Alla inlägg under augusti 2013

Av Åsa - 25 augusti 2013 12:02

...flera dagar med resultatet att jag tog mig en redig sovmorgon idag. Inte medvetet utan min kropp vägrade kliva upp. Den var förmodligen välbehövlig, men nu sitter jag här som ett ufo och känner mig bakis istället. Aldrig blir det som man tänkt sig. Nåja, har i alla fulla fall motionerat ordentligt. Å det var inte direkt igår jag gjorde det innan. Legat lite på latsidan under semestern. Åsså har jag ju en fot som krånglar. Skam den som ger sig!

Nu blir det en kopp kaffe till ljudet av glada lekande barn som är full av energi. Kanske det smittar av sig, kan ju alltid hoppas.

Kanske jag tar å går ner å möter gubben oxå. Ska se till att bli människa först.

Av Åsa - 21 augusti 2013 13:43

...njuter till fullo. Tog fyra snabba å tappade en när vi kom hit. Nu har det varit dött ett tag men det gör ingenting för då hinner vi ju grilla korv innan vi fyller kvoten. Om vi nu gör det....

Igår var jag på tur i skogen heeeela dagen typ mellan 9 å 16. Plockade lite svamp å bär med kompisen Eva. Geocatchade lite oxå.Tur att våra söner ( Martin å Stoffe ) var med på det, annars har det gått åt helvetet.

På kvällen var jag å dotra på bilbingo i Forsbacka. ...det sket sig kan man lungt säga. Fast vi hade ju kul å åt lite mysfika i bilen.

Ikväll ska jag på meandi party å då blir det alldeles säkert nåt åt mig själv.

Har bokat en tripp mig å gubben till vintern. Puerto Rico på Gran Canaria....jihoooo!

Av Åsa - 16 augusti 2013 23:58

...jag lyckats igen. Hemma förkyld å lovat grabben att hämta honom på Rocksta i Falun. Trodde det skulle bli framåt 2 inatt. Döm om min förvåning så ville han hem i 23 tiden. Så vid 22 hoppade jag in i bilen, glad att få komma iväg å hem i skaplig tid. Vill ju bara sova bort basilluskerna. Kör mot Falunå funderar varför de dom ligger bskom har bråttom förbi. Tänker inte mer på det å kör vidare. Vid långshyttekorset så står det folk längs vägen på båda sidorna ab E 16 å det är några som tänder marschaller. Far vidare å kör in på en p-ficka å ringer gubben på jobbet. Ringer sedan 112 å talar om vad jag sett å att det verkar som om det var race på gång. Polisen som jag blev kopplad tackade för informationen. Jag sa att det är ju då mycket trafik å det är ju inte så trevligt om nån blir skadad mm....mina knän darrade, jag har ju sån jävulusisk SNUT noja. For mot lugnet å hämtade grabben. På vägen hem var det tomt på platsen bara några släckta marschaller stod kvar. Phu!!

När vi kom till Hofors så skulle grabben in på Statoil å jsg passade på att kolla luften i däcken. Går runt bilen å upptäcker till min fasa att jag har övningskörnings skylten på bilen å har kört så tur o retur Falun. Inte så konstigt att medtrafikanterna hade bråttom förbi å tänk om SNUTEN skulle stoppat mig...jag med min noja å som nyss gjort en anmälan till dem med namn å mobilnummer.....gaaaaaah!!! Jag skratta gott, gubben å grabben oxå. Får väl ta och skylla på förkylningen.

Ha det gott, ska krypa ner å låta sömnen jaga bort lite basillusker å begynnande feber.

Av Åsa - 8 augusti 2013 20:14

...på LIF-BIF å har två karlar bredvid mig som kommenterar på engelska. ..kan inte påstå att de är doktorand i det språket. Är nog snarare svengelska. Skönt att sitta här å glo efter åtta timmar vid sjön i små regn. Inte en fisk jävel bet. De var upp och visade sig ett par vändor. Troligen för att jävlas med mig.

Igår kom vi hem från ett par dagar hos mor min i Jämtland. Härligt att vara där hos henne, pappa är ju här nere å spelar på Evert Taube i Gammelstilla.

Snart har semestern gått å vi har bara njutit av tillvaron. Inte gjort nåt åt allt som vi tänkt ( läs jag tänkt ) som rusta klart uppe m m. Det hinns väl med innan jul får jag hoppas.

Ska försöka åka ut å leta lite svamp nån dag. Kanske redan imorgon. Tänkte göra lite taco gratäng till fredags middag gubben drar ju på räkkryss med jobbet.

Virkar ju på som vanligt, gör för tillfället en randig döskallesjal i cerise o svart som kanske nån tonårs tjej vill ha. Ska börja på en cirkel kofta i grått åt mig själv sen.

Kan ju oxå tala om att jag förmodligen ska få operera min vänstra stortå. Hallux valgus, som bråkar. Röntgen v 33 å sen får vi se. ..

Idag var vovven med till sjön, han njöt till fullo. Även jag å gubben. Nu ligger doggen som död på golvet å sover som en stock.
Ha en fin kväll!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards