Alla inlägg under mars 2010

Av Åsa - 31 mars 2010 18:16

...kålpudding i ugnen och gonar till sig...det ska bli riktigt smarrigt. Har varit in till Snadviken en sväng och handlat liiiiiite påsk godis, det blev nog er än vad vi räknat med, landade på 5,2 kg......men det blir nog slut det oxå för det finns ju lite godisråttor både i familjen men oxå i vår vänskapskrets...alla blir nog nöjda i slutändan. Kom på imorse att min kvast som jag putsade och oljade igår kväll börjat rugga,så jag kan nog inte följa med till Blåkulla i morgon. den är svår svängd och går i max 30.....man går miste om allt det roliga om man kommer försent o i detta grårusk så vill man ju inte vara uppe i luften hela dagen för att nå fram till det roliga...men alla ni andra får ha det så himla kul.........

Av Åsa - 31 mars 2010 10:29

....goa Kerstin på morgon kvisten, sååå himla skööönt. Snackat lite skiiiiit, det kan man behöva. Doktorn fixade ett nytt intyg, det var oxå skööööönt. Precis nu klev gubben upp, han har gjort natt, hoppas att han sovit gott. Ska försöka fixa lite med intyg o ch doningar under dagen.....I övrigt är det väl skapligt, förutom att jag är lite kass i magen...men det går nog över. Ska ta och göra mig liiiite gott thé och prata med gubben en stund. Ha en bra dymmelonsdag och alla påskgummor....VI SYNS I BLÅKULLA i morgon kväll.......

Av Åsa - 30 mars 2010 22:02

....cykel jag vill ha.....man kan ju alltid önska sig..... Minstingen knäckte ju ramen på min älskade Sjösala förra året....suck!!! Tänker som så att det kan ju vara bra att ha en cykel nu, när man vill ut o röra på sig...ar även hittat ett par "snyggskor" medlite klack på som skulle passa mig fiiiiint...de är ju inte så dyr som en cykel i alla fall.....De senaste åren har man ju traskat kring i allt annat än snygg skor....det har varit trekking och outdoor för hela slanten...gud så sköna att gå i men man kanske vill vara lite fin i bland oxå......Har haft en sån där lite halvtaskig dag igen då jag grinar för ingentig...så tröttsamt. Fick ett samtal från chefen, det gav väl inte nåt speciellt, men hon ringde i alla fall och hörde hur det var.....Ska ha samtal med doktorn i morgon igen....usch vad jag tycker det är jobbigt, jag kan ju inte hålla tårarna tebax......Druckit kaffe med en del vänner och myst med familjen...till kvällsmat serverade jag en kyckling wok, med sting och nudlar.....väldigt uppskattat av familjen!!! Har precis oljat in gubbens soffbricka och mitt indiska rums bord....det blev jättebra...så i morgon ska jag kasta mig över vår hemmasnickrade bardisk/rumsavdelare/frukotbar...... Ha en god natt och hoppas ni får vakna utvilade till en ny dag i morgonbitti....

Av Åsa - 30 mars 2010 08:57

...ville bara säga det och bjuda på en liiiiiten påskgoding, är helt såld på Anne Geddes foron...de är så härliga. Man blir lixom lite glad av dem och det kan vi behöva nu när soooolen lyser med sin frånvaro....Ha en bra dag och kram på er!!!

  

Av Åsa - 29 mars 2010 13:45

...så var soffan åt farmor och farfar på plats i Born....väl där så träffade vi Roger (farfars bror) som var på besök, även svägerskan och svågern var där....kul att få träffa dem alla. Farfar satte sig i fåtöljen och ville inte gå därifrån...det är ett bra betyg, eller hur?!?!?! Micke var så snäll och hjälpte oss med soffan för jag är lite för klen i armarna......Tack för det!!! Nu ska jag slänga lite käft med Micke och Roffe över en kopp kaffe...trevligt. Köpman var hit tidigare på en kopp och ett par parti Yahtzee.....Jag vann de flesta av dem.....jihooooo!!! Ha det gött alla goa och vill ni inte ha snö på er får ni försöka zick-zacka mellan...hihihihi......

Av Åsa - 29 mars 2010 08:20

...less jag är på snön. Finns det inget slut på eländet. Vaknade med värk i hela kroppen och tittar ut, jaha...det blir en sån dag i dag....blääää. Upp och iväg med två juveler den tredje har sooooovmorgon...Knöligt och knagligt på gården, slirigt och snorhalt på vägarna....som en ishinna. Usch, nu får det ta och bli våååååår på riktigt. Lite värmande sol och lite gräsmattor som tittar fram genom snötäcket skulle ju inte vara helt fel....fast vad gnäller man för...kommer nog att gnälla när det börjar lukta så skunkigt när det tinar och för att inte tala om när gräsmattshelvetet växer så det knakar, torka eller spöregn....Vi brukar ju ha en tendens till att gnälla om alla årstider......Det är bara till och härda ut, allt har sin gilla gång.....Nu ska jag försöka få tag på en människa som jag sökt sen i förra veckan.....gaaaah!!! En del är totalt omöjlig att få fatt på....men skam den som ger sig....Ha en bra Måndag och ta det lugnt i trafiken......

Av Åsa - 28 mars 2010 18:15

...den här rackarns söndagen har gått fort...hmmmm...kan ju kanske bero på att vi hade en liiiiten sovmorgon i morse och det hör ju inte till vanligheterna här hemma. Under sen förmiddagen kom Pervo på kaffe och jag hann jolla lite med Blixten. Gubben drog ut på sitt eftermiddagsskift och jag drog till Ica Maxi i Gävle med dotra. Storhandling hade vi på schemat, tack och lov att hon var med, för det första så var det mycket trafik och jag var så fullständigt koncentrerad på den så jag höll på att missa avfarten från E4:an...tänk om jag kört vidare...då har vi väl fått vända i Älvkarleby....Och har hon inte varit med så har jag nog inte varit hemma än, då har jag irrat efter varor och känt panikångetsten krypa på mig,.....Tur att hon var med...väl hemma fick jag lov att skicka ner Mangen i källaren till fryboxen med rengbåge, så jag fick plats med all mat som jag handlat...Passade på att rensa ur lite slattar och taskiga grönsaker ur kylen och städade ur det innan allt det nya kom på plats. Efter det fick jag ett mega ryck och ställde mig och lagade mat till matlådor åt mig....blev 8 nya gourmet lådor...fniss, som åkte in i frysen. Nu ska jag snart äta en pasta med kryddig tomat/lök/morots röra kryddad med oregano och vitlök och keso till det......blir nog gött i lilla magen det.......Ska fortsätta läsa boken jag skrev om i kväll, kollade på en film i går kväll som var jätte lååååång så det blev inge läsa....Det var den om Benjamin Button......klart sevärd. Nu ska jag kolla lite på facebook, men innan ska jag ta och byta till min älskade dator, den har kommit hem efter en natts långt lanande med minstingen...så nu har jag fått hem två av mina älsklingar....gubben kommer senare och de andra två var redan hemma......Ha det gött nu folk och hoppas ni längtar lika mycket som jag till våren......Kraaaam!!!

Av Åsa - 27 mars 2010 13:32

....kärlek i mitt kök just nu. Kom på den geniala idén att det var dags att göra ren ugnen....gaaaah!! Den var inte vacker och det luktar som sagt inte mumma....medlet som man gör rent med stinker så ögonen tåras. Kom på för sent att jag lika gärna kunnat smort in den med såpa...det luktar i alla fall got. Har haft lite främmande här på mörakvisten på kaffe och Yahtzee...kul, för jag vann ett par gånger. Hahaha, lagom åt karlarna.....Fick för mig att jag skulle prova ett par jeansleggings som legat ett tag och skräpat i garderoben, de har legat där för tant har inte haft en suck att på långa vägar komma i dem, tur att det fortfarande är på modet, för nu jävlar satt de som de skulle... jihoooooo va kul. Var lite mutter på gubben då de inhandlades, men nu muttrade han inte....han tyckte det var jättekul för mig och roligaste av allt var nog att han slapp se mig mina något för stora mjukisbyxor....de kan jag snart avpolletera helt om jag inte slänger dem i maskinen och syr in dem. De har en förmåga att glida ner när jag går och det gjorde de häromdagen då jag var ute med Aztra...hade full koll på att byxorna satt där de skulle under hela promenaden tills dess att vi kom in på gården och Aztra hade lite extra bråttom upp för trappen.......det bara killa till på benen när jag skulle sätta foten på nedersta trappsteget....o vips så låg byxorna i en hög kring fotknölarna...tur att det inte var annat folk i farten just då...för det tog sin lilla tid att trassla loss mig från koppel och hund innan jag kunde krångla upp byxorna igen.....Lite snopet kändes det att stå där i trosor och typ jacka i kylan.....Fast det har ju lika gärna kunnat hänt nere efter Robertsholms rakan, där det går bilar och folk hela tiden.....Nu ska jag plocka fram lite kollijox till kvällsmaten åt mig och ungarna. I kväll blir det  kryddig köttfärsröra med rivna morötter och lök, till det serveras tagliatelle.....Ha det gött i lördagspysslet och mys på ordentligt under helgen.  Glöm inte bort att ställa om klockan!!!!

 

                          

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards