Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Åsa - 5 januari 2014 20:03

..städa bort julen både här på bloggen och hemma. Skiter i det, ska shabby slipa lite på soffan jag målade på igår och idag. På med vax å sen invänta garn till kuddarna jag ska virka. Dyna till soffan ska sys oxå. Blir nog fint när det blir klart. Bilder kommer på den när det är färdigt.

Har haft lill prinsen på besök idag. Han far fram som en tok efter golven. Spännade med allt, främst stora vovvens vatten skål. Den är ju jättekul att plaska i.

Hade förberett kvällsmaten genom att ha fixat allt pålägg till hemgjorda pizzan. Det och degen stod på spisen å jag drog ner på bruket en snabbis. Gubben å en av grabbarna var kvar hemma. Glad i hågen började jag platta ut degen på plåten när jag kom hem....la på diverse mumma på pizzan med det saknades en liten detalj .....den finskurna grillade fläskfilen......skålen var tom och såg fördiskad ut....grrrrr!!! Börjar säga: Vem är det.....så drog hunden förbi mig som ett streck och ut i hagen med en jävla känsla....han är nog mätt i magen han.HHihihi ..gubben hade varit ut i köket när jag var på bruket å tänkte fråga mig när jag kom hem vad jag skulle ha den tomma skålen till.....han å sonen hade inte hört tjuven in action. Den rackarn hade smugit bra.. God blev pizzan i alla fall.....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards