Alla inlägg under juni 2010

Av Åsa - 30 juni 2010 19:44

....med dotra och det var skiiiiit kul!! Hon fick ta Tmsen som är en 25 moppe själv tog ja Eu moppen vår Baotian!!! Vi tog en sväng runt Motrose och sen vidare runt Tolsjö ända och Lissjön....Hrmf...hon skulle ta det lugt men ett tag var hon uppe en hel del för mycket...Jävla moped att gå för fort, trots att den är helt i orginal.....Hon blev så himla biten av att åka så hon fick med sig lillebror ut en sväng till.......De är borta än, snart ringer väl telefon och de har soppatorsk......Fan de kan ju inte ringa heller för här ligger Malins mobil och flinar åt oss på altanbordet och Mattes ligger i köket....Kul för dem om det blir nå tok och de får rulla hem mopparna...hehe.....Kan ju dra ihop sig till en redig skur igen....fniss.

 

Sitter med gubben och njuter på altan innan han ska iväg och jobba natt, på förmiddagen så var in en repa till Valbo och shoppade lite underkläder. Vid tre snåret var vi hemma igen och jag snodde ihop en stooooor potatissallad innan vi skjutsade ner packningen åt Martin som skulle åka med Micke, Camilla och Jonas till Ockelbo och bo i husvagn hela helgen........Nice!!! Passade på att bjuda dotra och hennes Martin på grillad karre och hemgjord potatis sallad...mumsfilibaba!!!!!

                                                  
  
  BAOTIAN

   



TMS VIA

    

Av Åsa - 29 juni 2010 19:04

....pinne, så känns det just nu...inte fan kan man sitta inne när man har sol i hjärtat och i sinnet.... Värmen riktigt slår emot en och det är sköööönt som faaaan, åtminstone här vid fläkten i skuggan på altan....

 

Har haft dagen fullt inrutad, hunnit med lite solning mellan varven, alltså med andra ord stekt lite fläsk.......Dotra i stolen och jag på studsmattan.....passade på att gömma mig lite smått generat då det på himlen dök upp ett plan, tänkte som så att det inte var värt att de försökte fota en sån här skrynkelhunds aktig yngre dam....Hahahaha. Har de fått syn på mig lite smått lätt klädd, så har de nog störtat ellr åtminstone blivit jäkligt rädd...................

 

           

              



                 

Av Åsa - 29 juni 2010 09:15

........redan klockan 8.30 på mörgonen. Hääääääääärligt eller vad man nu ska kalla det. I dag blir det nog riktigt hett ute....tur att man har en stor fläkt på altan så man kan gömma sig där och få lite andrum. Inte för att man ska gnälla, men det är tröttsamt när det blir sååååå varmt.

 

Dagen är helt blank nu från morgonen, har inte planerat ett skit och det känns faktiskt skönt....får ta den som den kommer. Får strosa runt här i min gamla något för stora svala tunika och vädra benfläsket....Kanske blir det till att lägga sig en stund och bränna detsamma på studsmattan oxå....jaaaa, det visar sig.

 

Ha det riktigt gott i det vackar sommar vädret, kom ihåg att dricka mycket i värmen....glömmer man der blir man lätt lika kokofläng i kolan som jag är jämt och det vill ni ju inte....Kramen på er alla!!!!

Av Åsa - 28 juni 2010 23:45

.....vad det har rullat på i dag. Kaffe främmanden både högt och lågt. Ungar än hit och än dit....Matte har varit ute på Storgösken med Persson och fiskat, Matte fick en fin gös.

 

Varit och badat med Aztra, Rambo och dotra, den sistnämda blev nerstänkt av en liten Rambobuse...hihihihi. Var ner på Bruket och en fika på Hanssons tog man ju sig. Väl hemma igen så bjöd jag dotra med sambo på mat, vitlöks kyckling med ris och sallad....jummie.

 

Kvällen avslutades med ett snack på altan och ett glas smultronsaft för mig och Bång, gubben passade på att njuat ett par öl efter jobbet. Cassie och Rambo stojade runt och hade riktigt kul....Lät som det kom elefanter över altan då de raceade.........

Av Åsa - 27 juni 2010 13:27

....mig lite kaffe hos goa Kerstin och Uffe. Nu har jag ätit lite lunch och väntar på att älsklingen ska komma från jobbet.....Persson och Köpman fick en kopp av en rätt nyvaken tant på altan i morse......De stod tydligen ut med mitt lite småtjuriga morgonhumör..eller så var de fin i kanten och ville inget säga...hehehehe.

 

Ska hämta Danmarks resenärerna i Vinges lite senare, sen kan det nog bli en moppe tur igen.....Nice!!!! Ha det bäst i sooooooolen!!! Kramelikram.,

Av Åsa - 26 juni 2010 20:32

...blev det nå jordgubbar här inte....Tog en skön moppetur på cirka 5 mil med gubben i stället efter att jag och Rambo gått och mött husse.

 

Tog mopederna och for över skogen till min syster i Storvik på en kopp kaffe för att sen åka en liten annan sväng hem....Hemfärden tog vi över Hosjö och stannade till vid MHF-stugan och myste en stund i solen....sjukt nice!! Knäppte lite bilder vid sjön där.

 

Knäppte även lite bilder från kvällen igår då vi käkade med en vän, var dock fler inbjudna, men det var tydligen inte bra det heller....

 

Har suttit en stund på altanen nu och vilat mina sönder durrade rumpa....det kan jag ju säga att det vore kul att ha nåt ännu kraftigare som durrar mellan benen....jaaaaa, nu menar jag typ en motorcykel i stället för en moppe, men det får duga för tillfället....Skulle jag köra nåt större så kör jag nog åt fanders...det har gubben talat om för mig...Jag gillar ju fart och fläkt...hrrrrmmm. Lugnast att sätta mig på 30 moppen tycker nog han som själv åkte på Eu moppen....Beverlymoppers tror jag vi ska döpas oss till...Fick en lite skum blick av en ung kille i  en BMW vid Ok i Storvik...han tyckte nog det slagit runt för tant när hon gled in där för att tanka......men so what det bjuder jag på.....

 

Helt otroligt vad mysigt det är att åka moppe, på ett ställe som vi gled förbi kände man tydligt doften av ny avverkat timmer, på nästa ny slaget hö även doften av sommar blomster.....sjukt nice!!! Inte lika nice att höra splättarna mot hjälmen när en antal kusar fick sätta livet till för att tant gasade på som en riktig crossförare över skogen.....stackars satar... Lägger in lite bilder från idag och igår. Håll till godo.......

 

            

Av Åsa - 26 juni 2010 12:54

...belöningar!!! Bättre sent än aldrig......  

Av Åsa - 26 juni 2010 12:38

....sedan länge, blev ju väckt av mobilen....gaaaah!! Kan ju säga att det var inte allt för upphetsande...jag ville ju sova. Har haft Köpman och Persson här på kaffe, den sistnämda tog med sig Matte och Martin u på Storgösken en stund....Mange vaknade nyss och gubben kommer hem efter 14.00, han har ju förmiddag stackaren.

 

 

 

                       

 

Hualigen vad jag blev sugen på jordgubbar....måste kanske jaga tag på lite såna idag......Ha det riktigt gött på midsommardagen.....kram

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards