Alla inlägg under juni 2013

Av Åsa - 13 juni 2013 22:00

...språng mest hela dagen. Varot och firat svägerskans Amanda som tagit studenten. Myst med kära Dotra å lillprinsen. Haft Lidl häng med gubben.

På eftermiddagen kom Malin och Martin hit med lillen. Mycket mys blev det. Gubben å svärsonen häckade i garaget och byggde en båge till båten. Den är till för att fästa spöhållarna i som håller spöna när man trollar (trollingfiske). Toppen bra blev den. Bäsya av allt är att den sätts i årtullarna inget onödigt skruvande i båten.

När gubbarna pillade med det då testade Malin och jag att virka i sytråd. Det var ju skiiiit kul. Dubbel vanlig sytård och virknål Boye nr 12. Gjorde en african flower och en mormors ruta. African flowern är mindre än en enkrona.

Av Åsa - 12 juni 2013 23:02

...har vi haft. Kom hem från jobbet å hittade gubben i kalsonger i köket med en kopp kaffe. .gudomlig syn....fniss. Han var på väg in i duschen. Sa åt honom att klä på sig och lasta bilen. Han såg ut som ett frågetecken. Ja, så drar bi till Hamptjärn. .sagt och gjort. Vovven vallade på bra när han såg att jag tog på mig fiske kläderna. Lyckan var fullständig när han såg att jag packade mef hans GODIS..mhan var görst ute vid bilen kan jag lova.

Blev en fisk, massor av sol, gofika å naturligtvis grillad korv. Var väl ute i sex timmar.

Väl hemma ville dotra ha fika sällskap på Bruket. Tog en sväng ner till henne. Mums med ute fika.

Gjorde en stor kålpudding till middag. Magen knorrar på som en akvariepump. Låter konstigt baköver oxå..uuuurk. Får utrusta gubben med gasmask inatt tror jag.

Nu ska jag sova och ladda inför morgondagens bravader. Vad det blir får vi se då.

Av Åsa - 11 juni 2013 17:02

..lille Leon. Pappa hans är på sjön med min gubbe. Jag å dotra passar på att myss å shoppa lite. När katten är borta dansar råttorna på bordet.

Har bytt däck på svärmors sparkcykel å gubben har bytt brpmsbelägg på skodan. När han pysslade med det så tog jag en cykeltur med Rambo. Så himla skönt. Fast den där jävla Finnås rakan suger. Då fickan trampa utan draghjälp. Va fan ska jag dra för tycktes Rambo tänka, när jah inte får dra annars.Tossiga matte som inte vet vad hon vill.

Nu ska jag virka lite å mysa med Aztra, Malin å lille Leon.

Av Åsa - 8 juni 2013 21:55

....dag på jobbet. Ute i sex timmar fått mycket soool. Kollat på starka killar, första SM kvalet av tre till Starkeman hölls i Hofors idag. Skitkul och spännande. Vår alldeles egna Stisse vann. ... han är grym! ! D andta var sjukt duktiga de oxå.

Nu ligger jag i sängen å är skiiiit trött. Tur att jag har mudk från öltältet att lyssna på tills jag somnar. Längtat faktiskt lite efter gubben men det får ni inte skvallra om...han kan ju tro att det slagit runt totalt för mig då....får väl skylla på solsting i såna fall jag då. Ibland så är det bara så!!!

Träffade min älskade mamma och mellersta syster som hastigast idag på marknaden. Så gött att få en kram å se att de mår bra!!! Goa familjemedlemmar man har....

Nu tror jag att jag behöver lite kvällsfika innan John Blund kommer på besök så natti på er alla!!!!

Av Åsa - 6 juni 2013 21:12

...nationaldag på jobbet har tillbringats ute i solen och på marknad. Är ju bessemerfest i helgen. Nu lyssnar vi på sorlet från öltältet.

Tror att det blir en sväng på sjön imorgon om gubben har lust. Han har ju varit ute med båten idag oxå. Igår var jag på shopping i Borlänge med dottern o barnbarnet. Myspys! Köpte en ny häcksax som en av grabbarna var snabb att inviga. Så nu är häcken amsad. Å få menar jag inte min...hihi.

Ha en fin kväll..

Av Åsa - 3 juni 2013 17:47

..det ett par timmar vid sjön. Jag, gubben, Mattias och Rambo vat där. Fick främmande av Köpis, farmor och svägerskan Anki. Mysigt och kul. När de andra var kvar och fiska så åkte jag och var barnvakt åt lilleman. Mysigt värre!! Booztade mina batterier med en rejäl bäbis dos.

Idag har jag varit och fixat naglarna igen. Det blev en kopp kaffe med Köpman och sen fick jag ett ryck å klöpp hela gräsmattan. Grillade fläskytterfile och smarrade potatis gratäng till. Jummie!!

Nu blir det banoffepaj och kaffe på altan.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards