Alla inlägg under maj 2013

Av Åsa - 31 maj 2013 23:55

......dagen med dotrs och lillen. Gjort Sandviken. Efter det for jag hem och drack kaffe på altan med grannen. Gubben kom hem från fisketävlingen å tog en kopp han oxå innan han drog iväg på nästa fisketur.

Själv hämtade jag dotra och vi for pp Meandi party hos en kompis. Nice!! Blev en klänning åt mig....måste ju få försöka snygga till mig någon gång jag oxå! !

Just nu så jobbar jag på min lediga dag, vad gör man inte när det krisar till sig. Får fet är snälla djur på Gotland det. .alltså har jag blivit en gotlänning. Hihi.

Får se vad jag hittar på i morgon, tror inte att jag har lust att åka båt, har en hel del att göra hemma och mina axlar fixar inte mer sok på ett par dagar. Glömde solskyddet på sjön igår så nu har jag bonnbränna de luxe och det har jag inte haft sen jag gick i högstadiet. På den tiden bodde jag på utebadet i storvik från morgon till kväll hela sommaren. Nätterna tillbringades med frys klampar i sängen för att lindra svedan. Fast jag såg ju ut som en pepparkaka då oxå. Kuk var det på den tiden

Tack å hej från jobbet å mig! !

Av Åsa - 30 maj 2013 19:42

..körde vi in båten på storgösken å hade mysigt. När vi skulle iland så lyckades jag med det klassiska, en fot i båten och en på land. Samtidigt kom det en kraftig sidvind varpå jag splitta likt en rysk elit gymnast ...or not!!! Tur att man är något så när smidig.

Igår hurtade jag runt Hammardammen på jobbet. Himla skönt å vad vackert det är i Hofors.

I morse när jag klev av mitt skift så drog vi ut på sjön igen med fika å fiske. Fick nsra en abborre på 450 gr, men en massa sol och friskluft. Sköööööönt!

Har varit in i Falun å handlat å sen gjorde jag en knäckig rabarber paj å bjöd Köpman å Krydolf på. Mums med lite vanilj glass till.

Här kommer några bilder.

Av Åsa - 27 maj 2013 20:50

...så nöjd. Tar en tur med gubben i den imorgon efter han sovit av sig nattskiftet. Hoppas på lite sol då.

När vi var i Sandviken på ÖB så mullrade det lite oroväckande i gubbens mage, så när vi kom ut på trädgårds avdelningen så klämde han av en liiiiiten stämnings fis..varpå jag klappar till honom i magen och det brakar till rejält baköver...gaaaaah. .stackars karln ska som lära gå förbi rökmolnet för att komma ut i butiken igen. Han såg nästan groggy ut.

Blivit av med en gammal bil från gårdsplanen idag. Härligt!

Virkat ett par african flower idag oxå, frågan är bara vad jag ska göra med dem. Troligtvis så blir det en väska åt mig själv! !

Vovven har fått ett fästing halsband å blivit avmaskad. Det sistnämnda behövdes verkligen enligt mig, för han svalde fiskrens vid sjön härom dagen. Renset hann knappt lämnat fisken så hade han slukat det. ..uuurk!!

Nu blir det strax sängen är fortfarande lite sliten av förkylningen. Trodde jsg skulle gå i taket i morse när jag vaknade och hade fris luftvägar, men ont i halsen i stället. Sånt retar mig. Förhoppningsvis då ger det sig helt så jag kan jobba på onsdag igen.

Ha en fiiiiiiin kväll.

Av Åsa - 26 maj 2013 21:04

....börjar ge sig å jag kan andas igen. Härligt! ! Haft besök av dotter, svärson och barnbarn. De hade med sig en blomma och tårta. SmaSnacka om att jag kände mig lite bortskämd.

Efter det så orkade jag inte sitta inne mer å tycka synd om mig själv, så jag for med äldsta grabben å köpte lite blommor till altanen och en ny kompressor åt gubben. Svärmor fick sig en ogräsrensare från fiskars. Alla nöjda å jag är nöjd oxå. Känns skönt att få vara pigg igen.

Mange han har varit på medeltids marknad i Leksand. Nöjd som få när han kom hem. Dock typ två å ett halvt tusen fattigare.

Nu på kvällen har vi käkat hemgjord pizza m skinka å vitlöks feta ost. Sitter här med matkoma och har precis virkat min livs första african flower. .. kan ju säga att det blir nog flera. Skitkul å virka var de...

Imorgon ska vi åka och hämta vår nya båt. Ska bli så kul. Blir nog en massa timmar på sjön i sommar. Förmodligen minst lika många på land å vara legitimt bakom flötet...

Här är en bild på första african flowern..å en på goaste barnbarnet. .

Av Åsa - 22 maj 2013 22:48

.. dålig på att skriva. Ont lite här och där, samtidigt som jag har åkt på en förkylning. Inte direkt kul kan jag säga. Får hoppas att jag slipper febern i alla fall. Har käkat Alvedon i två dagar för det sitter liksom i skallen. Nässpray är ett måste för mig annars kan jag inte andas. Tvärstopp i snoken. Hoppas jag är piggare imorgon annars blir det till att sjukskriva mig.
Hat inte ork för nåt inte ens virkning å då är det illa med kärringen.

Låter som om jag ska dö, men så illa är det inte än. .

Go natt på er alla! !!

Av Åsa - 19 maj 2013 19:47

...soffan efter en lång dag vid Hamptjärn. Svärson, Lasse, gubben, Mattias och Magnus har förgyllt min dag. Minstingen var upp en sväng han oxå, dock enkom för att pungslå oss på lite utemats pengar. Vi andra har ju ätit ute hela dagen. .. hihi.

Nu så blir det lite godis till VM hockeyn. Å jag somnar väl med virknålen i näven. Frisk luften tar hårt på damer som mig.

Av Åsa - 19 maj 2013 09:14

...ovanlighetens skull lite kaffe vid en av våra skogars pärlor, Hamptjärn!! Har naturligtvis virkningen med mig å korsordet oxå. Virkar ju så sällan jag....or NOT!! Göken kokoar å brasan sprakar. Var uppe långt före tuppfan å fixade med matsäck å annat. Tar nog en påtår å petar en sväng i brasan...

Det var en hemma som var lite sur när vi for, vovven, han fick vara hemma idag...stackare! ! Han har det bra fär oxå mefd grabbarna.

Ha en bra dag, nu väntar vi bara på lite sol....

Av Åsa - 18 maj 2013 12:37

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards