Alla inlägg under juni 2014

Av Åsa - 29 juni 2014 14:55

...sitter nu med färg i både hår och ögonbryn. Behövdes göras nåt drastiskt åt lurvet.

Hunnit gosat med lill grodan och senare blir det till å valsa en sväng med snabeldrake och mopp. Har slängt i sängkläderna i tvättmaskinen. Trivs så bra med dem så de blir en resa i tumlaren för dem sen så jag kan bädda i dem igen.

Har ingen direkt lust att städa men det är ju ett illa måste och då kan jag ju utnyttja solen till annat om den behagar visa sig.

Nu måste jag ha koll på klockan så jag inte sitter med medlet på tok för länge i håret.

Av Åsa - 27 juni 2014 21:42

...dagar i rad. Gubben måste ha fått feber...Igår med dotter å hennes familj, idag med gubben å äldsta grabben. Efter det for vi på tur ut i Åmot skogarna. Kompisarna har åkt dit för fiske till helgen så vi passade på att svänga dit på en kopp kaffe. Åkte förbi Ockelbo marknad två gånger utan att stanna. Det är en bedrift i sig bara det. Hihi.
På hemvägen stannade vi på Maxi Ica i Sandviken för lite mat inköp. Blev fläskfile å potatissallad till kvällsmat.

Jag testade ett för mig nytt recept på efterrätt. Kexchokladpaj. ....Mumsigt! Fast jag tvista den till den med skivade jordgubbar ovanpå.....Bröt lite mot den mörka chokladkrämen som är på pajen. Föll i god jord kan jag lova.

Yngsta grabben och 2 kompisar har lånat min bil och åkt upp till mina föräldrar i Jämtland över helgen. Kul att de vill åka.

Nu har jag varit och hämtat svärmors bil utifall sota behöver skjuts. Hon är på fest med jobbet.

Efter en väldigt händelserik dag slappar jag nu i soffan och njuter av att slippa ställa klock fan på väckning i morgon.

Av Åsa - 25 juni 2014 13:07

...ja vad säger man. Snacka går ju , men snacka så det går är lite svårare... hihi. Kan inte begripa hur man kan göra en höna av en fjäder å hur man kan ta illa vid sig av ett skämt som inte var menat till någon särskild. Troligen för att skämtet kanske gjorde ont på någons tå eller nåt sånt. Skiter i vilket gör jag. För det var inte menat att såra någon.

Nu laddar vi upp på jobbet för att ta oss till frissan. Hoppas det är upp håll när vi ska dit så vi inte ser ut som dränkta katter.

Imorgon ska vi åka en sväng med svärson och dotter på en liten shoppingtur. Var väl tydligen nå fiske prylar som saknades.


BILDEN NEDANFÖR ÄR ROTEN TILL DET ONDA.

Av Åsa - 12 juni 2014 22:02

...varit å ätit glass med lille Léon mysigt värre. Själv tog jag en kaffe. Väntade in junior vid Time sen blev det go fika på Bakerian. Drog vidare till Sandviken shoppade lite på klädjätten for till kungsgården köpte lite gott kaffebröd på Berglunds bageri. Över skogen via Hamptjärn hem å lite fika på.altan med gubben, två av grabbarna å vovven.

Hämtade äldsta grabben på jobbet, iväg för lite vuxen social tid hos vännerna i Standard innan jag skulle iväg och jobba. Hela dagen har gått i ett flygande fläng.....fast det gillar ju jag.

Ska r och natta mig nu på jobbet natt 1/2 för till veckan börjar jag dygn igen innan semestern. Jihooooo. ..ni lite mer ledigt mellan skiften då. Lika med mer gjort hemma å mer fiske.

Nu får ni alla ha en fin kväll....natt å sova så gott när ni behagar att krypa till kojs. Kram

Av Åsa - 8 juni 2014 21:36

....kan man lugnt säga att jag är. Sovit piss dåligt på jobbet natten som var och sedan suttit vid sjön hela dagen tills jag börja jobba igen. Alltså 9 timmar i friska luften. Dåliga sömnen berodde på livet från bruket å öltältet. Folk måste ju få ha kul, synd att inte jag kunde vara där oxå.

Matade lite änder vid sjön....en mamma med 10 ungar. Pratade med en orädd skogsmus, bjöd den på lite smörgås oxå. Vår natur runt Hofors är ju helt fantastisk. Gratis att nyttja som fika rum är den oxå. Sjukt Nice! !!!

Tappade 3 fiskar idag. Jävla skit.....fast det var ju skönt att vara ute. Nu blir det en kvälls macka innan jag nattar mig. Ha det gött gott folk!!

Av Åsa - 4 juni 2014 16:16

....just nu. Har varit på tur med älsklingen i Dalarna. Gick in på lager 70 och hittade ett par trikå byxor typ de jag alltid hade på 80 - talet. Svarta med lite vidd över låren å smala ner vid foten. På den tiden det begav sig knöt man dem vid foten. Så sjukt sköna byxor. Priset på 99 riksdaler gjorde dem ju inte mindre sköna. Ångrar att jag inte tog fler par i andra färger. Suck!!!

Hela tiden i bilen lyssnade vi på radikaler Vinyl. Ännu en nostalgi tripp tror det gjorde min dag.

Är för tillfället Slut som människa. Kroppen strejkar å huvudet lika så. Vill ut på mina älskade promenader men det funkar inte för tillfället. Jobbigt att inte kunna röra på sig när man vill. Skulle jag kunna f önska mig något så är det ett liv utan värk. Fibromyalgi eller som min läkare säger mjukdelsreumatism är ingen höjdare. Man hamnar i en ond cirkel när sömnen påverkas. Meduxinerna gör att jag samlar vätska å känner mig ännu mer otymplig. Ähhhh, nu så är det färdig gnällt.

Lite positivt att se fram mot är ju alltid trevligt. Imorgon ska här göras en smarrig paj (förhoppningsvis) med bacon, lufttorka sidfläsk å en massa annat götta som lök, fetaost med mera. Mumma!!!!

På fredag om det är fint väder ska jag grilla och faktiskt sitta på altanen med ett korsord å en liten öl. Bara vara.

Till veckan ska vi om inget annat inträffar fixa lite på övervåningen. Är inte likt oss att ha ett projekt på is.....har varit lite för mycket länge. Jobbar ju om varandra å heltid båda två....sånt är livet på en pinne.

Tjenixen!

Av Åsa - 3 juni 2014 12:51

....ute i solen vid Bakerian i Hofors. Skiiiiiit gott bröd och mycket pålägg, fil, flingor, ägg, juice, te å kaffe.Frukt med mera. Mumma!

Nu lite kvarg och en fruktkuse med kyckling som pålägg. Laddar upp en stund i soffan inför nästa nattskift....blir ingen träning. ...har varit vaken sedan 03.00 Suck!!!

Ha en fin fortsättning på dagen!

Av Åsa - 2 juni 2014 22:15

...åter igen varit en toppen dag. Började dagen med lite kaffe hos vännen Eva. Därefter tog vi en promenad med dotter, svärson och lille Léon. Go fila på Hanssons, lek i lekparken för att sedan springa hejvilt på knubbiga ben och jaga mormor (mig) på vägen hem.

Handlade och hämtade Mange på bruket. Väl hemma klippte jag HELA gräsmattan medan gubben for och fixade bensin till timmer och häcksax. Mattias hjälpte till med häcken och Martin skulle ta timmen senare. Gubben jobbar eftermiddag och jag gör som vanligt natt.

Imorgon får vi se bad dagen har att erbjuda. Kanske blir det lite träning eller varför inte lite annat som tvätt och städ. Beror på hur det ser ut med vädret....

God natt och sov gott!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards