Alla inlägg under januari 2015

Av Åsa - 31 januari 2015 17:15

....vi länge. Klockan 8.30 vaknade vi. Frukost och sen ner på stranden. Ett par timmar där innan lunch. När vi badade kom en sjö orm....gaaaah!!! Snacka om att jag var duktig am fortsatte bada. Ormar är lixom inte det bästa jag vet. Tog en promenad genom öknen på väg tillbaka från stranden. Gick längs Röda havet. Såg en hel del fisk och krabbor där.

Efter lunch tog vi gratis bussen över till port ghalib. 3 minuters resa typ. Lite inköp av mjukgörande och ett cyklop å snorkel blev det. Snorkla vid korallrevet blir det i morgon. I port ghalib var det en försäljare av diverse lukta gott som bjöd in oss i butiken.....hub ben hatar sånt så han börja harkla å hosta....varpå försäljaren sa ..sorry sorry, allergic....yes svarade gubben å vi slank ut. Skönt att slippa bli kvar där....

Drack en Heineken pitcher (hel kanna) på Wunder bar och åt friterad bläckfisk med tzatziki. ...mums!!! Blir nog fler vändor till Wunder bar. Mysigt ställe...bra musik....trevlig personal. Hittade även ett ställe åt kompisen Eva som är hemna å lider i snön.. Hon gillar ju lila .....Bild nedan.

Av Åsa - 30 januari 2015 11:18

...På beachen ett par timmar. Fläktade skönt från Röda havet. Vaken redan 06.00 inhemsk tid. Alltså 5.00 svensk tid. Suck!! Har inte vi semester.....fniss!! Tur att frukosten börjar 6.30

Nu en öl i skuggan innan lunch. Får se vad dagen har att erbjuda.

Av Åsa - 29 januari 2015 16:49

....så långt ögat når på ena sidan och Röda havet på andra sidan. Underbart!!! På väg till hotellet såg vi en egyptier som satt å sket i en rondell....en lastbils chaufför. Tänkte direkt minst 800 kr i böter hemma. Hihi. Hunnit fått vårat rum och varit ut på beach en å kollat. Checkat av omgivningarna. Helt oki hotell. Ska fixa med wifi i morgon.

Sitter nu med ett glas öl å kan säga till Benny att den inhemska öken är inte kamel piss. (Eva du får säga det till honom om du läser detta). Hihi Han är nog vara avundsjuk. Klockan är nu 17.43 här och vi sitter ute vid poolbaren. I tshirt å tunna tights. ....sug på den ni. Solen är på väg ner å vi ska snart äta lite. Sen blir det nog till att gå på rummet. En dusch och lite avkoppling/sova. I morgon blir det nya äventyr. Buss chauffören som körde oss från flyget välkomnade oss till Alaska.... asgarv från en full buss med turister. Skön gubbe....han tutade även åt han som satt och gjorde sina behov i rondellen. Hihi

Av Åsa - 29 januari 2015 04:58

...på Arlanda efter en trygg resa mer med Martin och Sara. Hoppas de hittar ut från Arlanda och inte hamnar på någon landnings bana. Hihi Checkat in bagaget å klarade mig genom säkerhets kontrollen oxå. Jihoooo!!!

Nu dricker vi lite kaffe å gubben en öl. Får vänta en stund till innan vi får kliva på planet.

Av Åsa - 28 januari 2015 23:10

...glor på tvn. Väntar på att åka till Arlanda.

Varit på Meandi party hos dotra. Uj uj. ...vad mycket fint. Å vet ni vad?? Jag shoppade inget.

I morse blev jag sen från jobbet för jag trodde att jag skulle få info om nya rön på jobbet redan i morse. Fick det typ 15.50 på eftermiddagen efter att ha skickat ännu ett mail att ansvarig. Kan inte påstå att jag har lust att fundera det här när jag är i Egypten. Det är väl ett måste om man vill försöka vara med och påverka det man kan i sitt arbete. Kan nog tänka mig en helt annan inriktning än vad jag gjort tidigare. Vi får se hur det blir. Det är bara till att göra det bästa av situationen.

Nu ska jag slappa med en kopp kaffe. Å kanske smörja in mig med lite kortison på eksemen. Kan ju bli bra att få vara lättare klädd ett tag och havsluften gör nog gott den oxå. Vi kommer at bo alldeles bredvid Röda havet.

Av Åsa - 27 januari 2015 09:29

....vaken sen 3.00 Urk!!! Frukost på Bakerian satt inte helt fel. Var en bra uppladdning inför månadens mest trista göromål.....ta itu med räkningarna. Suck!!! Är det inkomster så är det utgifter....så är det bara. Nu en power nap på soffan innan Storhandling. Efter det blir det jobb igen.

Imorgon efter jobbet blir det till att gå igenom packningen med gubben så han vett vad han har i väskan. Lite vila under dagen för att sen gå på Meandi party hos dotra (om jag hinner å orkar). Drar iväg till Arlanda under natten. På torsdag den här tiden är jag halvvägs till Egypten. Nice!!!!

Av Åsa - 26 januari 2015 19:10

....vad fort den här dagen gick. Léon har ringt till mig. Sötnöten!!

Jobbar i natt och i morgon natt, sen ledig för på torsdag morgon åker vi ylle Egypten. Det blir skönt att få lite värme ett tag. Batteri laddning kan behövas nu. Naturligtvis så fick jag huvudvärk när jag kom till jobbet. Luften här är inte den bästa.

Blev ingen handling idag så det får väl bli i morgon. Först ska gubben på årskoll hos doktorn. Efter det drar vi och handlar. Tror jag har fått ordning på det mesta inför vår lilla semester.

Vi ska snart gå och äta lite kvälls fika och kolla på Farmen innan det blir sängen.

Av Åsa - 25 januari 2015 22:44

....nu så har man packat. Troligen åt helvete för mycket som vanligt. Fast det är bättre än att stå där utan nåt. Ska kontrollväga väskan i morgon. Får ju svart på vitt då om jag lär lämna lite hemma. Fniss!!! Gubben har som vanligt inte en susning om vad han får med sig. Jag får sköta den biten, men han har ju inte klagat än så länge. Tur är väl det.

Nu ligger jag alldeles allena i vår stora säng och bara är. Hör Magnus hårdrock skvalar i rummet bredvid. Får väl headbanga mig till sömns jag då. Jag har ju sååååå långt hår att slänga runt med. Tror faktiskt inte att vovven har insett att jag har gått och lagt mig. Han kommer nog snart och intar husses säng med ett fyrbens studs likt en gasell på savannen. Ooooops....där landa vovven i sängen. Fattar inte att en sån stor lufs kan vara så graciös. Han är ju inte speciellt liten. Fem år är han snart vår pälsamöba. Attans vad tiden går fort. Hämtade honom till valborg för 5 år sen. Liten å lurvig var han då. Charmig som få.

Nu ska jag filosofera en stund, pilla mig i naveln och planera för morgondagen. Måste ju åka och handla hem lite käk åka sånt åt juvelerna så både de och vovven inte svälter när vi är på vift.

Natti på er alla !!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards