Alla inlägg under juli 2014

Av Åsa - 31 juli 2014 20:45

...i flera timmar. Stannade på Birsta och shoppade med Matte. Två kaftaner åt mig på Gina Tricot. Jävligt nöjd med dem blev jag. Fick lov att köpa stl S. Hihi

Det gick inte direkt fort genom Sundsvall på vägen från Birsta. Köer till förbannelse och ca 30 km i timmen. Enligt mig snigelfart.

Köpte en stor kaffe på Statoil och sen drog vi hemåt. Väl hemma fick jag äntligen pussa lite på gubben innan han drog och jobbade. Själv satte jag mig i bilen igen, drog in till Valbo ( enda stället som hade det jag behövde hemma) för att köpa ett stöd till min trötta fotled. Har hotat med doktorn om det inte blir bättre.

Nu ska jag glo på tv en stund innan sängen.

Av Åsa - 30 juli 2014 23:01

....av en herre som var på besök hos mor å far idag att jag var sååååå lik min faster Svea. Jag som alltid fått höra att jag är så lik pappa. Herren talade oxå om att han alltid tyckt att Svea var fin å det stämde väl in på mig oxå. Hihi kul att höra att man enligt en lite äldre herre ( måste ha problem med synen han) är fin.

Varit ner i Boda och hälsat på syster Eva som har köpt min morbrors gamla lanthandel. Den rustas för fullt och ska bli deras sommarstuga med lopp i lanthandel delen. Mysigt! Snacka om Flash back när man öppna dörren till lagret. Luktade prexis som när jag var liten. Unket, lagrad ost med mera. Hittade en del gamla lantbruks Meduxiner som såldes i butiken förr. Bild nedan.

Shoppat i Hammarstrand. , gofika på kondisen där sedan for bi till Sollefteå en sväng. Var in på Skattkistan en alltiallo butik. På kappahl hittade jag kläder för halva rea priset åt lillprinsen. Slank ner en tunika åt mig oxå. Mattias hittade skit snygga jeans shorts på Jensens i Hammarstrand.

Hunnit med en snabb visit i Byn hos andra syrran oxå. Nu på kvällen kom kusin Helen och faster Maggan förbi på en fika.

Nu ska jag spela en stund innan jag ska sova. Drar neråt/hemåt i morgon förmiddag. Vill ju vara alert så vi orkar stanna på lite äventyr efter vägen.

Av Åsa - 29 juli 2014 17:58

...fick jag nåt som är ganska vanligt vad det gäller mig. Kom helt sonika på att jag och en av grabbarna kunde åka till mor å far i Bispgården. Satt på bilbingo i Lemstanäs när infaller kom över mig. Passade på att kontakta kära mor på väg från bingon och sa att vi dyker väl upp i morgon kväll eller på onsdag. Väl hemma packade vi snabbt det vi behövde å passade på att åka direkt efter det vi skjutsat den andra 22 åringen till jobbet. 6.50 piiiiip lämnade vi Hofors. Resan upp gick bra! Drack kaffe från Statoil på vägen upp. Kan lova att det höll mig alert.

Satt här uppe och snackade med ena syrran och hennes familj då vi kom in på glömska och tia attacker....då flög det en fundering käften på mig (igen)...man säger en tia stack (liten blödning i hjärnan) om man får två heter det tjuga då....snurriga saker far igen denna blonda skalle mellan varven.

Nu sitter jag i godan ro på mors altan med ett korsord. Jag och grabben har hunnit varit till Sollefteå och ner till älven. Bland annat titta på blå vattnet, paviljongen med mera. Jo vi åkte på kung Chulalongkorns väg upp för berget oxå. Glad att man inte får möte där kan jag lova. Närmare bestämt en lite bredare kostar med stup på båda sidor....men det gick ju bra det oxå.

I förra veckan var jag till Diana och blev tatuerad. Blev så himla nöjd. Lägger ut en bild på den när den är nygjord här nedan med lite vyer från dagens strapatser oxå.

Av Åsa - 22 juli 2014 13:06

....Lemstanäs igår kväll med gubben å äldsta grabben. Som vanligt tutades det hejvilt runt om. Kan garantera att vår tut på bilen funkar den oxå, men vi fick aldrig använda den. Suck!!! Får väl tuta nån annan gång kanske.

Idag blev jag barnvakt åt lillprinsen och vi har varit och handlat lite mat som vi ska käka till kvällen. Blev en tur till Nymmenåsen med honom och hälsa på gammelmoster Eva som är piga där på dagarna. Fick baka tunnbröd på elden. Jättekul tyckte Léon.

Nu sitter jag på altan och dricker kaffe med vännen Köpman.

Av Åsa - 20 juli 2014 19:28

....gubben i torsdags. Lite nya fisk prylar fick han. På vägen såg jag två fina hästar och en hästvalp....Gubben asgarv de då jag sa det....förstod efteråt vad som var så roligt....öh, hästvalp. Hihi!!p På kvällen var vi på tut bingo i Hammarby. Många nära skjuter ingen hare moments var det....ingen vinst!!

Fredagen tillbringade vi med vänner i Hälsingland. Hälsade på kompisens morfar bara 95 år i augusti. En redigt go en göbbe det. 5 timmar med åska å regn.....gaaaah. ..regna så mycket i Järvsö så jag tror vi behövt en ruffad båt för att ta oss fram istället.

Lördagen gick i fiskets tecken...tafs knytning med mera på förmiddagen å fiske på eftermiddagen och kvällen. Gubben fick en regnbåge på 4 kg. Vi andra fick bara regn...å sol oxå förstås. Jag blev lite nummer 2 nödig på skogen så jag la bena på ryggen, älgar utom synhåll å dunka ner röva. Rätt skönt att sitta där å filosofera i solen.....plockade blåbär å gjorde mitt i godan ro. JAG ÄR KNÄPP. ..det har jag förstått för länge sen. Men måste man göra nr 2 så måste man.....så det så.

Idag utnyttjade gubben sista timmarna på kortet och fick en regnbåge till på 2.5 kg. Jag tänkte följa med men valde att vara hemma istället. Fick främmande av Malin och lillprinsen. Bjöd dem på lunch och sen var morbror Matte barnvakt när vi var på affären en vända. Hämtade upp svärsonen och tog en kladdkaka med hallon och grädde på altanen. Ner till dem myste med prinsen ute medan gubben å äldsta grabben fixade med punktering på moppen. Köpte lite pizza till kvällsmat. Nu njuter vi ute i skuggan och bara är...

Glömde berätta att på torsdag ska jag göra en ny tatuering. Bild på den kommer senare. Gubben gav förslag på en till tatto på ett ställe visst i de nedre regionerna. ..en SOL...för då kunde ju han lapa sol hela dagarna...asgarv. Inte bara jag som är kass i den här familjen. Hihi ?
.

Av Åsa - 15 juli 2014 10:03

....nu på andra semester dagen. Gubben har lyckats få en....han är som en jävla mink han. Nyss gapa svanarna här så vi trodde att de höll på att ha ihjäl varandra. Gubben letar just nu i sin väska efter sina fiske kulor. Muttrar om att de fått fötter ...hrmf. ..han har så inihelvete med beten så han vet inte vad han har. Å nu så låg de ju där mitt framför näsan på han. Hihi ?

Solen är på gång och jag känner mig rätt avslappnad. Käkat en knäcka med ägg å romröra nu på morgonkvisten. Mumsigt! !

Förhoppningsvis så blir det lite jobb hemma senare....har ingen lust men känner att det måste slutföras. Blev ett väldigt långdraget projekt det där med sovrummet. ..å det är fan inte likt oss.

Måste ut på en tur på cykeln oxå....lovat mig själv ett par mil under semestern. Så är det bara!! Å så får det bli....

Igår var vi på gofika i Torsång med kompisar. Käkade landgång å drack kaffe. Efter det blev det par timmar vid sjön dock inge fisk men roligt hade vi i alla fall.

Ha en fin dag för det tänker vi ha .

Av Åsa - 13 juli 2014 20:12

...kvällen som så många andra människor med att titta på fina bilar. Känna oset från bränt gummi. Halka i kring på sittplatsen på grund av tryck i trosbotten av mullret från V 8:a motorerna. Nostalgi, full fart, lite pizza slafs, gott dricka, glatt folk och fint väder. Underbart!!

Var till kompisarna under eftermiddagen. ..lucköppning efter gårdagens bravader. Äsch, så farligt var det inte....blev lite extra trött när jag satte mig ner igår kväll för att ta det lugnt...då kom tröttheten å fyllan. Slocknade på gräsmattan så jag fick skjuts hem. Sovit som en stock i natt å har ingen som helst baksmälla idag. Det är nackdelen med gbp operationen. Dricker å så kommer fyllan som ett brev på posten....kaboooom. ...från ingenstans. Från nykter till askalas. ..fördelen är att det går fort över. Tur att jag dricker så sällan.....

Nu har jag precis käkat lite rökt regnbåge med romsås och potatis. Mumma! !
Får se vad morgondagen har att bjuda på....första dagen på SEMESTERN. ...

Av Åsa - 10 juli 2014 22:27

...för hämtning av bil till kompisen. Gubbarna fick åka med ac i lill bilen våra hem, jag å Eva hade bonn ac. Lite mat, shopping å kaffe på hemvägen. Just ja....Gubben köpte delins falukorv på vägen upp...bara 400 gr drog han i sig. Raaaaaap! !

Hem till Hofors och ett dopp i poolen, sen drog vi till Gävle på lite shopping igen. Polarn fix lov att sätta i ett trosskydd i framsätet på huyndaien., vår lilla I10. Ett konstycke i sig att lyckas med den bedriften. For till Biltema för grabben ville ha ett flugfiskeset. Å gubben fick sig en körv på biltema. Vi andra åt oxå körv. Hem gjorde baguetter med räkor åt inte mycket för det blev så mastigt. Fullikaggen.nu.

Just nu sitter vi å är halvt som halvt död på vännernas altan å begrundar våra stolligheter. ...sanslöst kul har vi på våra utfärder. Så gött med goa vänner som står ut med oss.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards