Alla inlägg under februari 2014

Av Åsa - 28 februari 2014 21:46

...vad kul det är att måla med kalkfärg. Hittade en stol på loppis idag som kostade 30 kr. På med oldfashion white å graphite av Annie Sloans färg. Lite sandpapper å clear vax. Skitkul å snabbt.

Har varit på china å käkat tre små rätter på lunchen idag. Mumsigt värre.

Det är alltid lika kul att få göra något annat en stund. Imorgon har jag lovat äldsta grabben att åka på turné till dalarna en sväng. Efter det blir det två nätter på jobbet.

Gubben jobbar dubbelt i helgen så vi nöter inte på varandra. Vi får rå om varandra på måndag istället. Kanske passa på å gå nånstans å käka. Myspys!!!

Bild på loppis fyndet här nedan.

Av Åsa - 24 februari 2014 13:53

....blir man när man får höra att en av grabbarna luktar av otillåtna substanser. Att folk sitter å kacklar om sånt när det inte finns med på hans världskarta överhuvud taget. Borde man inte i det läget ta det med oss som föräldrar innan man snackar. Visst varken jag eller nån annan är väl guds bästa barn. Lite orättvist mot honom tycker jag. Å då blir jag ledsen. Bara för att man har problem med inlärning osv så behöver det automatiskt inte betyda att man har alla andra bekymmer oxå. Nog om detta. Tror jag får köpa en mindre sötsliskig parfym åt honom.

Nu intar jag en liten macka med pulled pork å grönsaker. Fin, fin lunch det. Har hunnit med solarie öarna, handlat, varit till svärmor och fått kaffe hos Eva. Äldsta grabben gick med vovven från Robertsholm till Standard. Nu är vovven trött efter att ha blivit utskälld av två små vovvar. De gaddade ihop sig mot Rambo, Snuffie å King. Såg inte bara lite roligt ut. Å vår pälsamöba är ju såååååå snäll med de små råttorna. Tålamod utan dess like.

Snart blir det duschen å uppladdning inför tre nätter på jobbet.

Av Åsa - 23 februari 2014 15:32

.....å grabben har målat tak. Blir till att dra båda en gång till tror jag. I morse när jag klev upp slängde jag in 3 kg skinkstek i ugnen med diverse smarrigheter. Blev en massa göttig pulled pork. Jäkligt gott i tortilla med grönsaker å smaksatt creme fraiche. RAAAAAP!

Nu blir det lite soffmys och avkoppling innan jag river igång nästa målning. Gubben har åkt på förkylning. Attjoooooo! Snorig å huvudvärk. Stackars liten.

Ska väl försöka ta mig till solarie öarna i morgon. Behöver hålla brännan från Puert Rico igång. Känner mig lite piggare av det.

Beställde kläder åt ena grabben strech jeans å vad fick vi.....jeans shorts i 6 stl för litet. Gaaaaaah!!! En av de andra grabbarna kunde ha dem så vi slapp strula med retur. Fick köpa ett par nya jeans åt grabben. Håller tummar och tår för att det nlir rätt den här gången.

Av Åsa - 21 februari 2014 22:26

....familj. Tack o lov för att jag har er. ? Har för tillfället så mycket idéer i huvudet vad det gäller inredning med mera. Känns som om huvet ska explodera. Skulle vilja göra allt på en gång. Fast jag vet att var sak har sin tid.

Kul att det man gör uppskattas. Trevligt att komma till jobbet å få höra att man är efterlängtad. Det gör ju det bara roligare att vara där.

Tänkte smyga in lite gammelrosa i vårt nya sovrum, bara det blir klart. Tänkte det blir bra mot det schabby chica gråa, svarta och vita som tonerna blir där inne. Har bland annat fixat det här fatet på fot med glas kupa och piff som ska stå på skänken. Åhhhh jag bara längtar.
,

Av Åsa - 17 februari 2014 14:25

...pärongas vilken tråkig kropp jag har idag. Solen skiner å himlen är blå jag vill ut men min kropp strejkar. Sätter sig på humöret kan jag lova. Det är så att gå i mina skor ibland....inget att hänga läpp för. Blir fler dagar med soooool och mycket utevistelse.

Tänker ta mig en bastu till kvällen. Kanske jag snattar en öl av gubben oxå. Jag och grabbarna ska äta pulled pork med diverse götta i tortilla till kvällen. Hoppas att det smakar bra.

Får väl ta och måla en annan dag....hinns ju med det oxå. Vill ju få klar mina projekt.

Av Åsa - 15 februari 2014 19:02

....gånger 2 har det blivit idag. En sväng till solarie öarna tog jag oxå. Behöver allt som kan ge mig energi just nu. Var utomlands i en vecka å trodde väl att solen skulle ge mer energi. Behöver en vecka till känns det som. För tillfället jobbar jag å gubben mot varandra. ...hinner inte med ett skiiiiiiit hemma. Vi brukar när vi drar igång ett projekt ha det klart inom en vecka eller två....nu har det snart gått ett år å sovrummet är inte färdigt. Ett tecken på att vi haft annat som tagit vår tid. Jag får väl ta och måla det sista i veckan jag när gubben jobbar å jag är ledig.

Imorgon ska vi på kalas. ...lilleman Léon fyller 1 år. Oj oj oj vad tiden går fort. Lite gofika å naturligtvis presenter till prinsen. Efter det blir det jobb för mig å gubben är ledig efter förmiddags jobb.

Hoppas på att hinna med en promenad oxå. Behövs för att hålla mig igång å foten efter operationen. Lite stel å öm vid för hög belastning. Kan ju inte bara vara still heller för då blir jag galen.


Av Åsa - 9 februari 2014 22:19

..härifrån. Det har ju sin naturliga förklaring. Vi har varit utomlands och det var inte helt fel. Tittar redan efter nästa resmål. Önskar att jag var gjord av pengar. Suktar å drömmer mig bort. Bästa sättet för mig och gubben just nu att kunna koppla av på var att dra utomlands. På sommaren här hemma så drar vi ju till skogs å fiskar så fort vi hinner.

Avkoppling på hög nivå har det varit trots att vi promenerat ca 1 -1.5 mil om dagen. Sett omgivningarna och bara varit. Gått från hotellet ner till stranden varje dag "bara" 772 trappsteg. Överlevde det oxå. Min fot som är relativt ny läkt efter operationen fick sig en riktig kickstart. Å det funkade det oxå....

Nu ska jag börja läsa en bok...åttio dagar gul..bok 1 av en triologi. Natti!!!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards