Alla inlägg under juni 2015

Av Åsa - 30 juni 2015 20:54

...skaplig tid. Ut en sväng med gubben, fick oss en skvätt kaffe. Kom på att vi skulle åka ut med båten en sväng. Första gången för mig i år. Å fy satan vad det var härligt. Gubben trolla en stund å då passade jag på att sola. Efter det så pimpla vi efter abborre. Gubben fick en och jag fick en halv, den släppte nämligen vid relingen. Gaaaah!! Efter det så fick jag en större fisk....en brax! Urk!!

När vi kom hem och skulle köra in båten på trailern i garaget (knuffade för hand) så lyckades jag smälla i knäet i veven till stödhjulet. Attans vad ont det gjorde. Synd om mitt knä nu. Mitt på självaste knäskålen slog jag mig. Suck!

Fixade lite hamburgare med bröd till kvällsmat. Tog sedan och för till Standarn för en kopp kaffe, slutade med att jag fixade sallad, Benny å gubben skruvade ihop en ny grill och Eva invigde den med att grilla hamburgare. Tog å käkade lite till där vi då. Hihi. Gott var det! Teamwork är bra det.

Får se hur knäet är i morgon om jag fixar att ta en längre promenad. Skulle vara skönt att få svettas lite.

Av Åsa - 29 juni 2015 14:06

...varmt det var att klippa gräset. Å då var det helgrått på himlen hela tiden. Det är gjort i alla fall och under tiden jag klippte så fick gubben å grabbarna in 2 å en halv pall pellets i källaren. Hjälpte till med resterande 1 å halv pall jag. Tyckte att vi var värd en god glass på Time efter det träningspasset. Vi for helt sonika ner och åt varsin glass. Slurp!!

Tog en vända på skogen med gubben och nu ska jag ta det lugnt en stund innan jag klipper hundhagen. Hinna inte det idag så får jag ta det i morgon.

Sett en blomma som jag blivit kär i. Okej, kanske man inte kan bli kär i en blomma, men den här är så underbar. Jätte vallmo, gärna dubbel, i rosa. Såååå fin! Googla på den så får ni se vad jag menar. Ingen idé att jag skaffar någon så jag med all säkerhet skulle lyckas ta död på den rätt så omedelbart. Har INTE gröna fingrar.

Käkat mellis macka....wasa regi med mycket rökt kalkon på. Super smarrigt!!!

Av Åsa - 28 juni 2015 17:01

....ett besök i alla fall. Gick ju en långis med vovven i morse för jag kände att det skulle bli hett under dagen. När jag kom från promenaden så satte jag mig med frukosten och ett korsord på altanen. Efter en stund kom gubben ner nyvaken och gjorde mig sällskap med en kopp. Han skulle dra till sjön, hade ingen direkt lust att följa med mig på marknad. Jag for med Sara och Martin. Kan ju säga att jag inte handlade nåt åt mig själv mer än nåt att äta. Sara fick en väska.

Kom hem precis samtidigt som gubben kom från sjön. Tog oss lite kaffe och sen for han, Mattias och Magnus ut med båten. Själv plaskade jag ner mig i solstolen och fick en timme i värmen innan det var dags att duscha och göra sig klar för jobbet.

Strax ska jag åka och göra natt 3 av 3. Summerar dagens promenader till drygt milen. Härligt att ha gjort det!!
Ha ett riktigt fint avslut på den järn otroligt vackra söndag.

Av Åsa - 28 juni 2015 06:56

...är väl ändå inte helt fel så här på söndags morgonen. Underbart! Vilken tur att jag tog på mig shorts till jobbet igår kväll. Hihi

Älskar solen och värmen. Får se vad dagen har att erbjuda. Gubben har kanske nå planer å då får vi se vad det är. Själv fnular jag på om jag ska ut å röra på döfläsket en sväng. Det visar sig vad det blir.

Har inte ens tänkt tanken förrän nu att det är marknad i Ockelbo. Hmmm...det får nog vara för i år det. Kan ju faktiskt låta bli sånt jag oxå. Blir lite för mycket av samma när man traskar runt på marknad.

Ha en riktigt fiiiiiiin söndag och helga vilodagen som man sa förr.

Av Åsa - 27 juni 2015 21:37

...underbar dag vi fick. Slumrade en sväng i morse. Välbehövligt sen var vi förbi hos svärsonen på firman och sen till dotra och lillprinsen. Efter det var vi till Hubo-Långsjön å kollade in när kompisarna fiskade. Fick se när minken Benny tog en fin fisk.

Hem och petade in lite i kakhålet för att sedan dra och meta med Léon och svärsonen. Mattias och gubben var också med. Blev ett par abborrar och en mört. Lillen hade fullt sjå med håven och ha koll på fiskarna i hinken. Vi hade vatten i en gick så lillen kunde studera firrarna på nära håll. Fika hade vi med oss och det var uppskattat. En otroligt fin eftermiddag som vi måste göra om en annan dag.

Nu jobbar jag och gubben for å fiskade en vända. Första gången på evigheter som han fiskar. Det är han värd min älskling.

Av Åsa - 27 juni 2015 08:26

....lång natt med lite sömn på jobbet tar jag en taktikvila på gästsängen. Det var nämligen fullt med ös på Brukääää i natt. Moppar som tävlade och for fram till 4 tiden och gap och skrik i övrigt. Vid 3 så skramlade det på så in i vassen utanför så jag lära kliva upp. Det var tre juveler som hade stulit en väjningsplikt skylt med stolpe och allt. De dumpade den vid cykel stället vid bakre entrén på jobbet. Snacka om att inte ha nåt att göra. Efter det skrek de å stojade, hoppade och sparkade på garageportar med mera....hade inte telefonen i närheten annars har jag både fotat och ringt snuten. Blir så less på sånt meningslöst förfarande. Hann inte hämta mobilen heller för de såg mig på balkongen och drog snabbt vidare. Gaaaah!!!

Hoppas att vädret med sol nu på morgonen håller i sig så jag kommer ut på promenad lite senare. Är alldeles för trött att dra iväg nu, annars har jag gjort det. Sovit typ 2 å en halv timme inatt. Har två nätter till framför mig så jag måste få sova en stund nu. Kan ju bli en vaken natt till på grund av att det är helg och säkert lite fylla på det oxå. Tjingeling!

Av Åsa - 26 juni 2015 20:03

....började med storhandling med dotra, äldste sonen och lillprinsen. Ica Maxi, Rusta och Dollar. Phu!!! Efter det hoppade lillen studsmatta med morbror Mattias. Kul!! Hem till morfar och lagade käk. Makaroner å köttbullar... Smarrigt i lillemans mage det. Planerna var att vi skulle åka och meta efter maten....det sket sig för lillen somnade i bilen på väg dit. Hihi....sånt händer ibland. Vi fick en kaffe av vännerna vid husvagnen istället å när vi åkte hemåt så vaknade lillen igen. Då for vi ner till dem och åt mellis...macka och en Gb sandwich. Lillprinsen, morfar och jag byggde lego (duplo). Jag hittade nämligen duplo med Bärgarn från Disneys Cars i Sandviken. Överförtjust liten kille gick ut från affären.

Nu jobbar jag kväll/ natt och hemma skulle de käka fläskfilé och potatisgratäng.

Av Åsa - 25 juni 2015 21:11

.....köttbullar blev det till kvällsmat. Smaskigt värre!! Efter det blev det en kaffe hos goda vännerna och en tur på skogen. Nu har gubben dragit på jobbet och jag tänkte lägga mig tidigt då jag har hela dagen fullspäckad i morgon. Nån med fyra ben hade stulit sängen.....bild nedan.

Knäppte kort på en trollslända vid sjön. Vackra varelser det.

Nu ska jag försöka få plats i sängen jag oxå.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards