig ordning!!!!

 

KRAM på er alla och ha en riktigt fin Alla-hjärtans-dag!!!!

 

 

 

                           

Av Åsa - 8 februari 2011 19:25

....knatar ner i bastun. Har prexis kollat in en jacka i skinn, den jag beställde blev inte som jag tänkt mig...inget fel på storlek osv. ....bara det att jag är lite kräsen....nu blir det en annan, tar fram en bild på den så ni får se...hoppas bara att den är till min belåtenhet när den kommer....var även ner på Kiwans för att titta om de hade något till mig, men nej det var lite för korta grejor...har lite för mye put på magen för såna....suck!!!! Så nu satsar vi på denna i stället.......Fast i SVART!!!

 

     

Av Åsa - 4 februari 2011 17:46

....är man nyäten och full i lillmagen. Mumsat helstekt fläskfilé och potatisgratäng......jummie!!! Nu blir det fredagsmys i stor soffan med familjen....får på så vis försöka kurera min pågående förkylning....suck!!!! Har gommen full med blåsor, inte skönt vill jag lova...... Hur som helst så är det väl skapligt med den här kärringa i alla fall.....har härdat ut mer i mina dar än bara en förkylning.

 

Igår var jag på Tupperware party hos gubbens kusins tjej, goa Camilla....bidde en tårtbox åt kära mor och några matlådor åt mig....

 

Nu får ni se till att ta hand om varandra i fredagsmyset och ha en trevlig helg...............

Av Åsa - 1 februari 2011 16:19

... och är helt slut i skallen, fy vilken seeeeeg dag det varit.....fast det gick bra i alla fall...tur att man kan toka lite med de andra tjejerna och en del brukare så att allt känns lite lättare...man får ju försöka ligga på topp fast man är lite down.

 

Nu ska jag bara ta det lite lugnt, kanske dra igång bastun och koppla bort allt för en stund......Måste bara få säga att Annica tack för din kommentar, han är klok min son.....han är ju som du vet på ett annat "plan" än de jämngammal som han själv brukar uttrycka det....men gud så go och det är ju alla mina juveler goa ungar alltså..............

 

Ha en riktigt trevlig fortsättning på den första dagen i februari, ha lite vardags mys och var rädd om varandra.............KRAM på er alla!!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards