Alla inlägg under januari 2013

Av Åsa - 31 januari 2013 17:08

....pyjamas hela förmiddagen. Sen blev lite mat inköp inför bland annat dagens middag, mitt dygn i morgon och lördags myset med familjen.

Förhoppningsvis så vaknar jag på en bra sida i morgon å den jag jobbar med likaså. För vi har en del äventyr att ge oss in på. Dags formen får styra, brukarens alltså. Annars kan det gå som det vill..... Spännande ska det bli i alla fall.

Hoppas på skapligt väder så vi bland annat kan vara ute å promenixa ett tag. Solen behöver vi alla nu.

Ska lägga mig i skaplig tid i kväll. Ska ju upp före tuppen å få iväg minstingen på praktik. Blir väl en tur i pyjamasen det för att sedan åka hem i duschen innan jobbet.

Jobbar fredag å söndag dygn, blir en omställning för mig, men det blir nog bra.

Ha en fin kväll ?

Av Åsa - 30 januari 2013 20:02

.... och matkoma på det, känns som en anledning till att göra tidig kväller. Haft möte på eftermiddagen å efter det blev det lite fika å mys med Dotra då hennes sambo å min gubbe for på lite shopping. Jag å Malla passade på att titta på Ullared programmet som jag inte sett. Kan ju inte låta bli när Hofors sätts på kartan av dessa donnor. Törs nog inte tala om hädanefter vart man kommer från. Hihi

Just nu så har jag tre tonåringar å en gubbe som stojar som tokar, tror att de fick en energi kick av maten. Till å med doggen är med å alla är av manligt kön....känner mig lite utanför nu. Eller i underläge, risken är att de drar igång å jäklas med mig oxå. Då flyr jag, hellre fly än illa fäkta. Suck!!!!

Nu blir det till att se till att la liga Björklund tar å taggar ner, annars vet jag inte vad jag gör. Fullt ös på 66:an!!! Kan man skicka iväg skocken på typ kollo eller liknande?!?!? Var jag elak nu???? Näääää, känns bara att ibland finns det inte en sekund för egen tid mellan jobb å andra måsten. Fattar inte hur de i familjen annorlunda hinner med..... Mina ungar är ju född 87, 92, 92 å 96.... Just ja kanske skulle tala om att 92:orna är inte tvillingar. En är född i januari och en i december. Den sist nämnda är konstaterad överburen 21 dagar alltså tre veckor. Skulle han kommit på rätt dag så skulle det skilja tio månader på dem mot 11 månader idag. Inte illa pinkat av oss tycker jag.

Ha en fin kväll!!! Kram

Av Åsa - 30 januari 2013 07:57

....före tuppfan idag. Blir till att ta det lugnt med gubben en stund innan jag ska på möte. Behöver landa lite känns det som.

Ibland blir jag så förbaskad när det hetsas om bantning å sånt. Ja, ni kanske tycker att det låter dumt när jag själv gjort en gastric by pass. Fast jag gjorde inte den för att bli/va snygg i nå andras ögon. Jag gjorde den för att överleva. Det är den krassa verkligheten.

Nu blir det skiftnyte i bregott fabriken.

Av Åsa - 29 januari 2013 18:06

.... Malla, så mysigt!!! Hämtat mina fina sovrums lampor i sax modell. Var även ner till svärmor med två par stickade ( vita ) tumvantar med fleece foder i. Hon blev så glad så, kul.Umgåtts med grabbarna, vi käkade nyss chicken bits, pompe, vitlöks sås å mangoraja sås. Rydbergs kalla såser är ju sååååå himla delikata.

Nu blir det strax till att ratta lilla röda faran ner till jobbet å få en kopp kaffe av tjejerna innan mitt skift börjar. I morgon blir det lite möte i nya arbetsgruppen å på fredag börjar jag som sagt var med dygn. Hej å hå så fort det kan gå..... ?

Borde väl ge mig på sista boken om Anastasia å Christian, femtio nyanser av frihet. Är väl inte lika lyrisk å imponerad av dem som många andra men de går att läsa. Å man bör väl plöja alla tre böcker i en triologi??? Ibland fnular jag på om jag skulle ge mig i kast med att skriva nåt lite längre som kanske komedi/krim blandning. Varför inte Åschas memoarer, hihihi, blir nog inte många läsare av den. Fast jag skulle ha sjukt kul när jag skriver i alla fall. Har sååååå mycket kul från ungdomen, jobb situationer, å möten med människor. Att möta människor å ta dem för vad de är bland bästa jag vet....alla nyanser å speglingar som man ser. Såååå härligt!!!!

Av Åsa - 29 januari 2013 13:24

....lunchade där med gubben. Hemma igen tog vi en promenix å släppte hunden. Vovven var skiiiiit nöjd när han fick studsa lös i djupsnön. Han äääälskar att borra ner nosen å gå som en mullvad genom drivorna. En riktig spelevink är vad han är.

Nu väntar jag på Malla som ska hämta mig så far vi ner å gör lite ärenden på byn. Kanske det blir en gofika oxå. Allt för familjen vet ni.... Sån är jag!!! Ibland skulle jag behöva klona mig, men de får stå ut med att jag finns i bara ett exemplar. Å det är väl kanske bäst för alla i slutändan det.... Asg!!!! Inte ens jag skulle orka med mig själv i fler exemplar......Fniss!!!

Av Åsa - 29 januari 2013 10:03

... på dagen, med bortappat busskort å så vidare. Nu löste vi det oxå och fick iväg yngsta grabben till skolan....pust!!!! Hatar tjafs å strul på morgonen.

Nu blir det lite kaffe, sen ville gubben käka lunch innan jobbet. Får se vad vi hittar på för mumsigt då.

Malla ville oxå göra nåt med mig idag, hon är lite rastlös. Får väl hitta på nå skoj hon jag lite senare.

Ha en fin dag alla goa å glada!!!

Av Åsa - 28 januari 2013 12:14

.... å nu börjar jag jobba dygn första februari. Det ska bli spännande. Kul att man får testa nåt nytt oxå. Är ju tjänstledig från min ordinarie tjänst.

Tog en korv på Time å ankorna pockade på Annes uppmärksamhet. De var på väg in i kiosken... Hihi. Anne fick lov att mata dem för det var ju det de gick å vänta på. När hon gick ut till kanalen vaggade ankskocken runt hörnet med en jäkla fart... Det såg så himla kul ut. Bråttom, bråttom, de kunde ju gå miste om de bästa bitarna.

Härligt med lite blidväder, dock så blir vår vovve lite tossig, han tycker nämligen inte om när snön rasar ner från taket på altan taket. Stackars liten!!! Min goding är det.

Nu lite slapp i soffan med en kopp kaffe innan jag skickar gubben till jobbet. Själv är jag såååååå trött efter den här natten som var så jag tar nog det lite lugnt innan jobbet.

Kramen på er!!!

Av Åsa - 28 januari 2013 06:35

.... förtioelva gånger inatt. Vet fasiken inte varför!?!? Bara till å bita ihop å ta dagen för vad den blir. Nu ska jag få iväg skuttonåringen, vilket är en utmaning i sig, alltså lättare sagt än gjort. Efter det ska jag skicka iväg gubben på provtagning å sätta på kaffe medan han är borta. Stackarn är ju fastande..... De andra juvelerna ska i väg till nio.

Själv ska jag försöka springa genom duschen en sväng oxå innan jag ska på möte på kontoret vid tio.

Efter det blir det lite plock å fix när gubben drar till jobbet och lite uppladdning innan kvälls/ natt jobb för mig själv. Ha den här dagen springer nog förbi den oxå som de flesta dagar brukar göra.

Den stora frågan är vad kärringen ska laga för mat. Är ju till mig å grabbsen. Får väl hitta på nåt kulinariskt.

Ha en fin dag trots att det är måndag.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards