Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Nu var man.....

Av Åsa - 22 januari 2010 22:26

...hemma i halmen igen då....gud, så sköööönt. Lite trött efter resan hem, fick ju lov att hämta ut en en massa piller på apoteket på vägen hem...vissa saker fanns ju inte på det ena stället så det var bara till att åka vidare och hämta resten i Valbo på apoteket där. Allt har gått bra med min operation. Personalen på Ersta var helt underbara. Fick höra ett felrtal gånger att jag var oförskämt pigg, kan ju kanske bero på att det här är något som jag länge har grunnat över och äntligen fått det gjort. Slängd i käften som man är så har man ju lyckats hållt låda i Stockholm oxå. Mina rumskamrater, stackare, har fått stått ut med både det ena och andra....inte direkt skööönt att skratta med nyopad buk, men sjukgymnasten tyckte det var bra att vi fick skratta.....det hjälper ju i gång kroppen. Jag brukar ju som sagt inte ha problem att fiiiiisa annnars, men nu efter gastric by pasen så är det lite knivigt i början...det bubblar och kniper till och från och när man väl får ut en liten fjärt så fnittrar man lyckligt......Jag kan oxå berätta att jag har ALDRIG legat på lasarett förutom de gånger jag fött barn, ALDRIG blivit sövd heller...så för mig var detta en jättegrej och jag trodde att jag skulle vara skiiiit nervös...men icke sa nicke....jag har varit coooool lugn genom hela processen där på Ersta och bara det har gjort mig starkare som människa.....Jag vill att ni ska veta detta för att jag kommer någon gång ibland att skriva av mig här om hur jag mår och hur det fungerar för mig nu när jag fått en ny start på livet....men jag kommer inte att tjata ihjäl er.....Nu ska jag krypa ner i MIN säng och mysa mig till det är dags att kliva upp och börja teskeda i sig frukosten....sen fortsätter ätandet heeeeela dagen....Ha det gött alla goa och glada.... Natti från en pigg och relativt nyopad Åsa

 

         


 
 
AnniR

AnniR

23 januari 2010 10:08

Hej Skrattkompis! Jag har lixom inte kommit igång med berättandet om op ännu på min blogg men det ska bli... Tack för himla trevligt o skojsigt sällskap! Kram!

http://annir.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards