Alla inlägg under februari 2013

Av Åsa - 20 februari 2013 19:51

....i Tilda garnet är klar. Va faaaan ska jag virka nu då????

Av Åsa - 20 februari 2013 15:00

....feber idag. Sitter upprätt å virkar. Framsteg med andra ord. Lillgrodan fick godkänt på kollen i Gävle idag, wihooooi, det värmer gött i mommas hjärta. Fick ett sååååå fint kort på killen iklädd nalle overall sittandes i bilstolen på väg hem från läkarbesöket. Han är bedårande söt. Kommer bilder sen när momma får lägga ut dem för de stolt föräldrarna. Är ju upp till dem det. Å snäll som momma Åsa är så lyder jag order. Hihi

Nu ska jag fortsätta virka, bara spetsen kvar på sjalen.

Till middag gör vi varm macka/ pizza på smörgåstårte bottnar. Med diverse götta på, man tager vad man haver, som Kajsa Varg sa.

Av Åsa - 19 februari 2013 19:23

...39.3 i örat!!! Inte roligt att ha det nu. Vill ju gosa barnbarn ju. Det lilla grynet är ju så bedårande.

Det som sitter i bronkerna å hostas upp är inte å leka med.....gaaaaaah, å fy vad det river i bröstet. Tar mig en hutt av den bästa host medicinen som finns till natten Cocillana etyfin. Sover man gott på. Fick liv att vara hemma från jobbet ett dygn, sen är jag lång ledig till på måndag så förhoppningsvis hinner jag kurera mig tills dess.

Ska försöka färdigställa spindelsjal nr två bara orken kommer tillbaka. Blir väl lite bättre senare för gubben har varit å köpt godis åt oss, känns lite bättre när jag kan få lite sånt, men när det väl plockas fram vill jag väl inget ha.

Nu slänger jag upp fötterna på rumsbordet å lurvar in mig i en go filt med min älskade pepsi Max i ett stort glas. Liiiiiiite tynd om mig nu ju......

Av Åsa - 18 februari 2013 14:56

.... högt å sa : hmmmmm, va trevligt det skulle va här i världen om alla var som jag. Varpå Magnus kläcker ur sig: Morsan tänk dig det att gråbrunt hela dagarna å stå ut med dig själv. Snacka om väckar klocka!!!! Hihi

Trött är man efter att först ha jobbat dygn med skendräktighet å förvärkar för att sen vara pappa stand in på BB....men jag har ju fått gosat på godingen oförskämt mycket. Stark i både nypor å nacke är den lilla krabaten.

Är nå särskilt med luften på sjukhusen, torr överallt, ögon, näsa å hals. Dock är det nig en förkylning på G oxå... Synd om mig ju..... Ellerhur?!?!?! Or not....kanske jag ska skriva som så att intresseklubben anmäler sig... Moahaha.

Nu puttrar karrén i ugnen, hem gjorda klyftpärorna likaså. Till det snor vi ihop en beasås. Yummie!!!!

Ha en fin fortsättning på dagen trots att det är måndag....

Av Åsa - 17 februari 2013 19:35

....så bra!!! Fatta var de generna måste komma ifrån..... Moahaha!! Han är underbar, har fått äran att byta av pappa Martin i och med att han haft feber ett par dagar. Härlig känsla att få rå om Dotra å Lill grabben. Liten å liten, nja han vägde ju 4590 gr å var 54 cm över havet. Stolt som en Orrefes är jag å jag tror faktiskt morfar är oxå....

Det är gött när familjen blir större. Älskar alla de mina, så är det bara. Goa arbetskamrater som ställer upp å byter skift med mig så jag kan finnas till för den nya lilla familjen om de behöver mig.

Nu ska vi hämta oss lite kvälls fika å mysa oss med det innan natten smyger sig på.

Ha det riktigt gött var ni än är. Kram

Av Åsa - 16 februari 2013 21:59

.... som en äggsjuk höna hela dagen på jobbet!!! Å nu äntligen så kan vi titulera oss mormor å morfar, å morbror blev grabbarna helt huxflux. I morgon så är väl håret tvär grått å lederna stelare än vanligt.

Stort grattis till godingen Malin å Martin älskar er å er lilla familj av hela mitt hjärta. Det är så att det svämmar över. Otroligt vilja fiiiina barn vi har jag å gubben . Har tydligen lyckats med nåt här i världen i alla fall.

Nu ska jag försöka soooooova, är en ny dag i morgon!!!

Jihooooii!!!!

Av Åsa - 16 februari 2013 08:45

....väntar!!! Det är min lördag det. Hoppas på bebis snart, vill att allt ska va klart.

Blir en lugn dag börjar dagen med lite frukost. Trött redan nu, har sovit dåligt i natt å vädret gör ju sitt till det oxå.

Köpte mig ett par nya glasögon igår, behövde inte nå progressiva glas än. Däremot så måste de öka på mina styrkor. Har ju lite knepiga fel, optikern uttryckte det som så: Oj, oj, här har vi nåt å bita i...... Låter som lite typiskt Åsa det. Alltid får man höra att man är speciell på nåt vis. Alltså det är vi ju alla, men jag menar att jag brukar få höra sånt typ oj, det här följer inte normen....gaaaaaaah!!! Det är väl inget fel som fattas på mig då, de finns där allihop!!! Å inte faaaaan lider jag för det, duger jag inte åt andra så behöver de inte lägga ner energi på mig heller. Sånt har jag vibbar för, så då får de inte nå som helst respons från mig heller......

Ha en fin lördag, det tänker jag ha. Å vet ni vad, inget är som väntans tider!!!

Av Åsa - 14 februari 2013 22:08

....känner att sängen ropar. Har fått se bebisen idag. Var in på xtra ultra med Malin å Martin då hennes tid gick ut idag. Bara vänta å se nu när bebis vill komma ut. Allt såg bra ut i magen i alla fall.

Vi gjorde varma mackor till kvällsmat, fick palt koma å slocknade en snabbis på soffan. Lite bättre i huvudvärken blev jag då. Kolla syn i morgon, var typ 6 år sen sist. Så det är nog på tiden att det blir gjort.

Har virkat lite på fm, har inte blivit nå mer av det under dagen. Använde min virkade spindelsjal idag å den var både varm å snygg. Blir till att göra flera sjalar i andra färger till nästa vinter.

Näe nu ropar sängen på mig, så natti på er alla !!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards