Alla inlägg under november 2012

Av Åsa - 26 november 2012 16:24

Av Åsa - 26 november 2012 16:14

....saffrans bullar med kakaomandelmassa å kardemumma!!! Blir till å käka en sån med en kopp kaffe!!!!

Av Åsa - 26 november 2012 11:46

....här bakas!!! N tydligen ska vi göra en variant på lussebullar. Blir väl lite bilder senare. Drar i väg å handlar lite. Så får vi se vad det blir. Vitt, vitt å åter vitt på backen. Mys pys!!!!

I kväll ska vi på syjunta hos faster i kväll, tur att man tog med sig virkningen då.... Å i morgon drar vi till Hammarstrand en sväng....

Ha en fin dag därute!!!!

Av Åsa - 25 november 2012 21:19

....i stickar tagen!!! Jag vill oxå ha!!!

Av Åsa - 25 november 2012 20:19

.....va gasig man blir av att åka bil. Pyser både här å där. Tur är väl att vi inte är hos nå fin folk. Blir nog till å trumpeta hela natten, troligen fungerar det som narkos åt kära Dotra. Hihi

Har varit ner å hälsa på faster Katrin, kusin Linnea å Oskar. Å nyss fick jag reda på att här uppe har de tydligen blinda busschaufförer... Ta det lugnt i trafiken gott folk. Möter ni en buss så håll er på er kant..... Hihihi

Ska det fortsätta så här så har jag fan magrutor de luxe när vi kommer hem. Ord som feltolkas å alla är rapp i käften. Så himla gött. Nu ska vi glo på Morden i Midsommer där det tydligen finns hur mycket folk som fast de dör som flugor. Tror mor min är lite förtjust i kommissarie Barnaby.

Lite lite snö har det kommit på kvällskvisten, så det blir ingen höghöjds träning till Vasaloppet heller, å andra sidan så "glömde" vi ju skidorna hemma. En fördel är det å vara kobent när man ska åka på längden, skidorna passar perfekt i spåret....

Ha det bäst!!!!

Av Åsa - 25 november 2012 13:55

.... lite i Birsta city å nu styr vi vidare upp mot Bispgården. Så skööönt å va på tur. Dotra rattar å jag tjattrar. Hemma var allt i sin ordning när jag prata med älskade gubben min.

Min käre far ringde å tala om att de hade maten klar när vi kommer upp. De är då för goa.

Passerade prexis Bergsåker så nu är det typ 6, 7 mil kvar. Längtar efter en kopp kaffe, drack en Statoil kaffe på väg upp till Sundsvall . Har bara rökt tre cigg sen 7 i morse, inte illa pinkat av mig.

Av Åsa - 24 november 2012 20:07

...får jag åka hem å mysa med gubben/familjen och slänga ihop lite kläder så man inte behöver skrämma grannarna åt mor å far med att springa naken..... Hihi!!!

Vill oxå här å nu skicka en tanke till min vän som råkat ut för lite för mycket idag. Finns här för dig vettu.... Kramiz

Life must go on.... Fast ibland känns det svårt oxå. Hoppas på att få lite uppladdning av batterierna i Jämtland. Är smått schliten nu....ha en fin lördagskväll allihopa!!!!!

Av Åsa - 23 november 2012 16:53

....vilken dag!!! Blippade oss fram med självscanning under storhandlingen på Maxi Ica i Gävle. Så där lite lagom mossiga efter nattskiftet jag å gubben. Dotra där emot vagga fram med gravidmagen pigg å alert. Rundar sömngånget en hylla å krockar nästan med en karl.... Svär för mig själv å tittar upp å ser ett bekant ansiktet framför.... Hmm, den mannen känner jag igen for det genom huvet... Det var ingen mindre än en av mina stora idoler... Rolf Lassgård!!! Fasiken var pigg jag blev på en gång.... Hihi!!!

På väg hem gjorde jag ett köp på Facebook, ett linneskåp som kommer bli så najs i vårt sovrum efter lite Åsa piffning... Sparade in nån tidning där då för då blir det ingen byrå från Ikea..tror gubben blev glad oxå!!! Nu fattas det bara två sängbord av högre modell innan möblemanget känns komplett dit in. Får se om man hittar nåt att piffa till fram över annars får det bli två nya.

Väl hemma igen så provade jag en by bh å gubben tyckte nog att mina tissar är för små nu trots vadderad kupa, så han passade på att fylla ut lite med mina grytlappar i marimekko tyg... Snyggt, njae, det kan jag inte påstå.

Nu blir det till å skala lite ägg å fixa oss nå goa räkmackor till fredags myset!!!! Ha det bäst...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards