Alla inlägg under augusti 2014

Av Åsa - 31 augusti 2014 18:47

....om man slaktat nåt när jag går på toa. Inte direkt kul att vara kvinna alla gånger. Blääääisch! Tur att det inte är så himla långdraget i alla fall.

Idag har jag tagit det lugnt. Myst på soffan en stund och fixat lite tvätt. Sovit skapligt på jobbet i natt som va, men trött ändå.

Ska ta mig en tur till skogs nån dag och leta lite svamp. Älskar att vara ute i luften som blir nu på hösten. Himla skönt med hög frisk luft och alla färger som kommer. Var årstid har sin charm.

Ska eventuellt vara barn vakt i morgon om minstingen (barnbarnet ) blir värre i förkylningen. Om det blir feber till snorigheten. Klart att momma ställer upp när hon kan.

Ska även hjälpa kompisen och flytta. Blir lite bubb och bära men det går ju det oxå. Hoppas allt blir till det bästa i slut ändan.

Som ni kanske redan förstått så har jag liiiiiiiite problem med värk. Nu är jag inne i en ond period och det är väl därför jag är så trött. Försöker vara i farten och göra så gott jag kan. Vill inte vara någon gnäll kärring. Det finns det så gott om ändå. Jag bär mitt mest för mig själv.....okej min man har nog full förståelse för hur jag mår mellan varven. Han känner mig väldigt bra efter att ha kamperat ihop med mig i alla dessa år. Älskade skrutt gubben min.

Ibland vill jag ta mitt pick och pack eller resväskan och gubben och åka iväg på nåt äventyr. Vill vara där ingen annan är. Låter kanske tokigt i andras öron, men jag har det behovet ibland att slippa finnas till för andra än mig själv. Jag är sån som person och laddar batterierna då. Fiske är oxå en sån grej. Fast då helst när det ibland är för mycket folk i farten. Ja, jag tävlar nästa helg med 34 tvåmanna lag till kring sjön. Det funkar typ 1 gång om året. Annars vill jag nog vara lite mer i fred vid sjön. Med gubben och nån vän eller så.

Tar söndagskvällen med ro på jobbet och gör det vi ska jag och brukaren. Sedan jobbar jag torsdag natt.

Av Åsa - 30 augusti 2014 21:33

....camping och fiske. Dock så blev det inge fiske för mig.Tog mig ett par öl och var till Edsken i värsta fiske munderingen. Det gick ju bra det oxå. Liiiiiiiite seg var kg i morse då gubben gick ner till sjön. Lite kass i magen som jag brukar bli ibland resulterade i ett par vändor på utedasset.Typiskt när man väl slagit mer räven så kommer det folk och köar....hallå. ...kö på utedasset mitt ute ibland skogen.

Efter ett åar timmar kom gubben och frös.Åkte med honom hem så han fick mer kläder och själv ställde jag mig i en varm dusch. Det var så jävla skönt. Tog ett par timmar på soffan. Skönt att ha toa i närheten utan kö när magen inte gör som jag vill.

Är just nu på jobbet och ska titta på Sherlock innan sängen. Har nyss myst med popcorn till fångarna på fortet.

Gubben bor i vagnen med våra vänner i natt också. Får se om jag åker dit i morgon när jag slutar. Eller så åker jag hem å myser mig.

Av Åsa - 28 augusti 2014 21:27

...finns ju alltid nåt roligare att göra. Nu är det i alla fall gjort.

Varit och fikat hos en av mina vänner på jobbets mamma. Mysigt!

När jag kom hem så var lillprinsen och svärsonen här. Busade lite på altanen innan vi gick och lekte i lekparken. På väg dit visade morbror Mattias lille Léon en daggmask på vägen. Léon satte sig på huk med blöjrumpan nästan i asfalten och pratade ingående med daggmasken på babyspråk. Så himla söt.

Minstingen har äntligen städat sitt rum eller snarare fått hjälp av två tjej kompisar att städa. Ett stort tack till dem !! Han får ju hem en ny säng nästa vecka å KU kommer den in på rummet. Ska luska runt efter ett lagom stort/litet databord åt honom oxå.

Tar och kryper ner i sängen . Har ju fortfarande inte hunnit kommit ikapp med den där förbannade skönhets sömnen . Man får aldrig ge upp hoppet. Natti! !

Av Åsa - 27 augusti 2014 22:55

...börjat till fiske tävlingen Höstnappet. Deltar för andra året i rad. Tävlar mest i vikt upptagen regnbåge under tävlingen. Den går av stapeln 6/9 i Hubo-Långsjön Hofors. Man tävlar i två mannalag. Kul ska det bli. Gubben är lite coach åt mig och kompisen. Någon öl och lite god mat blir det nog oxå.

Jag å Eva har idag varit och inhandlat årets fiske klädsel. Satte ju ribban i fjol att vi skulle vara utklädd/till tokade. Vilket vi oxå var....till de allvarliga fiskarnas förtret. Vi kan ju inte vara sämre i år . Bild bevis kommer efter tävlingen. Vi passade även på att käka på Bong Mai i Gävle idag. Ligger uppe på Söder. De har en kanon fin lunch buffé med både Kina mat av alla de slag, sushi, soppa, friterat, sallads bord....bröd smör dryck och sist men inte minst kaffe friterad banan/ananas glass cocktail frukt och kakor. Till en kostnad av 89 kr. Ät tills du storknar och gott som faaaaaan!!

Blev bestämt att vi ska ut å (övnings) campa till helgen. Måste ju träna på det inför fisket. Vi har ingen egen husvagn (önskar ibland att vi hade det)så vi får bo med vänner. Blir väl en vagn åt oss oxå så småningom. Man kan ju inte ha allt......så är det bara! !! ?

Nu ska jag slå ihop mina blå/grå korp gluggar för tredje natten i rad på jobbet och försöka sova. Vilket inte är det lättaste. Fast vad gör det när jag har lite camping å fiske att se fram mot fram över. ??

Av Åsa - 26 augusti 2014 21:18

.....och skjutsade en av grabbarna till skolan. Efter det självdog jag en stund på soffan. Hur i helvete kan man vara så jävla trött?!?!

For med gubben på hundmats jakt. Den slutade på Ica Maxi i Sandviken. Jag plockade ihop lite lösvikts godis. JAG sugen på små godis...det hör ju inte direkt trött vanligheterna. Gott var det med ett par karameller. Kan inte äta så många för då får jag sockerrus.

Var ner till Benny och Eva. Benny fyller år idag 27 år påstod han. Möjligtvis plus moms och lite till. Hihihi Fick även träffa lille underverket Malte. Bennys nästan alldeles färska barnbarn. En riktig liten goding som är sååååå lik sin pappa.

Kollat på Idol på jobbet och snart är det dags för nattning. Morgondagen ska tillbringas med diverse shopping av väl behövda attiraljer. Tjingeling! !

Av Åsa - 25 augusti 2014 21:34

.....vi i morse. Hör inte till vanligheterna. Tack för det. Gubben talade om att jag bråkat runt inte sängen inte natt. Inte så konstigt då jag har haft värk inte lederna. Då blir sömnen liiiiiiiite orolig. Hade kört in fötterna under hans bäddmadrass i omgångar. Gör så omedvetet i sömnen. Känns bättre i ontet när jag får tyngd på. Å gubben fick stå ut med att agera tyngd. Stackars sate.

Var till kompisen på kaffe. Hon håller på att måla stolar. De blir skit fina. En härlig grå färg å sen nytt tyg på sitsarna. Blir en snygg kombo på dem tror jag.
Varit med svärmor till tandläkaren och sedan blev det en mys stund med familjen på soffan innan jag drog i väg till jobbet.

Här på jobbet blev det ju naturligtvis Idol titta. Skäms å andras vägnar när en del tar ton. Pinsamt! Fast kul oxå.

Imorgon tänkte jag ta en promenad om vädret tillåter med vovven på förmiddagen om jag har fått tillräckligt med sömn i natt. Hoppas på att hinna med att gratta Benny oxå på hans födelsedag, annars får vi ta det vid tillfälle. ?

Fick nyss ett sms om att jag har ett paket på väg från Ginatricot med posten. Inte mitt....tunikor åt kompisen. Hon gillade den jag köpte åt henne så hon ville ha två till. Kul!!

Strax dax att djup dyka in in drömmarnas land. Låta tankarna sväva fritt och ge sig själv lite välbehövlig skönhets sömn. Kram på er och kom ihåg att ta vara på ljuset och solen så länge som det bara går.

Av Åsa - 24 augusti 2014 20:30

....av en rökare i sängen. Samtidigt började vovven nysa nå så förskräckligt, gubben trodde att han fått nå ludd på nosen....näää, sa jag inte så konstigt om han ruskar och nyser när han låg med nosen mot min röv när jag fes. Å ååååå. ..hörde jag gubben stön. Stackars hund.

Idag var jag å Mattias med Eva till Sandviken. Lite shopping och mys . Var in till rörmokaren Leif på kaffe å vägen hem.

Väl hemma blev det en dusch innan jag drog ner till dotra på meandi party. Blev ett par svarta jeans och en tröja åt mig. Go fika i massor. Fick mysa med Ella. En liten prinsessa på 10 veckor. Léon stal allas uppmärksamhet med sin charm. Så himla söt mommas gofis.

Nu sitter jag och myser med ett glas läsk vid två och bara kopplar av. Så skönt att bara vara en stund.

Av Åsa - 24 augusti 2014 00:44

....med en tripp till Jula efter jobbet med gubben och vår vän Köpis. Tog oss en vända in på city gross också. Blev bjuden på gofika där.....räkmackan och kaffääää!! Jummie. Efter det var vi upp och hälsade på vid Långsjön. Hade kaffe och bulla med oss dit. Solsken fick vi också.

När gubben for och jobbade passade jag på att kura ner mig på soffan en stund. Som vanligt så blev det dåligt med sova på jobbet. Precis när jag kopplat av och hamnat i djup dvala...Näst intill somnat vaknar jag av att min son svara i min mobiltelefon. Hörde att han sa att han skulle be mig ringa upp. Jag ringde inte upp jag for till den som ringt i stället. Svärmor hade problem med frysen. Gjorde vad jag kunde. Hoppas det hjälpte. Åkte hem fixade tacos med grabbarna och käkade. Uppskattat tror jag det blev.

Senare blev det en sväng till Standarn å en kopp kaffe. Eva kom med förslaget att hon å jag skulle dra på cruising i Storvik. Sagt och gjort. Tog hennes pärla till bil. Daewoo Matiz. ...rostlagad på huven med zebra randig silver tejp. Tjejer kan de också. Så det så!! Stod vid OK och glodde på burnouter och krom blandat med pilsnerhäckar. Charmigt värre. Mullret från goa V8or gör nästan att det blir tryck i trosbotten. Fniss!! Rätt som det var hörde jag nåt bakom mig. Vänder mig om och ser en STOR grabb som sliter i kläderna på en MINDRE kille. En tjej skriker å en bensin dunk kommer flygande. Vet ej vad som flög i mig.....kliver fram fräser Lägg av! ! Då släpper den stora killen taget så den andra snabbt slinker undan. Hotfulla gapningar från båda håll. Jag tänder på alla cylindrar och fräser lite högre LÄGG AV... lilla grabben (i kropps storlek räknat) plockar upp tröjan som hamnat på backen och backar mot bilen. Tjejen slänger in de andra sakerna i bilen. Stora killen går mot bilen...men si där gick han på en nit. För där stod jag med ögonen i bröstet på honom å väser...lägg av igen. Han backar (luktar alkohol) sluddrar lite kuva och samtidigt lite ledsen...han (lilla killen) skrev och smsa med min tjej. Jag svarar med Att sånt där kan ni snacka om när ni är nykter. Fattar du ...de i bilen åker och den andra lommar skamset i väg som en hund med svansen mellan benen. Kanske var tur att jag gick mellan. Kan ha gått illa det där. Har det hänt mig nåt för att jag gick in och bröt så må det vara hänt. Det som retar mig mest var att det stod hur mycket folk (karlar) runt om och INGEN gjorde nåt för att hjälpa till. Grr! !

Hamnade även mitt i polis tumult när en i permobil och en personbil enligt personen i permobilen krockat. Uppgifterna om vad som egentligen inträffat går isär så nog om detta. Drog ett par repor med lill bilen innan vi for mot Hofors igen. Tror det blir dyrt med däck till Daisy (vi kallar bilen det) när vi burna så mycket. ...or NOT!!

Nu rackar jag för mig och slår ihop korpgluggarna för en god natt sömn som förhoppningsvis rätar till alla rynkor och skavanker som av någon konstig anledning syns i spegelbilden på morgonen. Vet att det inte hjälper, men tron kan försätta berg brukar man ju säga. Eller att hoppet är det sista som överger en! ! Tack och gonatt.

Bild nedan på räkmackan. Även bild på Daisy på cruising med likasinnade. PS Daisy är den röda bilen DS hihihi

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards