Alla inlägg under november 2013

Av Åsa - 29 november 2013 17:41

....varit full rulle hela dagen från 6.30 i morse. Varit hos svärmor hjälpt henne med diverse morgonbestyr. Sen blev det till att stryka julgardiner å dukar. Bytte det åt henne å vattnade alla blommor, upp stjärnor, stakar å julat till torparkronan. Nöjd blev goa svärmor. Flisan fick sig en promenix oxå.

Efter det var vi förbi hos lille Léon å då kidnappade jag honom för hans mor å far behövde plocka lite. Blev en kylig men ack så skön promenad upp till Robertsholm.

Fick fika främmande av en granne å så myste Léon med morfar i soffan. Tror de somnade båda två.

Nu jobbar jag natt 17.15 - 8.15 sen hem å fortsätta med mina projekt. Kan behöva nån timmes sömn innan beroende på hur natten blir. Hoppas på lite fin väder på min lediga dag. Söndag jobbar jag dygn å natt måndag tisdag. Jobbar kompisen var snäll å bytte med mig annars skylle jag jobbat när jag ska på operation på torsdag.

Tjo å hej leverpastej. ....

Av Åsa - 27 november 2013 18:08

....advent här hemma. Ja, jag är lite tidigt ute men jag ska opereas till veckan å sen blir det kryckor ett par veckor. Skönt å fått det mesta gjort innan så kan man ta det lugnt sen.

Fått hjälp av grabben å köra undan den där förbannade pappers insamlingen som har en förmåga att avla av sig i hallen. Hihi

Idag har jag och gubben gått en promenad tillsammans med lilla Flisan ( svärmors 14 åriga papillon) ingen större risk att man blir kull dragen i alla fall. Svärmor är ju inte direkt pigg än efter sin hjärt operation för typ 14 dagar sen. Men det går åt rätt håll.

Jag och 2 av grabbarna har precis smaskat på hemgjord pizza med bacon, skinka, tomat sås, ost och oregano. Smarrigt värre blev den. Vår vovve kollar på Martin med värsta valpögonen nu.... vill oxå ha pizza.

Jobbarkompisarna, inte alla, men en del, ska gå på Bergsmannen å käka. Skulle varit
trevligt men jag avböjde. Har ingen ork å lust för tillfället. Blir inte nå trevlig å tas med när jag blir för slut. Hoppas de får kul i alla fall.

Av Åsa - 23 november 2013 18:05

....dagar ett tag tebax så har vi flängt dom tokar. Fixa hit å fixa dit. Idag jobbar jag dygn å fixar lite här oxå. Igår kväll gjorde jag och älskade gubben i ordning lite ny belysning ovanför min arbetsbänk i köket. Lägger ut en bild nedan.

Imorgon hoppas jag på litw hemmafix med advents gardiner å stakar. Plock av diverse saker som hamnat på hög å inte blir använt just nu. Kan lika gärna lägga undan dem å få lite fiiiiiint ett tag igen unnan rusten mm drar igång efter helgerna. Har ju fått hem svärmor efter en hjärtklaffsoperation. Blir inte så mycket tid å ork på rust å sånt nu.

Har ju lite stress i mig för att få adventa för själv ska jag genomgå en hallux valgus operation i början av december. Fått höra att det är typ 6 veckor på kryckor. Gaaaaaah! Jag kommer få spel.

Ha en fin lördags kväll. Kram på er!!!

Av Åsa - 16 november 2013 22:23

....som vi ska hinna med. Gubben är inte sitt rätta jag.....han biter sig i tungan fler gånger om för han är så himla snäll å inte vill såra någon. Den som lider mest av det är han själv. Det påverkar ju oxå mig för det är inte kul att se någon må dåligt. Kanske vore på tiden att varva ner. Är lite mycket just nu. Vill vara alla till lags å så hinna med att jobba heltid på det. Egentid vad är det???

Väntar på min operation av fot och börjar ledsna på att vänta. Förhoppningsvis blir det inom snar framtid. Vill ju helst klara mig utan kryckor i slutet av januari då vi ska åka på en veckas semester. Har vi aldrig gjort på snart ett liv tillsammans. Visst vi har ju på senare år åkt och fiskat när vi varit ledig,ett par timmar åt gången. Det har vi inte heller gjort tidigare. Jag har varit hemma och fixat när gubben fiskat. Mest för att det alltid skulle finnas en vuxen hemma. Har ju barn med lite olika behov och det har fått tagit all vår tid. Nu är de lite äldre och kan ta mer eget ansvar. Skönt för både dem och oss.

Nu har jag gnällt av mig lite. Man måste få göra det oxå. Annars tar det för mycket energi av en om man går å ältar på saker i huvudet. Rädd att hamna i den nedåt gående spiralen....har varit där och VET hur det är att kämpa sig upp igen. Skäms inte över att jag idag har en liten tablett varje morgon som håller mig med näsan övanför ytan. Mitt glad piller som kapar toppar och bottnar i mitt mående. Tar lägsta dosen och det funkar för mig. Gud nåde den som plockar av mig det pillret.....haha.

Nu ska jag strax hoppa i bingen, jobbar dygn och har sovande natt. Förhoppningsvis får jag sova i natt. Har varit lite dåligt med det tidigare skift. Är ju fler som bor i det här huset å en del kan tjoa på så det väcker de döda.

God natt å sov så gott!!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards