Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Har en.....

Av Åsa - 29 januari 2010 08:28

.....liten gammal etterpeka som tassar omkring på golvet i köket och gruffar på mig och gubben....Har svärmor och svärfars lilla papillon här, för svärmor har åkt till Stockholm på begravning och svärfar är fortfarande kvar på lasarettet. Lilla Flisan som hon heter vovven tror nog att gubben min ska äta upp hennes köttbullar som ligger på golvet....fniss. Hon kommer att vakta dem hela dagen.......Har lite huvudvärk som smyger på och gubben har hosta....förkylningarnas paradis. Passar på att säga TACK!!! till gubbens kusin Micke som skjutsade hem vår juvel från Hoforsbacken igår kväll...du är en klippa. Var en sväg till mor och far i Storvik igår kväll för att hämta en skiiiit snygg street mössa som hon stickat till Martin, en som är neongrön och svart randig.....vilken tur att man har en händig mor. Skulle försöka mig på att sticka den jag, men jag gav upp rätt snart, va fan, man har ju fullt sjå när man ska räkna aviga och räta maskor.....mössjäveln har inte blivit klar de närmaste åren om jag skulle picklat ihop den. Ficke krok av far som han smitt på Västerbergs folkhögskola.....han går där på smideskurs....kuuuuul att de gör nåt när de blitt pensionärer....mor var och vävde i Sandviken...de har många järn i elden mina föräldrar........  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards