Alla inlägg under september 2010

Av Åsa - 29 september 2010 20:29

...det är bara förnamnet det...har sprungit på huset säkert 30 gånger och det är som att öppna en vattenkran....gaaaah! Snacka om att jag var rädd för att göra ner mig i Gävle när jag väntade på grabbarna som var hos tandis, likaså inne på Valbo. Vet ju att jag blir så här mellan varven, det är precis som om kroppen rensar sig, men nu får det vara nog med skiiiitsnack.....

 

Inne i Valbo hittade jag den vinterjacka jag ville ha....härligt, dyr i drift är jag men jag fryser ju så förbannat så det är lika bra att kosta på sig en riktig jacka...gubben tyckte att jag kunde ta den gamla som var i strl 56 för då fick jag ju plats med mycket tröjor under o på så vis skulle jag ju slippa frysa...hmmmm...men han sa inget om att jag köpte en ny, alldeles precis i passformen nu, lagom att ha med en tunn tröja under, tappar nog ett par kilon till innan vintern så jag får under en tjocktröja oxå...skulle jag tagit den som var storleken större så har jag simmat i den till vintern....

 

Nu ska jag leta lite pelletspriser, dags att bunkra upp med det inför vintern igen....börjar tryta i förrådet. Matte tittar på tv, Mange och Martiin är på vift med kompisar och gubben jobbar...ska eventuellt gå och möta honom senare om magen pallar med....annars får jag ta bilen och hämta honom.....Ha det riktigt gött alla glada...... Kram

Av Åsa - 27 september 2010 13:45

....vad jag var söt i gummistövlar typ 5 storlekar för stor på fötterna och ut i höggräset med gräsklipparen. Skulle nästan behövt en slåtterbalk och klippa med, men nu är det gjort....så himla skönt. Var ner på Hofors med en retur till HM, hahahaha, kläderna jag skickat efter var för stora...gulp....det hör ju inte till vanligheterna...sköööönt!!!

 

Igår var vi in till Kupolen i Borlänge, vi käkade, shoppade och myste....vi hade dotra med oss oxå....Åkte därifrån alldeles innan det skulle bli Larz Kristerz, Kupolen firade ju 20 år i helgen. Det var faktiskt rätt mycket folk där.....

 

Fick en massa trattkantareller av Eva och Benny som jag tog en del och gjorde stuvning på till varma mackor åt gubben...han åt och åt och åt...själv fick jag knappt i mig en smörgås, men det var skiiiiit gott......  

Av Åsa - 25 september 2010 10:41

....bara regn hos mig......Har legat halva natten och lyssnat på det eviga pissandet....det regnar lika hårt nu oxå....fy faaaan vad less jag blir. Jag vill ju ha en stor soooool och lite hög härlig höst luft så man kan vara ute och fixa lite i trädgårn med mera.....Inte för att det är min direkta favorit sysselsättning, men det måste ju göras det oxå.......

 

Utan bil är man nu, gubben fick ta den till jobbet i morse....jag var lite snäll då, annars skulle han varit som en dränkt katt om han åkt moppe ner till Ovako.....

 

Igår kväll satt vi en sväng med goda vänner och tog ett par öl....jag tog inget men de andra drack....trevligt med lite skitprat och många goa skratt....skulle vilja gå på Depå en sväng ikväll för att Krydolf har sin Punk kväll där....men jag ska ju ut och jobba en halv natt på Orion......Annars har det varit kul att se hans min när jag och gubben kommit in där utspökad till typ 80-tal punkare...hehehe....men det lär bli en annan gång...

 

Ha det riktigt mysigt och pysigt i skiiiitvädret och var rädd om varandra......Kram

Av Åsa - 22 september 2010 20:44

...med gubben efter jobbet idag. Härligt att gå omkring och vara anonym och bara vara. Jobbet gick ju jättebra.....ut i solen med goa Kerstin och brukarna, stötte även ihop med goaste Tanja och en av hennes brukare....nice!!! Alltid lika trevligt att slänga käft med henne.

 

Nu på kvällningen så var vi förbi hos dotra och hennes Martin, fick ju se vilket jobb de gjort med hallen och trapphuset hemma hos dem...blir kanoners fiiiiint!!!

 

Min goa "tant" Anna på psykosocialateamet ska sluta för att börja jobba i Sandviken i stället...det känns lite tungt, för hon har lixom funnits där för mig och suttit innanför väggarna på HC och gett mig styrka på distans på något konstigt vis när jag traskat förbi....hoppas att det funkar med längre distanser oxå...Hon har varit och är en pärla, hon har lyckats med att få mig se på mig själv och omgivningen på ett helt nytt sätt....det är en del av mitt nya liv...hon har pushat mig i rätt riktning, som när fågelmamman puffar den flygfärdige ungen ur boet....fast jag vet inte om jag riktigt kan flyga än...fast jag är nog på god väg.....Tusen tack Anna för att du finns!!!

 

Nu ska jag mysa i soffan med lite popcorn och njuta av en kväll vid tvn...det hör inte till vanligheterna för den här donnan.....Ha det bäst alla goa!!!!

 

  

Av Åsa - 21 september 2010 21:46

...snäll en längre tid nu, även om det rör sig om ett par hekto åt gången så närmar jag mig med stormsteg - 50 kg. Det trodde inte jag att jag skulle uppnå före jul, men ack vad jag bedrog mig.

 

Gårdagen var helt sanslöst mysig på jobbet, vi var ut på en härlig promenix i höstsolen, tog en glass vid Time och brukarna fick gunga i den finska tvilling gungan, vilket uppskattades med glada tjut från herren i sällskapet....mysigt att se.

 

Idag har jag tagit det lite lugnt på förmiddagen....senare när gubben vaknade var på banken och uträttade lite ärenden. Efter dcet tänkte vi t en mys fika på Hansson, men ack vad det var mycket folk där. Vi passade på att åka in till Sandviken och tog oss en fika där på Marangoni i stället, vilket jag och gubben inte ångrar...vilken tårtbit och damsugre han fick till sitt kaffe...helt sanslöst stora.....och min köttbullsmacka gick inte av för hackor den heller....Mums filibaba!!! Tog en sväng om inne i på stan och myste i höstsolen, så härligt så.....

 

Nu på kvällen var jag ner en snabbis till kompisen, hennes dotra ville att jag skulle komma ner och titta på lilla Pelle, deras ny familjemedlem.....en liten ursöt kattunge......hur söt som helst....den lille rackaren visste redan nu hur man beter sigom man blir lite trängd av en hund....jo Pelle kunde minsann spotta och fräsa som vilken stor katt sm helst.....men han var för söt.

 

Ska ta mig i kragen och lägga ut lite bilder någon dag....men jag har inte hft någon inspiration överhuvudtaget på ett tag.......men det kommer kan jag lova!!!

Av Åsa - 19 september 2010 16:58

...till Jula och inhandlat en lampa till som ska vara ut mot hagen åt mörkrädde Rambo.......sen kan det ju vara en fördel att man ser var doggen råkat lagt en hög så man inte halkar och ligger i den och luktar mumma!!!!

 

Har inhandlat en kylplatta till laptopen oxå, kanske den mår lite bättre av den.....Min älskade dator är ju på lagning och den hade ju blandannat en havererad fläkt så nu kanske den mår bra oxå när den kommer hem igen.....

 

Nu ska jag gå ut och kolla vad lille Martin vill...han står ute och tutar på moppen utanför....gaaaah, vad irreterande, har ju precis satt mig vid datorn för att koppla av......

 

Ska väl ta och peta i mig lite räkor och keso, blir lite grönsaker till oxå....åt ju pizza med gubben till lunchen. Riktigt mysigt att få rå om varandra en stund, det kan ju man behöva ibland. Lite egen vuxentid tillsammans.......

Av Åsa - 17 september 2010 21:17

....lov att innehålla lite mys med kryddparty hos Eva i Standarn....mmmmm va gott det var och man fick ju lite nya ideer vad det gäller snacks med mera....

 

Idag har jag jobbat på förmiddagen och sedan varit på vift med dotra...vi var på en helig mamma dotter shopping i Valbo, blev nya kallingar till gubben, nya trosor till mig och en puderborste...hmmmm nu får ni inte tro att vi ska vara kinky...med borste och nya underkläder...hahahahaha....men rumpan är tvärplatt och de trosor som jag har kan jag knipa fast i armhålorna för de är så stora.....

 

Har tänkt köpa mig en liten väska med Hello Kitty på...ja, man kan väl kalla det 40-årskris eller vad man vill, men jag kan inte rå för att jag tycker hon är så sööööööt!!! Fick ett mobiltelefon fodral av kompisen med Betty Boop på, är ju barnsligt förtjust i henne oxå....Puckad kan man tycka, fast va fan, man lever bara en gång.....

 

Ha det bäst alla goa och glada, kom ihåg att klä er ordentligt nu när det är kallt på nätterna...tänker främst på er som är ute på partaj....Kram!!!

Av Åsa - 15 september 2010 11:24

...legat av mig lite vad det gäller bloggandet. Vet inte varför. Sitter i alla fall nu med lite kycklingwok innan jag ska frysa mig i väg på cykeln till jobbet. Ska jobba och ha pusselmöte....gaaaah!!! Fy, fasiken vad jag fryser idag...... Vår lille buse Rambo fick ett jätte stort oxben igår, åååå så jollar med det.....Ha det gött.....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards