Alla inlägg under april 2015

Av Åsa - 30 april 2015 23:42

....tur till Sandviken mot kvällen. Lite shopping med Eva och Benny. Hem till dem och drack lite kaffe. Efter det åkte vi hem och jag gav mina fötter lite kärlek med baby foot. Såna där sockor med gegga isom gör fötterna mjuk. Två timmar med dem på fötterna vid tvn.

Gick sedan upp å la mig. Fick sällskap av både vovve och gubbe. CSI skulle gubben se.....oOoooops ddet är nån som snarkar breve....bara till att stänga av tvn och försöka sova själv oxå.

Tar nog tag i packningen i morgon. Tjingeling! !!

Av Åsa - 30 april 2015 17:16

...baksätet på en Ford Ka. Hur jag nu hamnade här.. hm mm. ...det är ju den stora frågan. Fort går det oxå. Tror att hon som kör har stulit både bil å bensin. Sandviken here we come!!

Under förmiddagen var gubben å jag på en road trip. Långshyttan, Hedemora, Säter, Borlänge å Falun. Fika å lite inköp inför Turkiet resan.

Har varit förbi hos Lilleman som lekt jaga på dagis och sprungit på en dörrkarm. Värsta fläskläppen hade han. Gofisen!!

Till kvällsmat blir det kött, pompe å bea sås. Smarrigt värre! Ta det lugnt i kväll och tänk på alla skott rädda hundar.

Av Åsa - 29 april 2015 23:07

...å gubben tog en tur på skogen efter det att vi fått kaffe hos Benny. Två harar, en groda och en massa fåglar var vad vi såg. Även en ner brunnen järnvägs kur. Kan ju ha nåt med ovädret och åskan att göra.

På hofors var det rån under kvällen på Norlings spelbutik. Tydligen en ensam person med typ pistol. Kom över en del pengar och försvann till fots. Polisen spärrade av och sökte av området med hund......ingen lycka där. Rånaren var puts väck! Händer en del i lilla Hofors. Det är ju fan att folk inte kan se skillnad på ditt och mitt. Suck!!

Nu har jag krupit ner i vår underbara säng och tänker sova som en prinsessa, fan ta den som väcker mig för tidigt. Guten nacht!

Av Åsa - 29 april 2015 18:56

....varit i farten sedan tidigt på morgonen. Kom hem gjorde kaffe och väntade på att grabben skulle höra av sig om bilen han var in och besiktade. Den gick igenom...Jihooooo!!

Åkte in till Sandviken handlade lite och kollade när vi skulle få nya bilen. Ett par veckor till får vi vänta. Den som väntar på något gott.....så är det med det!!

När vi kom hem gjorde jag taco toast. Tog en vila på soffan å jäklar vad det smällde. Skakade i hela huset. Åska och hagel. Vovven var alldeles förtvivlad. Stackarn!!

Till kvällsmat gjorde jag pasta med baconröra. Köpte sån där rolig pasta som är grövre och formad som ett sugrör. Barnsligt roligt att äta och naturligtvis måste jag prova att dricka mjölk ur "sugröret". Hihi

Nu är jag lite trött å slut. Negativitet som pyr på lite olika håll å kanter tar musten ur en. Det kan bara bli bättre. Å det med basta!!

Av Åsa - 28 april 2015 21:57

...säng säng ....tröttmössan har nog inte blivit av tagen idag. Suttit på huvudet som ett hån hela dagen. Fast vad gör väl det när man har en fin familj, goa vänner och ett jobb som man trivs med. Blir ju ledig i 2 dagar från imorgon bitti. Sen på det igen i 4 nätter. Efter det drar vi till turkiet ....sol bad och ledig vecka. Härligt!!

Det ska va gött å leva annars kan det kvitta....så sant som det var skrivet det. Hihi

Ska väl slå ihop korpgluggarna å sova nu. Ha det gött.

Av Åsa - 28 april 2015 12:54

....tuppen. Blev kvar på jobbet fram till p-mötet. Ingen idé att åka hem i mellan. Efter mötet gick jag på Hansson en snabb fika med Malin,Léon,Sara, Pillan och lilla Ella. Hem och in i en välbehövlig dusch. Skönt!!

Slog precis ner arslet i soffan och ska glo på tvn med gubben. Lite mys pys så här mitt på dagen. Vi jobbar ju matt båda två till natten. Sånt är livet, så det så!!

Ha en fin dag och ta vara på varandra. Kram

Av Åsa - 27 april 2015 21:56

...som började med att ta en snabb kopp kaffe innan vi hämtade upp Eva å Benny. Agerade sjuktransport in till dagkirurgin i Gävle. B skulle bli kollad i knät. Vi andra for och åt brunch på Ikea och shoppade lite där. E handlade inte jag. Var på promenad i Boulogner parken. Knäppte lite kort. Var in på både siba, elgiganten och skohuset. Blev en tur in på Biltema oxå. Provade en stol som nog passar till fisket....or NOT! Bild bevis nedan.

Hem, kaffe i Standarn när vi släppte av Eva å Benny. betalade räkningar och fick gubben till att kolla den där förbannade handbromsen på Forden. 3dje ombesiktningen i morgon. Håll nu tummarna och tårna att aset går igenom. Har hotat med skroten annars.

Såg en farbror vid gävlebro som nog jade råkat glömt något i morse....hasade yvå steg med rollatorn så låg byxorna vid knäna. 5 meter mellan bil och entré och jag tror byxorna var ner typ 5 gånger på den biten. När de rasade net för tredje gången såg det ut som om gubben fick en aha upplevelse...bältet...det var nog det jag glömt. Söt var han i alla fall med gabardin byxorna som hade ett eget liv.

Vill bara skriva här att jag har världens nästa föräldrar. Kan inte ha bättre än er! Älskar er.

Av Åsa - 26 april 2015 23:33

....med grabbarna å Sara. Vovven ville också ha lite. Matte fixade en deg så jag kunde baka pizza bullar åt gubben. Nåt som han pratat om länge. Toppen att ha med sig vid sjön.

Imorgon ska vi till Gävle och lämna av Benny på en knä operation. Under tiden slår vi ihjäl timmarna med lite fönster shopping och god mat.

Mot kvällningen drar jag ut och jobbar. Två nätter. Ledig onsdag och torsdag. Då ska det fixas med packningen. Sedan jobbar jag nätterna fram tills det att vi drar till Arlanda på tisdag. En vecka i Turkiet ska väl ge lite energi till de smått slitna batterierna.

När vi kommer hem så blir det ju till att vistas vid nån sjö så fort vi hinner. Det är ju vårt gemensamma intresse. Kul så inåt helvete. Å fridfullt...llite beroende på var man åker.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards