Alla inlägg under mars 2014

Av Åsa - 25 mars 2014 17:43

....dagen med att tvätta Skodan i biltvätten på Statoil. Gubben stod utanför å jag satt i bilen å putsade intreören. Visst siddu....där blev ju jag kvar längre än beräknat för tvätten slog ifrån för den var överhettad.... fniss!! Efter det drog jag in med dotra å köpte cykel åt henne. Cykelsits å hjälm åt lilleman. Han ville ju sitta i sitsen innan den var på cykeln. Vägrade nästan inte kliva ur.

Dagen har rullat på i en hiskelig fart. Nu är det dags för jobb igen.

Av Åsa - 20 mars 2014 22:24

...dåligt skick ett par dagar. Vädret påverkar min kropp på ett negativt sätt och tillika haft nästäppa å huvudvärk de lux. Bläääää!!!

Igår var vi i alla fall och firade svärmor som fyllde 75 år. Hipp hipp....i efterskott!! Hon fick en blus/tunika, byxor/grövre leggings med dragkedjs detaljer och en matchande kofta. Hon blev glad å allt passade perfekt. Kul att hon uppskattar min lite tuffare klädsmak. Man behöver ju inte se ut som en tant bara för att man är 75....

Nu ska jag gå å natta mig på jobbet. Hoppas ni får sova gott för det ska jag försöka göra. ...

Av Åsa - 15 mars 2014 22:10

...häromdagen igen att åka med övningskörnings skylten på bilen till jobbet. Alldeles allena å jag har haft körkort sedan 1990. Undras vad polisen skulle säga om de stoppar mig med den på..

Hunnit varit ur med doggen i nysnön på lite lek å stoj. Igår var jag på promenad och gofika med dotra och lillenman. Fick kaffe främmande å då passade jag på att inviga nya kaffekopparna och bjöd på vanilj bullar. Mumsigt värre.

Imorgon ska jag ta det lugnt efter jobbet innan jag går ut å jobbar en natt till. För tillfället skulle jag vilja ha lite mer tid för allt annat oxå.

Känns som om jag skulle vilja plugga eller nåt sånt. Vet inte till vad, eller jag kanske är för gammal för sånt.....gaaaah! Frustrerande känns det när det är lite osäkert vad som blir med det jag jobbar med just nu. Mitt ordinarie jobb finns ju fortfarande kvar.

Det löser sig sa gubben å sket i vasken.

Av Åsa - 13 mars 2014 21:35

.....med dotra hela dagen. Snarare dotra som fixat , jag limmade å lekte med lillprinsen. Blev skiiiiiiit nöjd med köket. Nu piffar jag lite. Önskar mig ett nytt innertak å ny källar dörr. Får bli längre fram. Imorgon tar vi nog det sista. Ska försöka få ut i solen oxå om den behaga visa sig.

Å jag skulle vilja ha en tallrikshylla å shabba till till köket å.....önska kan man ju.

Av Åsa - 12 mars 2014 22:02

...till köksbordet och altan bordet inköpt på Ikea idag. Tänkte göra som många andra och piffa upp mitt vita köksbord med den. Ser ut som slitna brädor sen. Schnyyyyggt!! Kul med lite förändring.

Det kan jag nog säga att kompisen genomgick idag...en stor förändring. Från långt hår till en kort tuff frilla. Blev kanoners.

Passade på att käka lite gomat inne i Valbo med äldsta grabben och kompisen när vi ändå var på turné.

Nu jobbar jag sista natten av 3. Ledig till lördag. Blir kanske lite tapetsering i morgon. Dotra fundera om vi skulle börja med det. Gubben gör ju eftermiddag så vi kan pickla på bäst vi vill. Kan sluta hur som helst det. Förhoppningsvis så utan nå större fadäser.

Tjo å hej leverpastej!

Av Åsa - 11 mars 2014 22:35

...det lugnt efter jobbet i morse. Kan säga att det sket sig rejält. Fick nå ryck å for till Gävle, Valbo å till sist Rusta i Sandviken. Köpte lite tyg, ska köpa en vaxduk oxå på Ikea. Stolar till 'rök bordet" på altan. De gamla hade gjort sitt. Hem och piffade lite, sen gick jag ut i solen med vovven.

Passade på att stanna vid Time för en korv åt både mig och vovven. Efter det fick Rambo springa lös. Hittade en gammal boll i Hagaparken som vi lattjade med länge innan vi fortsatte ner till Södra porten för att möta husse gubben. Känns nu att vi var ute i solen rätt så länge. Känns i huden. Faaaaan va härligt det är nu när våren kommer. Får så himla mycket med energi.

Hoppas hinna med att måla skorstensstocken en vända imorgon. Kanske jag kan få lite hjälp av gubben nån dag.å fixa med golv å tapeter. Känns som om det är lite prio på det. Vet att vi hellre villssitta vid sjön så fort vi hinner nu när den säsongen börjar. Inget jag missunnar honom. Fast det skulle va skönt att få sovrummet ur världen.

Av Åsa - 10 mars 2014 12:40

..vad gott det var med kaffe nu. Fixat med måkning, gardiner och piff i köket. Pasteller och vitt....lite shabby stil. Målade panelen som varit grå med engelsk röd överliggare i shabby vitt igår och lite idag. Nöjd? JAAAA!!! Dammsugit och torkat golv, sytt dukar. Fan vad jag stått i.

Nu ska jag sitta på arselet en stund å sen blir det en sväng i duschen å piffa mig själv innan jobb. Imorgon ska jag fixa klart loppis byrån. Den ska slipas och vaxas.

Mitt i värsta kaoset dök dotter upp med lillprinsen å Aztra på en liten mellis. Lillen blev hysterisk när han fick syns på morfars Ipad. Var bara till å slå igång ett barn pussel åt honom på den. Då skratta den spjuvern hahaha å tittade lite uppstudsigt på mormor. Prexis som om att han mena....jag fick som jag ville. Hihi

Av Åsa - 9 mars 2014 00:23

...dag jag haft idag. Kom hem från jobbet på lördags morgonen. Möttes av kärleken i kalsonger och vovven glatt viftandes på svansen. Tog inte ens av mig jackan innan jag satte på kaffet. Gubben såg frågande på mig å jag sa gör dig klar så åker vi till skogs med vovven. Gubben fick en snabb kopp kaffe och ett toa besök. Nämde för vovven "åka bil" å då blev det fart här hemma. Han stod och väntade på husse utanför toa. Tyckte nog att det tog låååååång tid för gubben. For upp på skogen å tog en härlig promenad i solen. Helt makalöst underbart. På väg hem stannade vi till vid långsjön å pratade med bekanta som var där och fixa nya bryggor. Ville inte åka för det var så gött i solen. Hem lämnade vovven och ner på Bruket för lite ärenden.

Väl hemma dukade vi upp gofika i solen mot garage väggen. Bjöd en granne på vårfika oxå. En trött och nöjd vovve var med lös på gården. Kunde ju slinka ner nån gobit åt honom.

Efter fikat åkte vi på loppis å jag fick en chic liten äldre byrå/nattygsbord med tre lådor. Den kastade jag mig över å började måla när gubben tittade på hockeyn. Bordet står på tork å ska slipas/schabbas till å vaxas imorgon. Nya knoppar i porslin ska oxå på. Blir bra till stolen jag gjorde ordning härom dagen.

Efter en toppen dag avslutade vi på kina med god mat å senare en kopp kaffe hos våra goa vänner. Imorgon ska jag sy lite å kanske putsa fönstren i köket. Vår piffa lite och dammsuga. Hoppas på sol så jag kan göra i ordning rökmöblerna på altan. Å naturligtvis en promenad eller två oxå. Bilder på loppis fyndet kommer när det är klart.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards