Alla inlägg under december 2013

Av Åsa - 30 december 2013 13:07

...vi igår. Åren går ju så himla fort. Tog det lugnt hela dagen och avslutade den med att gå på "Hundraåringen".....underbar film. Rolig och finurlig. Blev uppe till 3 jag inatt. Fastnade naturligtvis vid "De omisstänkta" är ju så fascinerad av kriminal fall.

Nu på förmiddagen har jag plockat med tvätten...gaaaah. Tog en dusch å helt utan bandage på fossingen. Sköööönt! Gud i skruven vad jag släpper hud... urk!!! Skönt att bli av med det. Fotmassage å lite strechning av tån.

Sitter just nu med fötterna på bordet å vilar. Blir öm när jag varit i farten en stund.
Bilder på foten kommer här nedan. Inget för de kräsmaga.

Av Åsa - 26 december 2013 16:50

...slut å julegranen kastas ut. Nä då vi har inte haft nån gran. Allt har varit lugnt här hemma. Var ner till barnbarnet en vända på julafton och sen käkade vi mat här hemma med en vän. Glömde bort julskinkan på julbordet, men den åt vi av innan gubben skulle ut å jobba natt. Rena rama värmeböljan har vi nu. Slutet av december å 7 grader varmt ute.

Fast det är ju skönt för mig som paltar mig fram på kryckor. Idag har vi varit på promenad med vovven. Barmark i skogen så vi passade på att ta en sväng efter gästrikeleden. Så himla skönt att få vara ute i naturwn en stund. Jag får (ursäkta uttrycket) DAMP av att sitta still. Tur att jag i morgon blir av med gips och stygn. Får ju börja belasta foten lite mer då. Känner av om jag går mycket....foten sväller lite. Fast gipset.är nog värst nu....det har blivit nåt nummer för stort och har en tendens att halka runt å skava. Står ut med det nu när jag vet att det ryker i morgon.

Nu till kvällsmat skippade vi julmaten. Fixade till lite burgare, pompe å lökringar i stället. Glor på AIK-LIF på tv. Heja Leksands!!!!

Av Åsa - 22 december 2013 21:10

.....har handlat lite idag. Efter det blev godis kokning på hög nivå. Ischoklad med mint å apelsin smak, fudge på turkisk peppar å en trefärgad fudge på ahlgrens bilar. Tomtw gröt kokades i stor mängd under tiden i ugnen. Mums!!!

Kaffe främmande har jag haft av en god vän. Nu har jag prexis kokat ägg inför ägghalvs fixet i morgon. Ska göra Janssons, griljera skinkan, omelett med två stuvningar, fixa revbeben med mera under dan före doppare dan. Förbereder nog det kallskurna oxå.

På självaste julafton ska vi till dotra med familj på lite fika sen äter vi här hemma gubben, jag , grabbarna å nån liten gäst. Tyckte det var bäst så när gubben har nätterna över jul.

Ha det gött å jul kramen på er

Av Åsa - 21 december 2013 21:45

...jag varit till Valbo....hur jävla dum får man bli??? Valbo, julhandel å kryckor....hmmmm, hur tänkte jag å dotra där??? Vi tänkte nog inte alls. Trevligt var det i alla fall å k6l när man själv struttar fram i sakta mak när alla andra far fram som skållade troll å muttrar på varandra. Det blev ju lite små varmt men va faaaaan jag överlevde....

Shoppade en julklapp till kära svärmor...jag å dotra hittade en läcker tunika å ett par tigths på Gina Tricot. Köpte det på vinst å förlust. Åkte in med det till svärmor (75 år i mars) å hon blev jätte nöjd. Hon har tappat så mycket i vikt sen klaff bytet på hjärtat så alla hennes kläder är så stor åt henne. Tunikan var i mjuk viscose cotton blandning, hon vill ha mjuka kläder nu när såret efter operationen är nyläkt. Tant blev nöjd och sa att det där skulle hon minsann ha på julafton. Kul när det uppskattas å vi vet ju att hon inte orkar åka och handla själv just nu.

Nu har jag lyxat till det med kaffe i ett stooooort glas ur kaffemaskinen. Virkar lite å myser med foten i högläge.

Av Åsa - 20 december 2013 20:31

...hela dagen. Övningskört med Martin å hunnit varit förbi hos lillprinsen oxå.

Levererade några virkade hjärtan till äldsta syrran i Storvik å sen handlade vi till kvällsmaten.....tacos passade vi på att gotta oss med jag å grabbarna näe gubben jobbar.

Nu på kvällen invigdes min nya köks pryl....en KNÄCK och choklad tratt. Fy faaaaan vad den var smidig. Inga brännblåsor och inget kladd å spill. Gubben visade på sina arbetskamrater den på jobbet. De blev lyriska å ville köpa de oxå.....snopen blev de när den var slutsåld.

Det blev dubbel sats knäck och dubbel sats chokladkola. Funderar på att göra nåb typ av lakritskola och fudge med nå go smak oxå. Skulle ju inte göra en massa inför jul nu med gipsad fot. Fast det är ju så kul. Har en bekväm pall vid spisen, å familjen blir ju glad när det vankas jul godis.

Nu ska jag glo på tvn, förmodligen blir det lite virkning eller nåt spel på datorn. Skönt med lov åt grabben som går i skolan. En av de andra har jul uppehåll från sitt "jobb". Den tredje har varit ut och vikarierat på dagis idag. Så kul att de ringer å han får jobba.

Ha en fin fredags kväll.

Choklad kola.

Knäck tratten.

Av Åsa - 19 december 2013 08:45

...nu på morgonen. Jaha, lite tråkigt tycker jag. Fast jag kan ju ta det lite lugnt på förmiddagen å sen få nåt gjort. Sitter hos farmor å Matte är ute med Flisan.

Igår kväll var jag på syjunta å det var riktigt trevligt.

Av Åsa - 16 december 2013 20:50

....skull ge mig styrka. Vaknade i morse och tyckte allt var okej. Dock blev det lite annat ljud i skällan när yngsta sonen trampade in med en attityd som tog kål på allas humör. Jag formligen exploderade, förmodligen för att jag varit starkför länge om ni fattar. Det var nog droppen som fick bägaren att rinna över....gaaaaah!!!! Hur som helst så blev det lite bättre när jag och gubben tog oss iväg och handlade all julmat. Nästan i alla fall. Har allt hemma å jag kan slå ner arselet på en pall i köket och fixa med det i helgen när gubben jobbar.  Lite sjåigt att hoppa runt på kryckor hela jävla tiden.


Har beställt tid för avgipsning och suturtagning i mellandagarna. Ska bli skönt att bli av med gipset. Får nog behålla kryckorna och specialskon ett tag till men jag får ju duscha sen då utan att behöva plasta in mig. Lite enklare då.


Gubben fick nå ryck nu på kvällen och började skruva ner vår fläkt i köket för rengöring.....grundlig sådan. Nu fick  jag en svett attack....blir ju så varmt inne när det är typ 5 plus ute. Hallååååååå vi är inne i December nu...har inte vädergudarna fattat det.


Nu ska jag slänga upp benet på bordet...har lite mer ont idag, kan ju bero på att vi varit och stor handlat. Har väl trampat lite för mycket på fossingen. Alltså måste man lyssna på kroppen och vila.

Av Åsa - 13 december 2013 19:57

...virka lite. Var ju fler som ville ha hjärtan. Trött som få, tar väl på kroppen med läkningen. Idag har man studsat in på Ica å handlat. Varit till svärmor 2 gånger å hunnit med kaffe i Standarn.

Väl hemma fixade jag tacogratäng åt familjen. Just ja vi har varit till gofisen Leon oxå. Fick lite Kaffe främmande nu på kvällskvisten.....trevligt.

Nu blir det lite slapp i soffan å försöka ta å virka lite med bortdomnade fingrar av kryckhoppningen. Alltid är det nått som ska jävlas....fast inye faaaan surar jag för det. Ha det gött!!! ?

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards