Alla inlägg under september 2015

Av Åsa - 30 september 2015 21:52

...fix med vagnen på förmiddagen och sedan drog vi till Ikea i Borlänge med Malin och Léon. Malin fick tag i sitt vitrinskåp hon skulle ha och lite annat plock. Léon köpte bakformar som såg ut som dalahästar. Han skulle minsann baka kaka åt opar. Den sedvanliga korven med bröd åt vi och lillprinsen fick en glass som han fick göra själv i maskinen. Kom underfund med att man kunde knapra på struten, go ungen.

Gubben var i på bolaget och köpte sig nån öl och jag å dotra fick gå in själva på Rosa huset, dock under lite protester från lillen. Han gillar nämligen tyg också. 2,5 år, jisses, vad må detta sluta....Ikea och tyg är favorit affärer. Hihi....

När vi kom hem blev det en snabb kopp kaffe med Sara, sen drog vi till skogs och plockade lite mer trattkantareller. Ca 4kg till som vi rensade vid köksbordet över en påtår. Mattias hade bakat en superduper god kladdkaka med karamelliserad kondenserad mjölk i....slurp med lite fast god grädde till.

Nu ligger jag i sängen och tänkte läsa/spela lite. Har ställt klockan för i morgon ska jag på provtagning. Får se om vi hinner med mer fix på husvagnen och fiske....svamp å dammsugning ligger oxå på agendan. Om ute annat så hinner jag städa på fredag när gubben far till jobbet. Jag börjar ju inte förrän klockan 18.00 då.

Ha det så gott så kanske jag skriver nåt i morgon oxå.

Av Åsa - 30 september 2015 09:21

...satt upp påsmarkisen på husvagnen. Skönt att det är gjort. Ska tvätta av den oxå. Skulle få lite dunder medel av kompisarna. Härligt väder och frisk luft. Kan det bli bättre, bara älskar höstens höga klara luft och underbara färger. Blir en sväng till Ikea och sedan en tur till skogen tror jag. Man måste ju passa på och vara ute i naturen när vi kan.

Flugjäveln började sitt surrande så fort jag släckte lampan i natt. Gubben talade om för mig att flugan kanske var mörkrädd. Stackars liten då.....NOT!!!

Nu lite tv titta innan vi drar igång med nå fler göromål.

Ha en fiiiiiiin dag och ut å njut om ni kan. Behöver ju inte ut å knata i skogen, man kan ju njuta en stund på gården, balkongen osv. Bara känna den friska luften och solen gör nytta för välmående. Så är det bara!!

Av Åsa - 29 september 2015 22:24

.....flugjäveln tyst. Sitter i taket och stirrar på mig, precis som om den tänker: släck lampan någon gång kärring så jag kan ju Las med dig.....nääää, jag tänker inte släcka än och du sitter lite för högt upp för att jag ska kunna slå ihjäl dig flugjävel...blänger jag tebax. Hoppas fanstyget flyttat ut härifrån innan jag ska jobba till helgen igen. Fniss!!!

Kommer nog drömma om svampar i natt. Har nog fått svamp...asgarv!!! Börjar bli lite väl mycket svamp nu.....Får tagga ner, haha, är ju så fridfullt att plocka svamp. Som meduxin för själen.

Nu så blir det till att läsa lite. Go natt alla tokstollar och surpuppor!!

Av Åsa - 29 september 2015 20:35

..hat vi hunnit rensat svamp på förmiddagen, myst oss lite och skjutsat Sara på hälsocentralen. 8kg rensade jag på förmiddagen.

For till skogs med gubben å Sara....Blev 4,5 kg till att rensa. Allt som allt har jag rensat 12,5 kg svamp idag. Känns i nacke och axlar kan jag lova. Torkning pågår för fullt där hemma nu.

Gubben var upp med lite nyrensade gula kantareller till sin mor idag. Han ville inte gå in på grund av sin dyngförkylning. Vill ju inte smitta ner henne.

Léon ringde till nono i skogen och ville ha med mig och opar till Ikea efter dagis i morgon. Så vi vet ju vad vi har att göra.

Av Åsa - 29 september 2015 06:33

.....med kaffe och lite tända ljus. Lugn och ro behövs idag. Natten från avgrunden är förbi....hihi!!

Blir nog lite mys i soffan på förmiddagen när jag kommer hem från jobbet. Det känns som ett måste nu det. Gubben å de andra får lov att acceptera det.

Nu lite kaffe som blivit lagom i temp och så blir det till att glutta i GD (Gefle Dagblad). Fast egentligen vill jag inte tända någon lampa för att läsa den. Får nog bli så i alla fall, är ju lite charmigt med tidningen i pappers form.

Ha en bra dag, tänker jag ha. Tjingeling!!

Av Åsa - 29 september 2015 00:14

...eller vad fan det nu är som gör att jag inte kan komma till ro och sova. Till råga på allt så har jag en jättestor fluga surrandes runt huvudet i sovrummet. Gaaaah!! Den jäkeln är snabb som attan när jag försöker klappa till den. Ovako verkar också vara i sitt esse. Förstå mig rätt, är ju bra om det skramlar därifrån för då finns det ju jobb i alla fall. Fast det behöver ju inte låta Nu.

Ni kan kanske tycka att jag är lite kinkig, men jag har 4 nätter till att jobba framför mig denna vecka och då börjar det inte särskilt bra med den första som denna. Får hoppas på bättre tider.

Åååå nu tror jag att jag fick flugan... Jajemen, ett orosmoment mindre. Jihoooo, kanske det går att somna snart då. Näääää, den surrade vidare, tyckte att jag fick in en fullträff, fönstret återhämtade sig, blev nog bara groggy. Faaaaan, blir en lååååååång natt det här....Suck!!!

Jaha, bara till att bita ihop, stoppa öronen full med ost eller nåt liknande och räkna får....wish me luck!!!

Förmodligen kommer jag vara ett vrak imorgon, tur att familjen har ett stort hjärta, mega stort mått av humor och ännu större mått av tålamod. Hur skulle de annars stå ut med mig och mina nycker.....säg det?!?! Älskar dem alla!!

Av Åsa - 28 september 2015 17:11

....inte jobb så får man. Vi har varit ute i skogen och plockat svamp. Konstigt?!? Näe inte direkt när det gäller oss. Har nu sex kompostpåsar trattkantareller som ska rensas. Det får bli imorgon, ska ju strax åka till jobbet. Turligt nog så håller svampen sig jättebra i papperspåsar och ute på altanen.

På förmiddagen var vi till lillprinsen som bjöd på hemgjord rotmos och fläsklägg. Slurp så gott det var. Han bakade även kakor som han bjöd på till kaffet. Älgar,igelkottar,ekorrar,björnar och sniglar. Ikeas bakformar är bra grejer för barnen det.

Har precis duschat och petat i mig lite rester (tacogratäng) och landar lite innan jobb.

Fick höra att det gått bra för kompisen på operationen också, sköööööönt å höra.

Av Åsa - 27 september 2015 23:35

...det frukostmacka i soffan för mig och lillprinsen. Han har varit så underbar att ha i helgen. Älskade unge. Mamma Malin höll på att längta ihjäl sig så vi fick liv att åka hem med honom tidigt. Han ville först vara kvar jos oss. Godingen!!

Var ner till Eva och Benny på lite kaffe och fick idén att åka och plocka svamp. Sagt och gjort...fyra tokstollar i en blå Atos på vift. Hittade en hel del svamp, finns hur mycket trattkantareller som helst, även gula kan man hitta än. Mitt i allt plockande så föreslog gubben en paus. Vi samlas vid stubben ropade han...Eva kontrade med vilken stubbe???? Haha, finns ju nååååågra stubbar i skogen. Eva slog ner röven på en stubbe och jag kunde ju inte vara sämre.....det var bara det att min stubbe var inte så stadig. Den var rutten och krasades sönder så fint under min röv.....kände hur jag liksom i slowmotion hamnade på rygg i den mjuka och våta mossan. Kunde inte annat än skratta åt eländet och låg kvar en stund och njöt av naturen. Ja, jag var ju redan fuktig på kläderna så det kunde inte bli sämre.

Haft Sara och Martin på besök, två förkylda rackare.

Imorgon ska kompisen opereras, han är nog lite nervös, kommer att gå hur bra som helst har vi talat om för honom. S.art min tur att hamna under kniven igen. Å det är inget jag oroar mig för. Det är ju så att skulle nåt hända så är man ju på rätt plats för att få hjälp.

Nu ska jag sova, orkar inte ställa någon klocka för att kolla in blodmånen. Det är ju en väldigt ovanlig grej men jag väljer att sova i stället.

Sov så gott!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards