Alla inlägg under januari 2010

Av Åsa - 27 januari 2010 09:31

.....och nu sitter jag och väntar på att vi ska få åka på möte...alltid är det något som står på dags schemat.....Har betalat räkningar, är det inkomster så är det utgifter......Hunnit med ett samtal till hlsoncentralen oxå, för att boka tid till att ta bort agrafferna på opsåren...hon tyckte det var bra att jag var ute i god tid....tur att man gör nåt rätt i alla fall. Får se vad som bjuds att göra på eftermiddagen....Tittat på lite lampfötter på nätet, fy faaaaan vad dyra de är...bara för att jag vill ha nåt nytt till köket.....:( Får väl lov att fixa nåt själv.....jag har ju så mycket ideer......Ha det bäst, så får vi se när det stundande, utlovade ovädret kommer.......  

Av Åsa - 26 januari 2010 21:39

...blå och läcker på magen efter open...ser snart ut som om jag blivit överkörd av en vält, men jag har inte ont. En sak som oxå är skönt är att jag har fått gort nr 2 på dass och det var härligt för då vet man att allt funkar som det ska...usch vilket skiiiitsnack....men det var en befrielse. Dagen har rullat på med yatzee spel och kaffe främmande på förmiddagen, sen var vi och skjutsade dotra till farmor. Hon skulle städa lite åt henne. Efter det var vi och shoppade lite för våra presentkort som vi fick i julklapp, jag hittade bland annat jättehärliga filtar som vi skulle ha till nya soffan när den kommer men de blev invigda redan på eftermiddagen....de var sjuuukt mjuka och goa.....Lagade lite soppor åt mig och frös in, kyckling blev det denna gång, kul att ha lite variation. Övriga familjen blev serverade laxfile m cremefraichetäcke och kräftstjärtar med potatis...mumma tyckte de att det var. For ner till svärmor nu på  kvällen med en låda så att hon skulle ha till lunch i morgon, hon hade tänkt äta en banan nu på kvällen bara...men när vi kom med maten som fortfarande var varm så åt hon halva portionen (stor portion) nu och skulle ta resten till lunch i morgon.....hon måste se till att äta, fast det är svårt när hon är ensam hemma då hennes gubbe ligger på Gävle lasarett...........Nu sitter jag och njuter av kvällens sista måltid/mellis, ett glas varm choklad...lite lagomt att sippa på innan man ska sova.....äter 7 gånger om dagen nu.....gaaaah! Lite tungt att f i sig allt , men det är bara till att kämpa på......Kram och natti på er alla.......

Av Åsa - 25 januari 2010 13:32

....som en redigt stor stark i magen, men det är ju ett tecken på att allt funkar som det ska. I morse fick gubben sovmorgon och jag fixade i väg juvelerna till skolan....första gången bakom ratten sen operation och det gick jättebra......Passade på att åka ner på jobbet en sväng på förmiddagen och fick en kopp kaffe och ett mellis där med Kerstin och Sari....måste ju visa att jag funkar fortfarande. Har städat av lite med gubbens hjälp för på eftermiddagen ska vi fira minstingen som i dag blir 14-tis......Har precis gjort tårta och har nu landat med ett glas vatten vi datorn innan jag ska äta IGEN.........gaaaaah!!! Ska ta och koka lite mer soppbaser senare, för det är toppen att ha de färdiga så man slipper äta dessa trökiga färdigsoppor.....usch!!! Fullt ös, hela tiden, precis som det ska vara...... Sist men inte minst så måste jag få säga GRATTIS Martin på din stora dag!!!!!

 

                

 

 

Av Åsa - 24 januari 2010 15:22

  • Den man ligger med får bädda.
  • Gammal kärlek kostar alltid.
  • Har man slagit yxan ibåten får man ro som faaan.
  • Den som gräver en grop åt andar får 88:50 i timmen.
  • Framtiden var bättre förr.
  • Kvinnans list övergår när mannen får stånd.
  • Livet är hårt, men orättvist.
  • Ropa inte gay förrän du är inne i häcken.
  • Även den starke får ta i när han skiter.

 

                        

Av Åsa - 24 januari 2010 08:24

...jag har haft en otroligt lugn och skön natt. Idag ska vi inrikta oss på att fixa lite inför minstingens födelsedag i morgon. Minstingen blir 14 år, men det kan jag inte tro för jag är ju såååååå j-la ung själv......Han ville ha vanliga tårtor, så det är bara till att fixa.......Får se hur det blir med det....Var hundvakt en stund igår kväll....svärfar var inge pigg, så svägerskan skjutsade in dem till Gävle och de tog kvar honom på lasarettet....hoppas han kryar på sig.....Nu ska jag ta och dona lite, en dusch skulle nog inte sitta helt fel. Ha det bäst och passa på att njut i vinterkylan.......

Av Åsa - 23 januari 2010 15:31

....och sippar på min lite försenade mellis soppa, gubben och ungarna ska precis äta vitlöksmarinerad fläskkarré, beasås och pomfrites....hmmmm...det doftar ljuvligt i köket och jag är inte ens sugen. Måste få tala om att jag varit på turne i dag.....en vända till svärmor och svärfar i Born och sen en vända till mor och far i Storvik. Ville ju att de skulle se attjag stod på bena och inte var allt för schleten efter min vistelse i "Fjollträsk", som var av en otroligt trevlig karaktär....Träffade så många goa människor, helt otroligt. En sjukgymnast som var helt fantastiskt mysig, tog sig tid och hade lite småsjuk humor som en annan. Personalen var aldrig stressade, inte på ett sätt som påverkade oss patienter på något vis i alla fall....Visst fanns det nån virr höna som kackla mer än vad det blev resultat...men de va go de oxå....Jag hade ju turen att få sova på två olika salar....de jag låg med första natten i första salen 5:1(en femetta, fniss), fick ju åka hem på torsdag förmiddag för de var opade en dag tidigare än mig.....Två helt sanslöst goa tjejer, var med dem upp på taket på Ersta och där kände man sig lite som Karlsson på taket...vi skrattade och hade det mysigt tillsammans....Andra natten blev ja inflyttad till rummet mitt  emot....sal 4:3 denna säng oxå med utsikt på rummets toa dörr.....gaaaah!!! Dessa godingar var lika härliga de, och vi hade många trevliga samtal och goa skratt....jag lärde en del ett par nya ord som kunde vara användbara, som tuttrygg och arselben......Hur som helst så hoppas jag på att vi håller kontakt med varandra.....Till Annika vill jag säga om du läser detta: Morsan gör gärna sovsockor åt om du är intresserad.....Hoppas att alla tejer och killar som var där får må bra, några av oss fick llite problem på lasarettet men som tur är så var de ju på plats och under den bästa vård man kan få....Krya på er och hoppas att allt flyter som det ska framöver......

 

 

                   

Av Åsa - 22 januari 2010 22:26

...hemma i halmen igen då....gud, så sköööönt. Lite trött efter resan hem, fick ju lov att hämta ut en en massa piller på apoteket på vägen hem...vissa saker fanns ju inte på det ena stället så det var bara till att åka vidare och hämta resten i Valbo på apoteket där. Allt har gått bra med min operation. Personalen på Ersta var helt underbara. Fick höra ett felrtal gånger att jag var oförskämt pigg, kan ju kanske bero på att det här är något som jag länge har grunnat över och äntligen fått det gjort. Slängd i käften som man är så har man ju lyckats hållt låda i Stockholm oxå. Mina rumskamrater, stackare, har fått stått ut med både det ena och andra....inte direkt skööönt att skratta med nyopad buk, men sjukgymnasten tyckte det var bra att vi fick skratta.....det hjälper ju i gång kroppen. Jag brukar ju som sagt inte ha problem att fiiiiisa annnars, men nu efter gastric by pasen så är det lite knivigt i början...det bubblar och kniper till och från och när man väl får ut en liten fjärt så fnittrar man lyckligt......Jag kan oxå berätta att jag har ALDRIG legat på lasarett förutom de gånger jag fött barn, ALDRIG blivit sövd heller...så för mig var detta en jättegrej och jag trodde att jag skulle vara skiiiit nervös...men icke sa nicke....jag har varit coooool lugn genom hela processen där på Ersta och bara det har gjort mig starkare som människa.....Jag vill att ni ska veta detta för att jag kommer någon gång ibland att skriva av mig här om hur jag mår och hur det fungerar för mig nu när jag fått en ny start på livet....men jag kommer inte att tjata ihjäl er.....Nu ska jag krypa ner i MIN säng och mysa mig till det är dags att kliva upp och börja teskeda i sig frukosten....sen fortsätter ätandet heeeeela dagen....Ha det gött alla goa och glada.... Natti från en pigg och relativt nyopad Åsa

 

         


Av Åsa - 21 januari 2010 09:03

.....jag på Ersta och bloggar på rumskamratens dator. Har med nöd och  i mig dagens första ranson, en kopp te... , Teskeds vis....fniss. Men som sagt var får det lov att ta tid....ingen brådska här inte....Altt känns bra, och jag är på bena. Det känns så skönt att få det gjort.....Kramen på er alla....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards