Alla inlägg under maj 2010

Av Åsa - 31 maj 2010 23:45

....snurrar på i mitt liv just nu. Hinner inte med att tänka....knappt i alla fall. Dagen har rullat på med besök på psykosocialateamet, käk på Hanssons med dotra och hennes sambo, Plantagen med dotra och en alko och körkorts koll av polisen......Gubben har varit ute heeeeeela dagen på fiskafänge, kom hem utan fångst, men det hade varit trevligt och det är väl det viktigaste....

 

Ha det bäst och många kramizar från en trött donna i Hofors....

Av Åsa - 30 maj 2010 23:05

... efter en härlig dag i goa vänners o min härliga familjs närvaro. Mycket lek o stoj med hundar o ungar. Grillat, myst och haft en helt sanslöst härlig dag i solen! Glömde skriva igår att jag hade en skiiit mysig kväll med min goa vän Bång, det var mycket tok o många skratt...så förlösande att få skratta...Nu ska jag försöka få några timmars sömn, så natti på er...kram

Av Åsa - 29 maj 2010 19:46

...vid datorn, gubben och äldsta grabben har farit in på cruising i Sandviken. Mange bange bus är i Falun och Martin är med en kompis. Helt appropå blev jag och Rambo ensam en stund. Ska ta ut lilleman ien stund och busa bara han vaknar.....

 

Cruising brukar inte jag tacka nej till, men just nu känns det som om det skulle bli för mycket för mig med allt folk....kan ju vara så att det börja hända saker i min kropp på grund av medicinen som jag fått....Hoppas på att jag inte dippar för mycket av den, man kan ju göra det efter att man ätit den ett tag...gaaaaah!!! Jag som börjat se ljuset svagt i horisonten...börjar promenixen tebax till mitt riktiga jag...men det blir bättre med tiden....det säger man åt mig i alla fall.....

 

Hittade en bild på min favorit bil vad det gäller jänkebilar....den är sååååå himla fiiiiin....skulle ha haft en sån som man kunde glida runt i på somrarna...Nice!!! Spelar ingen roll egentligen vilken färg den har men....gärna röd/vit eller svart/grå....dröm och glöm bruden brukar jag säga åt mig själv....såna pengar växer inte på trän....hihihihi....meeeen de är ju fin o se på  o lyssna till......rappalarapppalaraaappalla vroooom...då blir det tryck i trosbotten på käringa och det spritter i kroppen så man vet att man lever....ha det bäst i kvälls solen..... Kram

 

                 

Av Åsa - 29 maj 2010 10:28

...har hunden sett spöken i sopkvasten....har väl aldrig varit med om att någon skällt ut en sopkvast på det här viset...fniss, vilka jäkla ideer de kan få valparna...hihhiiii. Sopkvasten kan ju faktiskt anfalla.....

 

Nu ska vi ut på liten biltur med doggen och slå ihjäl lite tid. känns som om man drabbats av baksmälla idag, men hur fan det skulle ha gått till begriper jag inte....mängden alkohol som går genom denna kropp är inte stor kan jag lova....det blir inte ofta och inte mycket heller för den delen.

 

Ha en bra dag i skiiiiiiiiiiiiit vädret och kram på er!!!!

 

 

Av Åsa - 28 maj 2010 18:54

...ha lagt in lite nya bilder här på bloggen, bland annat på lille Rambo som växer så det knakar....hmmmmm, men nu är min kamera på vift....den ska vara med och fota rockfolk på Rockstad Falun. Mange har precisåkt dit och är förhoppningsvis väldigt nöjd efter den här helgen...han har tjatat och sett fram mot detta så in i vassen....hoppas bara att det går bra för honom. Han kan ju ha lite svårt i vissa lägen......och hoppas han får det kul. Jag och gubben agerar skjuts o hämtning. Fast jag behövde ju inte åka med in, men har lovat att följa med och hämta honom senare......

 

 

                   

 

 

Ska ta och kolla vad Rambo sysslar med och sen blir det inte många knop här inte....passar nog på att sätta mig en stund i kvällssolen på altanen med ett korsord....Ha det riktigt gött i fredags myyyyzet!!! Kramizar på er alla!!!


Av Åsa - 28 maj 2010 13:00

...och toan är skurad. Lite plock på bänkar o så är helgen räddad.....inte för att jag har någon panik över städningen nu för tiden, men det är ju skönt att få fli undan lite dammråttor mellan varven......Passat på och donat med sånt när Rambo godingen varit ute på äventyr i hagen, eller snarare sprungit in och ut för att hjälpa mig att moppa.....gud så rolig moppen är!!! Det tycker i alla fall Rambo, men inte mattetanten.....så det blev lite fyande innan han begrp att han skulle låta bli......

Av Åsa - 28 maj 2010 07:14

...till Sandviken och hem igen....eller inte direkt rally, men ändå....ska strax i väg med de andra juvelerna. Gubben och äldsta grabben är och fiskar i Dala Långsjön, de har friluftsdag med gymnasiet....nice!!!

 

Har ätit min frulle, ska försöka få fingrarna ur arselet och ta en svängom med snabeldrake och mopp under dagen, men det blir en senare fråga......Tar en liten välbehövd soff softning före tror jag....Har sovit lite halvtaskigt och då är det lika bra att landa innan jag börja med städningen, annars blir det bara kattskit av alltihop.....Hur som helst så får ni ha en riktigt bra fredag och gör något bra av den, den kommer aldrig mer igen denna fredagen. Möt världen med ett leende och du får garanterat åtminstone ett tebax...Puss o hej, leverpastej!!!!

Av Åsa - 27 maj 2010 23:43

...jag eller snarare vi har köpt en ny dator!!! Det var välbehövligt kan jag lova!!!

 

Liten Rambo gosar i soffan och jag skulle väl ha krupit till kojs för länge sedan, ska upp vid 05.45 i morgon igen...gaaaah!! Lika bra att släpa sig till sängen och fånga några timmars sömn....annars kan jag nog vara lite kinkig i morgon....vilket ingen av de andra i familjen orkar utstå på morgonkvisten....brukar få en kommentar av Mange vid sådana tillfällen typ: Tack morsan att du förgyller min dag!!!! Hahaha, han kan vara ironisk den grabben.....

 

Ta er en riktigt god sömn i natt så ni inte skrämmer livet ur någon stackare i morgon om ni som jag har lite taskigt morgonhumör.......helst om sömnen varit knaper. NATTI på er och kraaaaaam.....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards