Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Polotröja ska....

Av Åsa - 6 november 2009 19:58

...inhandlas eller haklapp!!! Har ätit tacos och har nu fulla tutthållaren med köttfärs och diverse delikata tillbehör....faaan vad det kan bli tokigt ibland!!! Varför lär jag mig aldrig att jag inte ska ha v eller u ringade tröjor...går inte så bra ihop med drällande kärringar med stora tuttar!!! Nog om detta...fast är man på resturang kan man ju använda den som doggybag, klyftan alltså....;) Förvånad Sitter och surfar runt lite på nätet för att fördriva lite tid....har inget att göra...eller hur mycket som helst, fast inte nu...lite bättre i huvudvärken men inte bra....det är ju fuktigt ute, så träet sväller väl...bara att acceptera...Tungan ute Fnular på om det jag vill någonsin slår in...det är bara att önska!!! Undras vad man ska hitta på till far käre far och svär far på söndag då...gubben han får nöjas sig med lite god mat och en trevlig familj...det är inte så lite det heller....Tungan ute Tror jag ska göra en ananspaj och servera lite vailjglass till den på söndag eftermiddag som efterätt....då blir nog både maken och grabbarna nöjda...jag oxå för det är så förbaskat gottGlad

 

Ananaspaj

PAJDEG:
150 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

FYLLNING:                                                  
                                        
2 dl creme fraiche
1 stor eller 2 små burkar avrunnen krossad ananas
1 ägg
1 dl strösocker                                        
                                             

1 tsk vaniljsocker

GÖR SÅ HÄR:
1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Smält smöret. Blanda med socker, mjöl, bakpulver.
3. Tryck ut degen i en pajform.                                          
                          
4. Blanda ihop ingredienserna till fyllningen. Häll den i formen.
5. Grädda i 20-30 minuter. Låt svalna.

En god och lättlagad paj att servera som efterrätt med vispad grädde eller med vaniljglass.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards