Alla inlägg under november 2010

Av Åsa - 29 november 2010 23:01

....tvn alldeles för mig själv. Har gjort mycket nätter ett tag och måste varva ner. Har varit med gogubben min till Falun och shoppat nya vinterskor idag...säger bara Deichmanns....vilket place för en skotoka som mig.....rena rama himmelriket. Fick tag på ett par kraftigare vinterstövlar som jag tyckte va snygga utan att se så där töntiga ut......Hittade även ett par gummistövlar som jag tror jag ska köpa lite längre fram....Naturligtis med Hello Kitty på, vinterstövlarna ser väl varm och go ut.....Nice!!!!

 

 

 

            

 

 

                                      

Av Åsa - 25 november 2010 21:12

....och laddade inför den med lite shopping i Valbo med bästa dotra. Införskaffade en skitsnygg vinterjacka åt gubben (dock till hans stora förtret) som han fick av oss i lite för tidig födelsedagspresent. Innan vi drog in till butikerna passade jag på att få en köpp eller några fler av goa Kerstin, passade även på att svänga in till kära mor och far i Storvik.

 

Hittade ett par fina mössor inne på Intersport och på Stadium så köpte jag mig en härlig lång cardigan....super nice!!!

 

Fixade lite gott käk till familjen innan vi myste ner oss i soffan med lite god glögg och pepparkakor (Obs! Alkoholfri!!!)

 

Här är en bild på tröjan jag köpte.....blev så paff att jag kunde ha stl 40...jihoooooooo!!! Dock lite tajt över magfläsket men det går ju neråt på vågen hela tiden så det blir nog bra om nån vecka eller så......

 

  

Av Åsa - 21 november 2010 21:37

.....shoppat lite nya gardiner igen då! Även köpt mig en julig lämpkjol till hallen...hmmmm...gubben puttra igenting...inte nåt som han visa i alla fall....Hur som helst så har jag lovat mig själv att jag ska lägga dessa nya  gardiner i lillsoffan i hallen när julen är över så jag vet var de finns nästa jul!!! Ni får gärna påminna mig om jag börja yra till julen nästa år mina förllagda julgardiner......HiHihihihi

 

Har ju en så otroligt snäll och go gubbe....han har ju sagt att det inte behövs nå mer gardiner(vilket han kan ha delvis rätt i) men han står ut med mig och mina nycker...han är helt underbart go!!!!!

 

               

Av Åsa - 20 november 2010 15:18

....fixa och trixalite medbloggen idag...göra den lite julfin om såfår säga...men ackva det krånglade. Det får lite senare.....

 

Här har det väl inte hänt så mycket sen sist, jo för den delen så har vi köpt oss en snöslunga så nu blirdet många önskningar om mycket snö....ungarna villut med den så fort de bara hinner...kanske man kommer att ha Robertsholms mest skottade gård i vinter,eller så ärdet bara nyhetens behag.Så är det nog.....Det kommer garanterat bli en rolig historia av min första tur med den apparatenvskullevjag tro.....

 

Luktar förfärligt härligt i köket, det ligger nämligen tjocka revbensspjäll på grillning i ugnen och till det ska vi mumsa potatisgratäng....det blir en bra uppladdning införnatt skiftet.....Ha det gött i lördags bestyren!!!! Kram

 

 

Av Åsa - 11 november 2010 11:23

....oss en snöslunga, så nu vill vi ha mycket snö...det bidde en Husqvarna!! Tack för bidraget kära mor o far och nu gick ju pengarna till nå nyttigt....Kanske vi kommer och slåss om skottningen nu i vinter....grabbarna vill nog göra det i alla fall i början, ni vet ju hur det kan vara med nyhetens behag.....

 

Har varit på en fika med go gubben på Hanssons..det var nice!!! Ska väl leka lite med datorn innan vi ska hämta Aztra (dotras hund) och ungarna från skoln...sen blir det en sväng in till Sandviken med dotra som ska på teori. Till sena kvällen blir det ännu en tripp till Sandviken för att hämta hem Mange bange bus som tillbringat dagen i Stockholm...besök på riksdagen m m.....Mycket kajkande fram o tebax blir det...men vad gör man inte för sina juveler......Kramizar på er alla.....

Av Åsa - 9 november 2010 21:36

...är lite mer insnöad än vanligt...hehe. Harvarit ute på äventyr med gubben i Sanviken, dotra var på bilskolan under tiden.....fick tag på ett par termobyxor, jag trodde aldrig att jag skulle behöva ha ett par sådana, men ack vad jag bedrog mig...fryser ju så infernaliskt redan nu och faaaan ska det då inte bli när vintern kommer på riktigt....fast idag har vi ju snöstorm, ja det både snöar och stormar..det blåser helt enkelt småspik ute...fast det trotsade ju naturligtvis jag och vovven Rambo...jag pälsade påmig kläder till förbannelse och knatade ut som kärringen mot strömmen i snöovädret...kan ni tänka att det var riktigt sköööönt. Extra mysigt att gå är alldeles själv med vovven och njuta...vinden pisade på rejält, men det rensar ju bara huvudet från en massa trams...sån är jag.

 

Har precis käkat hemgjord pizza, mumsfilibaba!!!

 

Passade på att hälsa på hos Köpman på en kopp kaffe på eftermiddagen....men så fint han hade hemma nu med nygammal soffa och fräscha gardiner....kuuuul!!!

 

Ska väl strax ut och slira med Skodan för att hämta upp yngsta grabben, han är hos sin tremänning, eller åtminstone var...får väl se om han hör av sig snart!!

 

Ha det bäst alla goa människor och ta det lugnt om ni ska ut i trafiken, även om ni tar det lugnt så finns det alltid andra som inte tänker längre än vad näsan räcker.......Krameli kram!!!

Av Åsa - 4 november 2010 19:47

...en del sen sist igen: bland annat så har man varit i Helsingfors, vi kryssade dit och hade det riktigt trevligt i helgen.....tant (jag) hade på på mig min "orm Strumpa" klänning på lördag kväll o inte var det någon som kolla nå extra snett på mig för det....hmmmm....kanske ett tecken på att de andra var väl överförfriskade eller så har det hänt en hel del med mig sen GBP operationen i januari i år...Jaaaaaaaa, jag vet att jag tappat 53kg, men det ser jag inte på samma sätt som de runt omkring mig....så är det bara. Två av tjejerna som var med på trippen följde även med av i Helsingfors...fatta att de förlitade sig på mig på stan, att jag skulle hitta tebax till båten...oooo vet ni vad jag som brukar vara så stressad och nervös annars, har blivit ko-lugn....jag fixade det oxå...Helt otroligt vad jag blir impad på mig själv....

 

Idag har jag varit och skjutsat dotra till hennes teorilektion i Sandviken, vi hann med lite shopping på Gallerian före...myspys!!! Jag hittade ett par skitsnygga jeans, hör och häpna, slim-fit, på rea och som visade sig vara halva reapriset på oxå...hur nice som helst. Lite tight  så fläsket bullade lite över i midjan, men annars skitbra...så jag köpte dem för att jag krymper ju fortfarande...tror att de kan bli ett par favvisar.....

 

Har precis varit ut med doggen, faaaan vad det börja bli halt på cykelbanan...usch och tvi...nästan så man for som en spottloska. Inga broddar har man heller, fast de biter ju inte på halkan som är nu.....broddar till skorna syftar jag på nu då.....Blir inte att gå och möta gubben vid jobbet utan det blir att hämta honom med bilen i stället.....Gick nämligen och mötte honom igår kväll och det var jätteskönt ute då + 5 grader och uppehåll......

 

Nu får ni ta och ha det så himla gött och mysa vidare i höstmörkret....Kram på er alla!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards