Alla inlägg under januari 2010

Av Åsa - 31 januari 2010 19:26

....turné, in till Gävle på lasarett, City gross och Jula. Nu sitter Pervo här och R-C har gett honom en lektion i kloklippning. Allt lugnt, ska vara slö och slapp så familjen får köpa mat i dag. Skönt att slippa laga en dag när jag ändå inte äter nåt. Ska väl se till att grabbarna fixar till allt som behövs inför skolan i morgon. Minstingen har varit i Valbo med polare och shoppat. Inte för att han hade handlat nåt som han behövde men han har ju varit dit en sväng i alla fall. Kul att han kan göra nåt annat än att LANA och hänga på bibblan. Ha en trevlig fortsättning på söndagskvällen.......  

Av Åsa - 31 januari 2010 11:58

...druckit kaffääää med Köpis och gubben. Köpis var hit för att hämta lite pellets till sin panna. Lekt lite med datorn, servat Martin och Alle med frukost. Alle skulle spela match nu på ishallen...heja Alle....Martin drog till Valbo med kompisar....Ska skjutsa farmor intill farfar i Gävle en sväng, han får nog komma hem i motrgon...det visar sig.  Hämtar Flisan hem hit så hon får vara med pojkarna....Blir till och packa med sig en massa mellis åt mig då....äter ju så tätt. Har en bild på lampkjol och lamfot som jag fixa igår, dock lite dålig kvalite på bilden, nämligen tagen med mobilen......

 

 

               

Av Åsa - 31 januari 2010 08:54

...de gjorda ,lampkjolarna, och grann tjejen (Ida) lynchar mig inte....fniss. Tack för det Ida!!! Jag toro faktiskt du oxå klarar av att sy egna om du bara vill......jag tyckte det var jätte enkelt...Ska lägga ut bilder här sen på mina alster. Nu vill jag bara hitta nå goa gardiner som matchar till mina nya hissgardiner som  jag inte satt upp än...sen blir det n og bra i mitt kök oxå....Här sitter jag på morgronkvisten och myser för mig själv, alla andra sover...himla tyst det är i huset trots att det är 4 tonåringar på övervåningen och en gubben som sussar i sin säng....Blev inte av att Aztra, mommas lilltroll sov här, hennes matte blev dålig i magen så vi fick snällt skjutsa hem hunden till henne...snyft!! Får låna Aztra en annan dag i stället.....Nu får ni ha en sköööön söndag, för det tänker jag ha.......

Av Åsa - 30 januari 2010 16:27

...söv jag son en stock, vaknade före väckar klockan i morse....det är inte sant att man vaknar självmant före väckar klockan när man äntligen kan få sova.....Gubben, stackarn, har åkt på förkylning och en sjujäkla hosta....konstigt att jag inte hört honom en enda gång i natt trots att jag vaknar on en mus skulle fjärta i garaget....hmmmm...men jag var skit trött igår kväll, somnade sittandes i soffan.....Måste se till att ta det lite lugnt oxå. Idag har vi varit in på Owes (OJ:s) som jag säger. Jag var ute efter lampfötter i gammeldags stil till köket...o vet ni vad...jag hittade ett par skiiiit snygga...dock ej vita men slitet svarta som går minst lika bra...har ju så mycket annat i smide så det passar nog bra ändå. Passade på att köpa lite tyg på samma gång, som jag ska pickla ihop "lampkjolar" av nu i kväll....hoppas på att det blir så bra som jag tänkt mig. Grann tjejen måste tro att jag har taskig fantasi för hon brukar oxå ha lampkjolar....men jag tycker det är lite snyggt så jag stal iden. Mina blir i lite linne stuk med virkad spets och fint band att knyta rosett med.....Lite smått salig nu....så jag hoppas det blir som jag tänkt mig....Ska snart åka och hämta symaskinen som vanligt är den på vift hos dotra, passar på att skjutsa dem på fest och tar med Aztra snabbfot med hem så man får rå om henne i natt.....mommas go vovve. Lille man i huset ska LANA natt nr två med sin kompis, här hos oss och äldsta grabben ska oxå iväg på fest.....tjo och hej vad det rullar på.....Till kvällsmat ska jag göra stuvade makaroner och köttbullar...vi brukar ju kunna göra lite allt möjligt i mat väg, men det behöver ju inte bestå av fläskfilé varje dag... Sitter just nu och käkar mig ett mellis, som består av 2 dl nyponsoppa....mumma det kan jag säga.....Ha det gött i lördags myset och var rädda om varandra.....Kaaaaam

Av Åsa - 29 januari 2010 21:00

...jag är modern, har 13 piercingar på magen, eller rättare sagt agraffer....men man kan ju få leka lite med tanken. Såg en bild av en piercing som jag kan komma att vara i behov av sen när jag tappat en del kilon...bidfogar den här nere....Kan ju behöva ha en sån och strama upp hänget av löshud som blir...fniss...nu när Gävleborgs landsting ej är lika "givmilda" med dem längre.....Inte för att jag ute efter att vara "snygg" eller nån Top Model, men man kan ju få problem med eksem, svamp och klåda i hudvecket.....Var en tjej som sa till mig idag att jag var tuff som vågat ta steget och göra denna operation....jag svara henne med, att detta gör jag enkom för min egen del...det är väl genom tänkt och att det ger mig en helt annan livskvalite...för de finns ju även de som påstår att det inte är ett bra ingrepp för man kan ju ALDRIG ät på resturang och så vidare...skiiiiit snack....jag kommer troligen kunna äta det mesta enda skillnaden att det är i mycket mindre portioner......Livskvalite för mig handlar inte bara om mat, det handlar om att få vara frisk, kunna göra det som jag begränsat mig att göra pga  min vikt, inte behöva stressa mig själv att jag MÅSTE gå 2 mil om dagen för att det ska hända något på vågen, att slippa ge mig själv pekpinnar så fort jag inte gjort det osv...Utan kunna ut och gå en lång promenad för att jag tycker det är skönt och inte att jag måste....hän ger ni med i mitt ord bajsande..tror ta míg faaen jag har åkt på mun diarré...Ha det bäst alla goa människor......BILDEN NEDAN VISAR VAD JAG BEHÖVER SEN.......kanske en i ryggen oxå..... fniss

 

                 

 

 

 

Av Åsa - 29 januari 2010 08:28

.....liten gammal etterpeka som tassar omkring på golvet i köket och gruffar på mig och gubben....Har svärmor och svärfars lilla papillon här, för svärmor har åkt till Stockholm på begravning och svärfar är fortfarande kvar på lasarettet. Lilla Flisan som hon heter vovven tror nog att gubben min ska äta upp hennes köttbullar som ligger på golvet....fniss. Hon kommer att vakta dem hela dagen.......Har lite huvudvärk som smyger på och gubben har hosta....förkylningarnas paradis. Passar på att säga TACK!!! till gubbens kusin Micke som skjutsade hem vår juvel från Hoforsbacken igår kväll...du är en klippa. Var en sväg till mor och far i Storvik igår kväll för att hämta en skiiiit snygg street mössa som hon stickat till Martin, en som är neongrön och svart randig.....vilken tur att man har en händig mor. Skulle försöka mig på att sticka den jag, men jag gav upp rätt snart, va fan, man har ju fullt sjå när man ska räkna aviga och räta maskor.....mössjäveln har inte blivit klar de närmaste åren om jag skulle picklat ihop den. Ficke krok av far som han smitt på Västerbergs folkhögskola.....han går där på smideskurs....kuuuuul att de gör nåt när de blitt pensionärer....mor var och vävde i Sandviken...de har många järn i elden mina föräldrar........  

Av Åsa - 28 januari 2010 09:39

.... med ett par parti Yahtzee och kaffe med grannen Köpman. Gubben min lyckades få ett antal Yahtzee på samma runda, jävla otur för oss andra. Tur för Köpman att han vann sista svängen så slapp surläppen hänga ner så långt. Gubben har precis tagit av lite snö på gården och nu är det snart dags att åka ner till svärmor och skotta där. Magnus har sovmorgon och måste komma igång nu för att komma med tåget om det nu går....annars blir det väl bussanslutning eller nåt liknande........Vissa människor beter sig som barnrumpor....menar nu ingen särskild men jag måst bara få säga det.....sånt är livet, men prova med att växa upp......

         

 

Av Åsa - 27 januari 2010 22:40

....på att skita i allt och gå i ide....faaaan varför skulle den hr snön komma nu.....vill inte!!!! Fast å andra sidan måste ju skiten ner innan det kan bli vår......Skämt å sido så går det ju rätt fort nu, hallå kan nån drar ner lit på farten....vart tog Januari vägen???? Februari går väl ännu fortare som är så kort......sen kan vi börja att tänka på våren och det tar inte lång tid förrän vi är där..........så det är bara till att härda ut. Lite rastlös blir man av att vara hemma, men det är ju så att jag precis gått igenom en stor en operation och kroppen behöver anpassa sig...kan känna att jag är lite trött ibland, men inget allvarligt. Hmmmm, ska ta och nattelinatta mig strax och hoppas på att man hittar bilen i morgon bitti.....den kan ju gå o bli totalt översnöad...fnissss. Ha det gött o natti......drömma om sol och varma stränder ska jag nog göra......  

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards