Alla inlägg under juni 2013

Av Åsa - 30 juni 2013 21:08

....det lite shopping i Falun å efter det lite kaffe hos dotras svärmor. Barnvakt var jag åt lillen när föräldrarna var på galej.

Idag var vi till skogen å lät hunden leka med kompisarnas små vovvar. Polarna campar å fiskar. När gubben for till jobbet tog jag mig en tur på rosa faran( cykeln) blev en tur på 1,2 mil. I kortaste laget, men lik förbannat sköööööönt. Höll på att köra över ett rådjursben med klöv, låg på vägen å var av vid knät. Såg lite läskigt ut med ett ben på vägen..... Tror att det bar nå slaktavfall som släpats fram av nån räv eller nåt sånt.

Ätit grillad bacon, mumsigt värre, å potAtissallad. Suttit å virkat på altan, en skön dag med andra ord toppen!!!

Av Åsa - 28 juni 2013 13:01

....mys vid sjön var gårdagens nöje. Trevliga människor och fint väder. Fick nån lite droppe regn på oss, men va fan gör det. Gubben vart lite dragen..... Hihi. Fiskarna var av lite större klass. Kring tre kilo å strax över. Vid elva snåret drog jag med mig hem å peta honom i säng. Goa gubben som agerade trädkramare på väg från sjön. Sköning!!!!

Nu på förmiddagen har jag levererat virknålar åt Dotra å hunnit gosa med Le'on... Mommas goplutt.

Ska lägga om soens dator och fixa lite. Blir nog ett par varv på lille Leons döskallefilt i lila oxå. Oj,oj,oj vad det känns som ett späckat program idag, or NOT!!! Såna dagar behövs oxå. Leeeeedig till torsdag... Sköööööönt!!! Det som inte görs idag hinns med nån annan dag!!!

Av Åsa - 24 juni 2013 20:18

....båttur idag. Blev en tur till skogs på svampjakt med gubbe o hund. Efter det blev det kaffe i Standarn å sen for bi hem och blev omklädda. Måste ju se respektabel ut när vi skulle på shopping med bling-bling Eva å Benny. Bilen blev till å med urdammsugen, ska det skjutsas fin folk så ska det.

Blev en del butiker i Gävle å Sandviken. Gast vi började allt med lunchbuffe på Bon Mai i Gävle. MUMS!!!! Till å med kaffe, kaka å friterad banan, ananas å glass ingick i priset. 85:- å det var 9 olika rätter, soppa, räkchips, sushi, salladsbord och bröd. Mätt som få, med matkoma for vi på shopping.

Väl hemma igen blev det lite grillat med familjen. Myspys på altan.

Nu är det snart natti.

Av Åsa - 23 juni 2013 22:02

....en ofrivillig sovmorgon. Gaaaaah.Väcktes av telefonen 8.15 å 15 minuter senare var jag på jobbet. Håret på ända och med bly i skorna släpade jag mig till köket å slog upp en kopp kaffe. ...sen fick man slänga lite käft med jobbarkompisarna. Fr hsfe liiiiiiite kul åt mig, jag brukar nämligen vara på jobbet vid typ 7.05 å jag börjar jobba 8.00

Hur som helst så har dagen rullat på som vanligt och jag överlevde. Har haft huvudvärk hela dagen men det beror nog på att det är så fuktigt ute. Trät sväller ju då. Träskallig som jag är.

Saknar gubben, lite gose sjuk å vill höra hans snarkningar när jag ska sova
Det är liksom lite trygghet i det. Även om det är jävligt störande oxå att höra på ibland.

Imorgon blir det nog en tur på sjön och eventuellt en till skogen oxå om vädret tillåter. Behöver lite sooooool. På tisdag ska jag troligtvis åka på äventyr med dotra o lilleman. Lite shopping kanske på annan ort. Det visar sig hur det ser ut då. Annars kan jag ju ta en lång promenad eller cykeltur. Behövs ju det å. Inte helt fel å röra på fläsket mellan varven. Hsr fuskat lite med det ett tag känns det som.

Nu ska jag ta mig i kragen och gå till sängs. Har haft det lite si och så med sömnen under helgen. Natti på er alla! !!

Av Åsa - 21 juni 2013 19:38

...å jag jobbar. Gubben är å fiskar. En del hsr det bra. Sovit lite si å så natten som var. Inte har jag plockat mina 7 blommor heller. Får ta och ragga några på balkongen här på jobbet, perlagon, lobelia, gurka, tomat, flitiga lisa, fredskalla....det var sex det.....hmmmmm...får väl ta en del av kaktusen på sjuan oxå. Drömmer förhoppningsvis om min prins inatt om inte så är det nog kaktusens fel....får försöka låta bli att knöla in händerna under kudden inatt bara....

Nu längtar jag till imorgon då får jag äta nyrökt regnbåge å romsås med räkor. Mums!!

Tänkte göra en paj på hallonkessela m digistivebotten. Serveras med en kluck glass å hallon. Så får det bli.

Ha en fiiiiiiin helg!

Av Åsa - 19 juni 2013 19:55

...bilen på verkstad idag. Hjulager byte. Hade delarna själv så det blev 1900 kr för arbetet. Kostsamt med bilar. Fast nu håller det säkert i 15000 mil till.

Har käkat ute med gubben i solen. Efter det passade jag lillprinsen när mamma Malin var hos frissan och snygga till sig.

Gubben for på sjön med äldste sonen och svärson. Testade nya spöna. Jag Malin och Leon var på Hanssons å fikade lite. Martin ( minstingen) ringde å talade stolt om att han fått en regnbåge på 3, 4 kg. Kul!!!

Hunnit rensat ur min garderob och nu är det bara mannens kvar. Pust!!! Det finns en hel del ren tvätt att ta reda på i källaren. Sen är det bara till att tvätta utav helvete för imorgon kommer nya tvättmaskinen och torktumlaren. Jihooooo....inge mer bubba å bära i trappen.

Av Åsa - 17 juni 2013 22:22

...tog mig igenom den här dagen också. Kändes inte så i morse. Blev lite kaffe hos våra vänner och handling till kvällsmaten. Grillspett med lite tjockare kryddad bacon och marinerat sidfläsk i lite tjockare skivor. Blev riktigt gott med potatis sallad till.

Var in till stan och handlade lite på Ica. Väl hemma igen blev det en sväng till dotra med lite grejer som jag handlat åt lillen. Ersättning å olika puréer. Han får ju prova på lite sånt nu. Är stora karlen hela fyra månader. Sååååå himla söööööt när han smaskar. Ivrig som få och nästan hugger efter skeden. Han är lika glupsk som sin morfar ...hihi!

Jobbar ett halvt dygn för att jag kvittar drt mot de timmar jag var ut extra häromdagen. Sen är jag ledig till midsommar. Jobbar både fredag och söndag då. Har ju yyp en månad kvar till semester. Det går fortare än man tror.

Nu blir det natti från virrhönan Åsa. Tjingeling!! ???

Av Åsa - 15 juni 2013 21:01

..dag i goda vänners lag. Lång promenad i solen och goa skratt.

Ätit grillat med potatissallad och tzatsiki. Efterrätt blev det också, maräng, glass, jordgubbar, banan och chokladsås. Mumma! !

Kaffe har det slunkit ner ett par koppar av oxå.

Hunnit gosa med lillen en snabbis och varit iväg med pappers skräpet som tydligen avlat av sig i hallen. Blir så jävla mycket och vi som varken har reklam eller dagstidning.

Fått min vilja igenom och har köpt ny tvättmaskin och torktumlare till badrummet. Har ju så svårt att ya tvätten ner i källaren på grund av mina leder. Blir ju så mycket enklare att tvätta nu. Får se om jag kan få gubben å svärson till att installera dem åt mig. Svärson är ju rörmokare. Å när han å gubben slår sina kloka huvuden ihop så brukar det bli bra eller snarare bäst.

Nu blir det strax sängen och lite läsa innan John Blund kommer på besök. Var ju uppe när gubben klev upp 5 i morse, somnade om efter att ha lekt propeller Harry bra länge. Vill inte återupprepa samma sak imorgon. Blir så trött då. Gaaaaah! !!



Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards