Alla inlägg under april 2012

Av Åsa - 20 april 2012 22:26

...bland det värsta som finns. Jag har fått höra att jag inte har nåt liv å visst kan det kännas så ibland när man inte hinner med alla måsten å skan som vi så fint lägger på oss att göra.....nej jag har kommit till insikt med att det finns saker som är långt mycket viktigare för mig än att springa å jag dammtussar hela dagarna. Lever ju bara en gång å då kan man på din lediga tid faktiskt ägna sig åt sånt som man mår bra av. Jag älskar som ni kanske redan förstått att vara ute i naturen, kanske sitta bakom ett flöte å bara va med lite go fika.....eller varför inte gå en lång härlig promenix själv eller med hund, gubbe mfl.....Shoppa är ju oxå kul ibland....Tillbringar mer än gärna mycket tided nära och kära, fast jag är lika glad i att få egen tid oxå....den allt annat hinns med det å fast det inte är lika kul. ÄR DET INTE ATT HA ETT LIV SÅ VET INTE JAG VAD DET ÄR SOM JAG HAR....ironisk!!!! Jag har ju jobb, jag tjänar pengar dock så skulle nog lönen få vara lite fetare...men det tycker nog de flesta, det finns ju lixom hål å stoppa i. Å är det inkomster så är det utgifter....Kan väl hoppas på att jag kan få fortsätta och ha det jag i min mening kallar ett rikt liv, för tydligen så fyller jag någon annans med mittlivjustnu å jag är inte bitter.....ha det bäst alla goa å glada för det tänker jag ha....en sak till som är em stor del i mittlivjustnu och alltid kommer att vara är ATT FÅ GLÄDJA ANDRA, så möt världen med ett leende du får garanterat ett tillbaka å du kan ha gjort någons dag till den bättre.......Tjingeling!!!!

Av Åsa - 20 april 2012 13:26

....av min äldsta syster, hon var hos kära mor och far i Bispgården. Hon skickade ven en bild på fargubben som tydligen hade varit med i Länstidningen i Östersund med PRO.....ja, var ska sleven vara om inte i grytan!!! Fast jag tycker et är bra att han engagerar sig som han gör. Här är bilden och han med skägget är min älskade far!!!!

 

  

 

Idag vill jag nog helst gå i ide, har varit med bästa dotra på lunch på Hanssons konditori, bakad potatis med räkröra bjöd hon mig på. Efter det var vi in på Happy Homes å glodde lite, suck, får ju bara en sjukt massa inrednings ideer som ploppar upp när jag går in på såna ställen....om jag hade pengar...trlalalalalalala...å gubben får mer jobb när min hjärna går på högvarv. Så det är lika bra att lgga ner verksamheten i blonda skallen en stund......bäst så för alla parter tror jag. Snön vrker ner och jag som taänkte gå och möta gubben..men ack nej det sket sig totalt det...ja nu finns det ju inget åligt väder bara dåliga kläder...jag VET!!! Fast jag gillar inte å få snön rakt i plytet när jag promenixar..så det så!!!

 

Hörde att min vän är på väg hemåt efter sin stora operation eller åtminstone blir förflyttad till vård närmare hemmet....så himla skönt att det verkar gå åt rätt håll nu.....Vill inget annat än få ge henne en kram och höra hennes klingande goa skratt igen som så lätt smittar av sig på omgivningen.....som vi sa när vi var ung...du låter som en brandbil vännen, det hörs över hela Bruket när du skrattar......KRAM på dig om du läser detta. Du är så stark!!!!

 

 

Av Åsa - 18 april 2012 20:19

....fiske har stått på dagens agenda. Himla skönt ska ni veta...helt enkelt underbart. Fast det känns i ansiktet nu, huden är lite för tight om jag säger så.....sitter i soffan å stirrar dumt på tvn, hjärnan hänger inte riktigt med efter all friskluft. Luktar inte kärlek heller....snarare skogstamefan. Lite härligt ändå för jag kan ju lukta på tröjan å drömma mig tebax till ca 8 timmar till vid sjön.....Rambo var med hela tiden, han ligger utslagen nedför trappen å rör inte en fena....apropå fiske...moahaha. Hoppas på flera såna dagar....laddar batterierna till max med sånt. Fast just nu känns det inte så......I morgon blir det jobbelijobb igen.....skulle gärna vara ledig men då får man unga penningar till lön å det vill man ju inte vara utan. Nej om man skulle ta å krypa till duschen innan man kryper till sängs med nya boken som kom idag.....den första var ju så spännande, hoppas på att jag slipper bli besviken på nr 2......kryper till duschen gör jag för kroppen vill inte som jag efter att jag chockade kroppen med en joggingtur vid sjön.....kan ju tillägga att jogga har jag inte gjort sedan mitten av åttiotalet när jag gick i högstadiet...så ni förstår nog vilket trauma min kropp fick utstå.....fast jag blev faktiskt rätt impad att jag klarade det i vinterkläder uran att behöva ringa 112 eller få syrgas.......slutet gott å allting gott......kram

Av Åsa - 15 april 2012 00:35

.....bild på fejjan som var helt underbar. Det var en våg som istället för din vikt visade budskapet: You are beautiful...tänk om msn kunde börja dagen så. Har haft ett givande samtal med en annan förälder nu på kvällskvisten, vi pratade om hur sjukt det är när ungdomar ger sig på varandra handgripligen utan egentlig anledning. Å att de som ser det hela hända och som annars brukar stå upp för de som far illa på något vis, inte vågar säga ifrån med rädsla för att själv åka på stryk......Hallå vem har de utföraned ungdomarna att prata med å var är föräldrarna.....det är ju inte bara den som blir misshandlad fysiskt eller verbalt som mår illa i ett sånt läge... Jag tror att den som gör sånt har minst lika stort behov av stöd från vuxna.....usch hur det har blivit i samhället idag....Nej nu är det färdig gnällt från den här tanten....kan istället berätta att jag just nu har fått ett par cerise jeans på hjärnan...kanske inte passar på nån i min ålder, men va fan de är döläckra...vill, vill, vill ha. Får tråna ett tag till...gubben suckade högt å passade även på att fnysa åt dem när jag höll upp dem framför honom.....hmmmmm. Hur som helst så brukar huskorset (jag) få sin vilja igenom tillslut.....å det utan att han vet hur det gick till....hihihi. Kvinnlig list brukar det kallas...han kan ju vara glad att jag inte tänkt köpa ett par likadana åt honom.......fast jag vet ju hur jag själv funkar...om ett par dagar så har jag fått nåt annat som jag bara äääääälskar å måste ha......garderoben är redan full..behöver rensas ur. Kläderna liksom växer i garderoben....så lite rensning får det bli innan nå nya inköp.....Vill passa på att säga nu: Älskar min goa familj......bara så ni vet!!!

Av Åsa - 12 april 2012 22:12

.....jag hur jävla dum man får vara...just nu känner jag så när jag sitter på jobbet å ska göra natt...helst av allt skulle jag vilja gå i ide....typ!! Även om vi går en underbar tid till mötes...är lite för mycket som händer å sker nu.....men det kan ju inte annat än lösa sig på ett eller annat vis...så är det bara. Har hunnit varit till Anki/svägerskan på förmiddagen med gubben å Rambo, vi träffade även Flisan å svärmor.....Nice! Kan ju tillägga att Rambo var så härligt trött efter att ha röjt runt på Ankis tomt..Hoppas på lite finväder nån dag framöver, så vi kan sätta oss med lite gofika vid nån sjö....hade ju varit gött å fått gjort det idag på eftermiddagen men,då jobbade gubben å jag var på möte....suck!!!! Har däremot hunnit med en kopp hos goa grannen i hans utemöbel...dotra å Astra busen var oxå med....Nu är jag som sagt på jobbet å fattar inte vad denna natt ska ta vägen med mig....Vaken natt å ögonen går redan i kors....tur att man har folk som tjoar på hela natten så man har nåt att göra...om inte annat så är det mycket trafik utanför så det är inget problem att hålla korpgluggarna öppen....bara känslan av att få krypa till sängs är ju inte helt fel.....å det får jag ju göra framåt 8.00 i morgonbitti.....ja, ja man kan ju inte få allt här i världen....Sänder en tanke till en gammal vän.....hoppas allt gått väl för dig....kramar sänds via tanken till dig. Även till alla mina nära å kära familj o vänner...ingen nämd ingen glömd......kramis!!!!!

Av Åsa - 11 april 2012 23:11

...att jag är dom jag vart jag......å det är inte alltid så himla lätt det kan jag lova...att vara Åsa. Kommer mycket ur denna mundiarreiga trut mellan varven. Det lixom bara ploppar upp i huvudet å innan jag vet ordet av så har det trillat nå underfundigt eller smått galet ur käften på mig......suck!!! Allt som oftast skapar det många skratt i min omgivning fast det egentligen inte var syftet från början...men det kanske är tur att vi alla är olika.Hur som helst så kan jag bjuda på mig å mina upptåg, fast en del tror kanske att jag inte kan vara allvarlig...men jag är faktiskt en riktig känslomänniska......Har en otroligt härlig människa min närhet som jag sänder en extra tanke till just nu.....du är så otroligt stark, jag förstår den vånda som du måste tampas med.....hoppas allt går som det ska min vän å kram på dig. Känner med dig p din Goa familj....Nu ska jag läsa klart boken jag hade svårt att släppa greppet om igår kväll...kan var rekommendera den om man gillar kriminalare...VECKA 36 heter den av Sofie Sarenbrant......Kanoners!!!!!

Av Åsa - 9 april 2012 16:11

....med trevligt sällskap. Har sussat skapligt sött efter nattskift nr 2, nu ledig till onsdag kväll. Ska väl jaga ut grabben till grillen snart. Kött å potatisgratäng......det blir jummie....

 

Ska kolla lite på nätet om et finns något roligt, gubben får väl total spel.....moahahaha. Nej nu måste jag släppa detta en stund......................

Av Åsa - 7 april 2012 17:07

Varit på vift i stort sett hela veckan...jobbat,kryssat, storhandlat och idag nöjes shoppat då passar jag på att glo på lite hockey innan maten blir klar. Har en.påsk skinka i ugnen pärerna på spisen å den hemmagjorda mimosasalladen i kylen...ska bli mumma det.....Gårdagen den långa fredagen avlöpte uran större problem.....den avslutades med smörgåstårta hos bästa dotra å hennes sambo för att senare ändå på kvällen spela ett.par parti Plump med bästa grannen....lite påskgodis blev det till det...Idag blev det shopping i Valbo med Malla å Pills....Nice!!!! Bidde naturligtvis ett par.jeans åt mig...trodde storlek 40 skulle bli bra....hmmmmm...ack vad jag bedrog mig fick gå ner på storlek 36 å det var en slim modell....gaah....har ju ingen döv kvar son tar plats nå längre.....Nu blir det käk....hade hoppats på att hinna med en långpromenad med gubben å doggen idag oxå prexis som igår....men jag ska ut.å jobba natt så jag lär ladda inför det...kram på er!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards