Alla inlägg under mars 2015

Av Åsa - 31 mars 2015 18:23

...i solen med sedvanligt korvstopp vid time. Vovven tvär nöjd.

Efter det blev det storhandling på Ica Maxi i Gävle. Hämtat ut paket åt dotra och nu bakat två pizzor och snickers rutor.

Tröttmössan sitter på och jag tror jag nattar mig tidigt. Urk....så trött man kan bli.

Av Åsa - 31 mars 2015 10:54

...ut i solen. Får kanske ta en liten promenad om en stund. Lite seg på morgonen. Kaffet intaget och nu lite påtår. Léon och Malin var nyss hit en sväng innan dagis. Gofisen min!

Får se vad det blir av denna dag. Eventuellt blir det lite bakning på eftermiddagen. Den som lever får se.

I morgon ska jag upp före tuppen och följa med Malin och Léon in till Gävle.

Ha en fin dag i solen.

Av Åsa - 30 mars 2015 16:48

....morgonen. Agerat sjuktransport åt Sara, handlat och fixat lite. Blev lite bakat oxå....kola kakor, brysselkex och vanilj bullar. Även kokat typ 20 ägg....skalat dem och gjort äggsås. Nu står potatisen och torsken på spisen. Ska paketera bullarna om en stund.

Har även varit på apoteket, hämtat meduxin åt de som behövde efter det frihands virkade jag en liten vit duk till byrån i hallen. Idag har jag minsann gått på högvarv. Gubben sa åt mig att gömma kola kakorna annars skulle det va risk för att de skulle ta slut sa han. Hihi....luktar gudomligt av nybakat i köket.

Fick en kallelse till kirurgen i slutet på april. Får se vad de säger om tuttarna på höfterna och låren som hänger å slänger. De har sitt eget liv de rackrarna. Suck!!! Ena delen är jag ju livad att de ska åtgärda.... blir ju lite sladder på en inte direkt purung kvinna som mig när man gått ner typ 75 kg. Plus minus 5 kg i perioder. Hur normalt som helst att pendla så enligt vår husläkare.

Snart ska vi käka lite och sen blir det till att vila fötterna efter allt bakande.

Av Åsa - 29 mars 2015 21:24

...Farmen och nu Wallander. Mumsat lite popcorn, lite söndags mys. Innan jobbet var vi och fikade hos Malin å Martin. Léon busade runt som bara den. Skulle leka toja (koja) med filten som Malin sytt. Jättefin och mysig filt.

Stackars Sara har åkt på feber å halsont. 40.3 i örontemp på morgonen. Hualigen, stackars henne.

Imorgon kommer sotaren, får hålla mig hemma tills han varit förbi. Gubben jobbar förmiddag. Påsk lov för yngsta grabben. Skönt!!

Nu lite till tv innan jag hoppar i säng.

Av Åsa - 29 mars 2015 06:53

...jo jag tackar jag. Å hos oss snöar det. Hem snart och ta igen den där timmen som jag gått miste om. Kan behövas för i natt har jag legat och lyssnat på fyllon, fåglar av större sort och varvande bilar. Jihooooo.....or NOT!

Lite kli i ögonen och lill i näsan....våren månne!!

Av Åsa - 28 mars 2015 22:07

....vi gick en långpromenad idag. Fick ju njuta av solen som tydligen ska lysa med sin frånvaro i morgon.

Får väl fixa lite inne då om inte annat. Baka skulle jag behöva göra en dag oxå. Sara skulle göra de goda dajm rutorna och jag å Matte ska nog sno ihop lite bullar. Eventuellt blir det nån kaka oxå. Kolla kakor och brysselkex kanske. Tänkte ha lite till jag fyller å bjuda på.

Ska fixa ett ris och dun till veckan. Tycker det är lite mysigt med det till påsken. Ett på skägg blir det nog med götta att ha på bordet oxå. Det hör liksom till.

Jobbar nu och i morgon sen ledig till långfredagen.....Tjihoooo! !

Av Åsa - 28 mars 2015 13:26

.....bakerian. Mys pys efter långpromenad med vovve och Sara å gubben. Fick ett ebjudande från E å B om fika så då blev det så.....

Nu blir det nog en tripp för att köpa en rullgardin till en husvagn. Lite gardin tyg skulle nog oxå inhandlas.

Av Åsa - 28 mars 2015 00:57

...hos polarna. För mig gick det rätt bra faktiskt. Inte fullt lika bra för vissa andra. Hehe. Kollat på Ack Värmland på tv 4 play....så himla gött det programmet. Bara älskar Mia Skäringer. Horpolis å horsnus....snygga uttryck....fniss!! Undras hur jag blir då jag ska "tända av på ciggen" usch å tvi...måste nog köpa hem lite extra silver tejp tills dess. Vill ju inte ha besök av en horpolis för att jag råkat störa grannarna. Ve å fasa!!!

Nu blir det till att natta de trötta ögonen och sova. Önskar lite sol i morgon (idag) så jag kan lura med mig gubben på prommis. Får väl trava på själv om inte annat. Bör ju gå in nya dojjorna. Mina super snygga svart/rosa/hotpink asics. Blir nog toppen de.

Go natt på er!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards