Alla inlägg under maj 2010

Av Åsa - 27 maj 2010 07:21

....fram och tebax till och från Sandviken, man är ju en snäll morsa som klev upp för att enkom skjutsa dotra in till ett dagis där hon skulle få jobba idag. Nu är det avklarat, drog ju iväg strax efter sex i morse.....

 

Nu ska jag iväg med de andra juvelerna till skolan, sen blir det hem och se om gubben vaknat.....om inte så passar jag nog på att ta en taktikvila på soffan....tror att pollen eller gräset som spökar i min näsa, jag har nämligen takdropp...gaaah!!! Fy fasiken så det kliar......Ha en bra dag och hoppas att solen som jag fick se över Sandviken kommer hitåt under dagen, skulle ju inte vara helt fel.....Kramelikramen på er......

Av Åsa - 26 maj 2010 16:09

...är inhandlat så nu kan vi skita i parti och minut.....fniss. Granngården hade x-tra pris på dem nu månaden ut....199 kr mot tidigare 249 kr. Druckit en köpp kaffi med grabbarna bus, Köpis och Pervo.

 

Efter det drog vi in till JULA i Gävle och köpte staket, sen hem till Hofors för att köpa stolp...nu håller gubben på att göra en hage åt Rambo på gården, en stor en som han kan leka i med sina kompisar, Aztra och Blixten utan att det är risk för att de ska komma ut på stora vägen som går utanför......det blir toppen det!!!

 

Nu ska jag gå ut och se om gubben behöver min assistans......fast jag tror nog jag mest blir ivägen.....hihihihi.....

Av Åsa - 26 maj 2010 07:20

....på sig gott folk. Ville bara önska er en underbar dag i soooooolen. Ha det bäst alla glada......Kramiz

Av Åsa - 25 maj 2010 22:20

...och fick ligga länge och dra mig i morse. Efter det så var vi och åt glass vid Time med Malin och Aztra. Rambo var oxå med.

 

På kvällningen for jag in med minstingen på kalas till Storvik syrrans yngsta fyllde år.... GRATTIS FELICIA!!! Efter det for jag och Martin över skogen hem och såg en hare...det var det enda......Nu får ni ha det så gött för jag ska glo lite på tv med gubben som jobbat eftermiddag.....Kram

Av Åsa - 24 maj 2010 18:45

....plantagen i Falun med dotra, handlade lite ljusjox till altanen....synd att de inte hade några fina murgrönor. Får köpa det någon annan stans. Har haft Malin, Köpman och Pervo här på lite altanmys på förmiddagen....

 

Jag och gubben var iväg till vetrinären i förmiddags för att beställa tid till Rambo vaccinering, vi hade sån tur att hon tog honom mellan två andra kunder så nu har lilleman fått sin andra spruta....han var sååååå duktig.

 

Nu för en stund sen kom jag och Rambo hem efter en lite kaffestund och katt myz hos Camilla....de är mysiga att titta på hunden och katten Bamse som är sååååå nyfiken men vill lixom inte riktigt visa oss människor att han är det.....Rambo däremot visar ju att han vill leka, men det nonchar Bamse helt....

 

Ska ta och käka lite trefärgad pasta och köttfärsås nu....det blir mums i lilla magen......Ha det gött och kram på er!!!!

Av Åsa - 24 maj 2010 07:41

...enda som behövde kliva upp idag, hmmmmm, men jag lyckades ju vakna när han höll på i köket och klockan var strax efter 6...gaaaah!!! Efter det så har lilee Rambo terrat mig  så vi har varit ut på nattlinnes promenad.....hehe. Nu har han suttit nedanför mig och försökt fjäskat till sig min frukost, fast det sket sig. Kan ju säga att han är något söt när han viftar med ena framtassen och ser bedjande på en, hjälper inte det så lägger man av ett  litet skall....det gör ju inte saken bättre att han håller på att resa upp ett av öronen.....sötnöt är vad han är!!!

 

Gubben och resten av ungarna sover.....fast inte så länge till om Rambo får som han vill.....

 

Ha en bra dag, ut i solen och njut, synd att det blåser så mycket åtmoinstone här i Robertsholm.......

 

Av Åsa - 23 maj 2010 22:24

..hela klanen plus ett x-tra barn samlade igen. Ja, nu räknade jag inte in dotra och hennes Martin......Kan ju skvallar att deras lilla Aztra (pumi) vann allt hon kunde vinna i helgen på utställningen i Sundsvall....det värmer ett mormors hjärta....Kul, kul!!!! Hon var helt slut lillhjärtat när vi var till dem på eftermiddagen, hon hade väl fått lite mycket med intryck under utställningen sötnöten......

 

Nu ska jag ta och mysa ner mig i sängen och börja läsa en bok, hoppas den är intressant, annars skiiiiiter jag i den. Har inte riktigt med tålamod för sånt nu......

 

Nu får ni ha den allra bästa kvällen som ni kan ha.......Kramizar på er!!!

Av Åsa - 23 maj 2010 08:54

...på er!!! Här har man varit vaken sen ca 05.00, legat vaken och lyssnat på regnet. Gubben for till jobbet då. Jag och lille Rambo har varit ut och kryssat mellan vattenpölarna på gården...hmmmm...det formligen vräker ner och Rambo tyckte inte det var läge att göra ifrån sig då...Han studsade som en kalv på grönbete upp för trappen på altanen, smög iväg och gjorde en liten hög....Han ville väl ha tak över huvudet när han gick på dass, tror jag.....Små olyckor får faktiskt lov att förekomma då man inte ens är 12 veckor än.......

 

Ska ta och dona lite inne tror jag...det är ju sånt väder. Fast jag tror jag tar en varm dusch först så både jag och kroppen kommer i form. Hur mycket regn kan det komma på en gång???? Finns det inget slut på det eländet, jag säger inget om det kommer ett varmt sommar regn som marken kan ta tillvara på, men nu så bildas det ju pölar på alla möjliga och omöjliga ställen, troligen för att marken redan är så mättad......

 

Om ni nu ska ut i trafiken så kör försiktigt...det är nog stor risk för vattenplaning i detta väder...Ha det bäst och passa på att söndagsmysa er i regnet.....

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards