Alla inlägg under december 2012

Av Åsa - 31 december 2012 20:32

....på jobbet!!! Skål från oss... Myspyser oss rejält å sen får vi se om vi orkar vara vaken till tolvslaget. Kollar på lite tv varvat med fyrverkerier sim lyser upp med vackra färger över Bruket!!!

Av Åsa - 31 december 2012 16:09

....en is pärta i skrevet eller som en krocket klubba på skenbenet!!!!! Proppmätt å halvslö glor vi på tv en stund å myser tillsammans i storsoffan innan jag drar å jobbar.

Fnular på om det är någon som helst idé att avge nåt nyårs löfte... Tror inte det är min grej, man kan väl genomföra saker utan att lägga såna krav på sig själv. Alla andra kanske mår bra av att lova vitt å brett, alla gör som de vill.

Nu kollar vi in vädret, regn.... Hihi...

Hoppas ni som tycker om raketer å smällare tänker på att våra fyrbenta vänner inte är lika förtjusta i det.... Sen kan jag ju tycka prexis som folk tycker om röka.... Massa pengar som går upp i rök.....alla gör ju som dom vill!!!!!

Gott slut å gott nytt !!!!! Kram

Av Åsa - 30 december 2012 15:52

....alla apan å apan känner ingen?!?? Har väl pratat på och varit social med många .... Efter en öl eller två sladdrar käften mer än vanligt....å ni som känner mig vet hur det blir då.

Åt god mat, gubben tog flankstek och jag fläskfilé, kan ju tillägga att gubben åt halva min portion oxå.

Ingen huvudvärk, är ju så när man dricker med förstånd. Lite ramsne blev vi väl men inte den värsta varianten. Nu sitter vi på bussen å ska strax fara hemåt. Skönt å få sova i sin egna säng en natt innan det blir två på jobbet igen.

Hjälpte trubaduren att hålla takten å sjöng hellre än bra. Arnold " vår egna" bartender sken upp när han såg oss... Han fixade lite piff till ölen åt oss så det skulle bli lite extra lyxigt på vår bröllopsdag..Jäkligt trevlig är han....

Känner i kroppen att man stuffade runt en del igår, är ju inte direkt tjugo nå längre.... Å kroppen var ju schliten redan före.....undras om de har nå reservdelar på typ biltema till den här årsmodellen??

Av Åsa - 29 december 2012 09:47

... å kaffet väckt.... Oooops!!! Bidde lite fel där... Höhö!!! Ska väcka gubben för kaffet är påsatt... Nu lät det bättre.... Måste se till att han får i sig en köpp eller två så han vaknar till å orkar umgås med sin kära fru hela dagen....

Han slapp ju åka på bio med mig i alla fall.... Jag ville gå på Hobbit å han kontra med att inte faaaan orkar jag sitta still i en bio stol i tre timmar fattar du väl... Han som är lugnet själv, har mycket kryp i kroppen oxå . Hihihi

Får väl glo på den när den går att köpa.... För då kan han få sin bensträckare ( läs rökpaus) när han behagar. Han har ju så mycket kryp i kroppen så han har lakanet i sängen alldeles ihop virat när han sovit, kaos trots att han sover väldigt hårt. Alla är vi olika å tur är väl det.....

Av Åsa - 28 december 2012 22:40

.... härligt! I morgon tar jag med mig gubben på utflykt, drar iväg bara han å jag. Skönt!!! Lite go mat å så vidare....

Kanske man skulle firat det tjugo åriga kriget med pompa å ståt.... Nja, det är varken min eller gubbens grej det... Vi tar det lite easy vi. Det är folk som säger att det inte är så vanligt i vår generation att man är i lag så länge. Jag tycker inte det är så märkvärdigt jag... Det blev liksom bara så... Å inte har vi haft ihjäl varandra än heller...

Go natt på er alla i cyberrymden !!!!

Av Åsa - 28 december 2012 15:04

.... ontet är väl bra.... Fast jag är emot å knapra piller. Min doktor har sagt att jag måste äta dem men det bär emot. Tabletterna gör nämligen att jag samlar vätska vilket gör att jag måste ta ännu ett piller......gaaaah!!! Jag får väl knapra på ett tag nu då....

Hockey på tvn å en kopp kaffe hos en bekant, inte helt fel det heller innan matlagning å jobb.

I morgon bär det av på lite kuligheter med gubben, vi har ju hör å häpna varit gifta i tjugo år då... Han glömde skriva in bytes rätten vi bröllopet... Å bäst före datumet är nog passerat med hästlängder för min del känns det som, fast jag duger åt gubben ändå, hä är väl kärlek det?

Nu blir det en kopp kaffe å lite mer hockey.....

Av Åsa - 28 december 2012 11:30

...hjärnan kommer igång på riktigt. Är lite slut som människa idag känns det som. Så nu krävs det en del kaffe å må götta oxå så man kommer på formen igen .

Har en rygg ( nedre delen ) som bråkar med mig, känns som im jag ska gå av ... Vet av erfarenhet å massa år med värk att det enda som gällerr att hålla igång . Då produceras ju " gla hormoner " å man mår bättre. Fast ibland är det svårt å komma till skott för värken. Den är så intensiv i början av tex promenaden innan det släpper.....gaaaah!!!

Nog gnällt om det, nu blir det en kopp med gubben. Ha en fin fin dag!!!

Av Åsa - 27 december 2012 21:32

....på jobbet å myser!! Gör natt i morgon oxå. Å på lördag drar vi på lite äventyr.....har fixat lite åt mig å gubben.

Så när man går av på lördag morgon så är det bara till att ladda om för nya äventyr, det blir bra det ska ni se. Vill inte avslöja för mycket än.... Hihihi.

Ett bloss och en macka sen ska jag natta mig, lär ju vara utvilad imorgon då jag tänker dra med gubben på en liten shopping runda.... Gaaaaaah!!! Tycker han men han får liv å bita ihop.... Hahaha. Nej det blir nog ingen shopping.... Vi hittar på nåt i alla fall....

Nu ska vi se Göta kanal å sen natta oss... Brukaren ville titta får se hur länge vi orkar innan vi blir för trötta.

Kramelikram från smått schliten dam!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards