Alla inlägg under oktober 2015

Av Åsa - 31 oktober 2015 22:04

...med mys och halloween dräkts fixande
En kopp kaffe hos vännerna och lite hopkok i ugnen. Det blev smarrigt i alla fall. Man tager vad man haver....Lite kycklingfilé, kantareller, lök,chili, sweet chili, grädde å cremebonjour vitlök....in i ugnen å ris till. Det sa slurp!!

Dags att gå till sängs och sova. Gubben jobbar också natt och grabbarna är på fest hos syrran. Det är så himla härligt att dr kan umgås och ha kul tillsammans. Syskonkärlek kan man kalla det. Har väl gjort nåt bra under deras uppväxt jag å gubben som har så fina och goa ungar.

En av grabbarna är grottmänniska idag och vi diskuterade hemma om hur mannen drog kvinnorna i håret med sig hem. Hittade en så perfekt bild åt honom som jag la ut på hans Facebooks sida. Undra om han blir glad på sin mor i morgon?!? Hihi

Av Åsa - 31 oktober 2015 08:10

...ett glas champagne var min kollega i morse. Inte konstigt när hon mötet mig som inte ens sett mig i spegeln på morgonkvisten. Såg nämligen en spegelbild av mig som hastigast när jag skulle gå hem. Ohhh my......stackars kollega som kom. Håret var i ett enda virrvarr, såg ut ungefär som om jag kammat mig med elvispen. Jaja, vad gör ert om hundra år.

Varit ut med vovven på morgonpinken, han fastnade vid en löptiks fläck, fastfrusen med nosen i backen. Väl inne igen fick han lite godis och lite morgonkel med mig. Laddade kaffet så det bara är att slå igång apparaten sen. Meduxin är intagen, jag ramlade ner i soffan under några filtar och vovven drog upp och lurvade ner sig med husse i sängen.

Stänger av omvärlden en stund, kikar in i drömmen och är förmodligen förbaskat pigg och alert lite senare. Måste fixa klart Magnus halloween dräkt. Alla tre grabbarna ska till sin syster på partaj i kväll.

Av Åsa - 30 oktober 2015 22:13

..vi druckit kaffe hos Eva och sedan var vi förbi på Thomasgatan, där var det ingen hemma. Tog en runda på skogen i stället, pratade med Benny och Lennart vid Hubo-Långsjön. Frusen och lite hungrig for vi hem och gjorde fika. Kurade ner oss på soffan och bara var. Lite krångel med en av tvboxarna. Blev till att koppla in en annan. Då började det funka igen. Gubben var snäll och hämtade pizza. Martin och Sara kom så lägligt så de fick käk de oxå.

Passade på att busa till mig lite innan jag for till jobbet. Snacka om att det var en hit. Den bjuder jag på. Bildbevis nedan.

Av Åsa - 30 oktober 2015 00:34

...hem från jobbet och vi kollade på senaste jurassic filmen tillsammans med Mattias och Magnus. Den var faktiskt skaplig. Under tiden passade jag på att klippa vidare på mina filtar. Skavsår de luxe på fingrarna nu. Målade bordet en sväng till innan gubben kom hem.

Magnus fick en ny väckarklocka på Clas Olsson idag. En sån som visar tid och temperatur i taket. Funkade kanon på hans vita tak. Bild kommer nedanför, dock ej med rätt tid inställd.

Rambo,vår älskade pälsamöba fick ett kurdjur från Ikea. En liten grå och rosa gris. Trodde att han skulle slakta den och dra ur luddet som han brukar. Icke, den här har burit runt på och tvättat. Nu när jag kom upp och skulle lägga mig så låg han med den mellan tassarna och sov. Så söt så mitt hjärta nästan smälter. Underbara fyrbentingen.

Nu är det till att jaga i kapp den där välbehövliga skönhetssömnen som behövs mer och mer för var dag som går. Kan ju tänkas att åldern börjar ta ut sin rätt. Å andra sidan så kan det ju faktiskt vara så att sol, vind och vistelse i guds fria natur har sin inverkan. Man blir ju lite väderleken, men det är det fane mig värt.

Av Åsa - 29 oktober 2015 19:21

....vift hela dagen. Började med en tur till lillprinsen som ville bjuda opar på pepparkakor. Sedan blev det Lidl för inköp av lite förnödenheter åt gubben som skulle jobba.

Jag å grabbarna lämnade gubben och for till Ikea i Valbo. Handlade lite där, in på Köpis och fixade lite grejer till dotra som hon behöver till helgens halloween partaj. Käkade där inne oxå. Vidare in till Sandviken på ica innan vi åkte hem. Väl hemma så släppte jag av grabbarna, for med grejerna ner till dotra och vidare ner till Eva. Där slingade jag hennes hår och så fick jag äran att sätta saxen i hennes hår. Snacka om att vara vågad. Hur som helst så blev hon inte flintis i alla fall.

Nu har precis landat i soffa med lite kvällsmat efter att ha målat bordet en vända till.

Blir till att slappa resten av kvällen.

Av Åsa - 28 oktober 2015 20:59


..som det var planerat på förmiddagen, så vi passade på att hälsa på lillprinsen en sväng innan gubben skulle ut och jobba. Slappade sedan en stund på soffan innan Martin,Sara och Ante kom. Fick hjälp av Sara att rensa svampen. Blev till att förvälla den. Tänkte ge Kerstin lite.

Blev en tur till ner till lillbusen, han ville bjuda på nybakade pepparkakor. Mums! Jan stod å diskade så duktigt när jag och Magnus kom dit.

Slipat och målat bordet en vända. Blir mig en målning till innan sängen. Mattias har precis bakat en god sockerkaka som vi avnjöt med päronhalvor. Smarrig vardagslyx kallar jag det.

Plockat ihop den gamla symaskinen till Martin och Sara. Ställt min nya på plats. Tänkte nämligen försöka sy lite nån dag. Även klippa klart mina filtar så jag får testa armstickning. Fick dock skavsår efter fyra filtar sist jag klippte å jag vill nog att det ska läka först. Har lite mycket med kreativitet som sprudlar i kroppen nu.

Av Åsa - 27 oktober 2015 23:25

..med Malla, Léon å Benny. Fika och lek i sjukhusets fina ute lekpark. Rally med balans cyklar körde jag å lillen. Dotra testade en annan cykel. Rutschkana och karusell, vilket den sistnämnda gjorde mig yr å illamående bara av att titta på. In och hämta Bennys nya brillor på Synsam hann vi oxå med på hemvägen.

Var in på apoteket på lasarettet, såg att de hade Alfons Åberg schampo, frågade Léon om han ville ha ett sånt. Nääää, nono...hampo ha bi hemma.....gofisen kan han. Kom ut därifrån med en rosa hårspray med Alfons på. Det var viktigt att den var rosa. Lillprinsen är så härlig.

Väl hemma fick jag grillad karré och potatisgratäng, mums! Gubben hade fixat gratängen och Mattias grillade ute. Vovven fick ett par bitar kött och var jättenöjd.

Iväg till jobbet, - 1 visade bilens termometer. Brrrrr, börjar dra ihop sig, inte konstigt att jag frusit idag. Nu väntar jagar på att få sova.

Av Åsa - 27 oktober 2015 09:11

...älskade barnbarnet och myser nu på morgonkvisten. Malin skulle på möte. Direkt hit efter jobbet. Ätit mys frukost, lånat duschen och nu myser vi till en film.

Senare ska vi hämta Benny och dra in till Gävle.

Gubben jobbar och ringde precis när jag klivit ur duschen. Lillen ropar, nono honen linge....bara till att tassa ut i handduken och svara. Tur att grabben kan tala om för mig vad som händer.

Nu ska vi titta vidare på Trassel.

Underbar himmel från balkongen på jobbet i morse.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards