Alla inlägg under mars 2011

Av Åsa - 30 mars 2011 00:03

....och tar mig just nu en kopp kaffe....tror det behövs lite sånt för jag har lite ont i huvudet och har ca 7 timmar kvar innan jag få krypa till kojs.

 

Fick hem mina ya glasögon idag....jihoooo....jag blev riktigt nöjd med dem. Gubben blev nog glad att jag tog dessa och inte de andra jag provade för i dem såg jag ut som ugglan Helge i Från A till Ö...hoooooohoooooooooo...lägger in en bild på de som jag valde här nedan ....  

 

Tycker det är toppen när man kan beställa glasögon på nätet, det blir så mycket billigare och då har man råd att kosta på sig något nytt ibland. Kul att ha något att byta med...lixom som ett smycke. Jag har ju haft glasögon sedan tio års åldern och det har hunnit blivit ett x-antal stycken genom åren!!!!! Har även linser att varva med men på jobbet har jag svårt att ha dem i för det är så himla torr luft...det hjälper nästan inte att jag droppar med såna där extra tårar som jag kallar det....fast fördelen med linserna är ju bland annat när man är ute i vårolen så kan man ju ha solglasögon, har ju ett par med styrka oxå, men det är så tråkigt att behöva släpa med sig vanliga glasögonen jämt om man ska in någonstans....man ser ju inte nå bra inomhus med solbrillor på..................

Av Åsa - 28 mars 2011 11:11

....strax ta och knata ner till jobbet, man måste ju passa på att vara ute när man kan. Solen skiner och ja har redan hunnit varit ut med doggen på en skaplig promenix....gubben sover efter att ha gjort nattskift i helgen så han får väl sova vidare.....

 

Tempen visar 12,2 grader i solen så jag chansar och tar en lite tunnare jacka på mig, fryser jag så får jag skylla mig själv.....Tar mig en liten slurk kaffe innan jag går, så man har lite extra energi i kroppen.

 

Visst är det härligt at våren är på väg, jag skriver på väg för här hos oss i Hofors så ligger snön fortfarande i drivor.....ibland så önkar man att det skulle gå lite fortare med våren att det svosch över en natt och det blev bart....men var årstid har ju sin lilla charm!!!!! Ha det riktigt fiiiint i det vackra vårvädret och passa på och njut av solen så mycket ni kan.............

Av Åsa - 24 mars 2011 16:57

.....ögon. Fixade iväg mina tonåringar och tog mig en läng promenix med doggen, sen blev det lite slappa på sängen....bra start på dagen tycker jag. Fick lite kaffe främmande av Köpman och sedan blev det lite mer kvalitets tid med gubben inna han skulle iväg och jobba. När jag hämtat äldsta grabben från praktiken tog jag mig en redig promenix i snålblåsten med Rambo....såååååååå himla skönt trots att det smått stormade ute.

 

Nu har jag rastat snabeldraken och tänkte ta mig en liten stund vid datorn, fast jag kan ju villigt erkänna att rastlösheten kryper i mina ådror.....vill göra nåt, men vad då?!?!?!?!?

 

Ska väl ta och fixa lite kvällsmat, men inte riktigt än...i kväll blir det pasta och köttfärssås.....yummie!!!

 

Nu sitter grabben här och tar sin Lantus, hn har ju diabetes.....tur att det finns insulin så att han kan leva ett så normalt liv som det går med diabetes......

 

Tror att jag ska gå och möta gubben till södra porten ikväll när han slutar, då blir jag nog av med lite rastlöshet i bena.....

 

Håll i hten om ni ska ut och ha en riktigt myspys kväll....Kram

 

Av Åsa - 23 mars 2011 18:38

.....för alla goa kommentarer jag fått det värmer ska ni veta och jag lovar att jag ska fortsätta vara jag och våga sticka ut och både skriva och säga vad jag tycker!!!!

 

Hur som helst så har jag inte hunnit skrivit på ett tag, jag har nämligen sett till att njuta av vårt otroligt vackra vår väder som vi blivit förärarade av vädergudarna....sååå sjukt nice!!! Det är lixom som om det spritter i kroppen på en när solen skiner...man blr så glad att man nästan strålar mer än den själv.......

 

Har varit fräck eller ska man säga att jag unnat mig en liten ledighet nu, har tagit två semsterdagar och ska inte jobba förrän på lördag natt....skönt!!! Blir då ledig i sammanlagt 8 dagar....häääärligt!!!!

 

Igår var jag och dotra på lite shopping i Kupolen, blev sittandes och titta på när hon gjorde sina naglar på Proffesionails på Kupolen, sjukt häftigt att se..........

 

Idag har jag och älsklingen skjutsat dotra på bilskolan i Sandviken då passade vi på att go fika lite på Marangoni....mumsigt värre!!!! Senare på eftermiddagen så blev jag nyfrisserad av dotra....blev riktigt nöjd med resultatet!!! Bild bevis kommer här nedan..............    

Av Åsa - 15 mars 2011 08:20

....efter open igår och blev redigt okej stämplad i röven. De var jätte nöjda med mina resultat....Toppen det!!! Fast det får jag nog inte tycka för det retar visst folk när man råkar vara glad över det på typ Facebook.....Faaaaan att man inte ska kunna få uttrycka sin glädje utan att någon/några ska reta sig på det och tycka att jag endast skriver en massa skit och behöver bekräftelse.....??????? Bekräftelse för vad?????? Jag vet vem jag är och vad jag vill och jag försöker hinna med det jag ska och föröker få tiden att räcka till för nära och kära oxå.....Jag har ett liv, men det får man tydligen inte.........................

 

Det är ju inte alltid så roligt att vara den man är heller, men jag accepterar mig själv och min omgivning, men man vill inte behöva vara den som är andras avfallskvarn och slagpåse heller.......

 

 

Idag ska jag skjutsa min goa svärmor på lite grejor och sedan bara njuta av min lediga dag, i morgon är det jobbelijobb igen och på torsdag föreläsning plus jobb.......

 

Ha en riktigt fin Tisdag och passapå att ta vara på solen om ni kan.......Kram

 

 

 

 

  

Av Åsa - 13 mars 2011 22:32

....och sitter ålyssnar på bilarna som leker utanför....hur kul det nu va och sladda hela nätterna.....skiiiiiiiiiiitkul förmodligen när man är tonåring!!!!! natt nummer två i ordningen, känns på att ligga på topp, första natten gjorde jag 15 timmar och inatt blir det 10.25 tim.....men va faaaan det går det oxå.....

 

I morgon ska jag in på återbesök eller snarare ett års kollen efter min gastric by pass op...hoppas att de tycker det lika bra som jag tycker att det gjort. Har ju tappat br precis 62 kilo nu, kanske nåt hekto till oxå för den delen......Härligt!!!! Har haft en låååååååååååång platå men det blir ju så när det inte finns så många kilon kvar och ta av....min läkare här på HC a att jag kunde räknamed att min löshud nog vägde cirak 5 kg åtminstone och det är lixom vad jag skulle behöva ta bort i vikt för att passa in i alla tabeller....fast å andra sidan så är min hälsa mycket viktigare än några som helst tabeller.....nu tappar jag det jag tappar och det är inget jag hestar med överhuvudtaget.......

 

Det är ju inte illa pinkat att ha tappat så många kilon som jag gjort och jag ångra ingenting.....Ha det bäst alla goa och glada nästkommande vecka för det tänker jag ha....... Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

Av Åsa - 9 mars 2011 13:56

 

   
När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.
Källa: Nalle Puh
 
 

 

 

 


 
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
Källa: Nalle Puh

 

   

När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.
Källa: Nalle Puh
 
 

 

 

 


 
 
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
Källa: Nalle Puh
 
 

 

 

 


 
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
Källa: Nalle Puh - A.A Milne
 
 

 

 

 






En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
Källa: Nalle Puh
 
 

 

 

 

 

Ingen kan vara nere med en ballong!
Källa: Nalle Puh

    

Av Åsa - 8 mars 2011 18:17

...min äldsta ssyster och min mor på kaffe nu på eftermiddagen....sååååå trevligt. På förmiddagen dök Persson och Blixten upp helt appropå och sen Köpman oxå...lika trevligt det.

 

Jag och gubben blevbjuden på lunch av bästa dotra, vi var på Grillköket och åt fläskfilé...mumma. Just nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar, stekt fläsk, sås och potatis.....

 

Har tänt mitt nya Yankee Candle ljus med doft av Clean cotton....luktarju så himmelskt gott...man möt av en fräschör bara av att ha ljuset stå, det luktar så gott. Har även köpt bildoft och doftvax av samma doft....brukar tända vax i hallen, med tre tonåringar hemma så blir det en lätt doft av stövelpommac eller pedalsyra i hallen annars....fniss.

 

      

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards