Alla inlägg under juli 2010

Av Åsa - 31 juli 2010 11:12

.....lite halvsegt idag. Gubben mår väl inte riktigt toppen om man så får säga....ahahaha....han fick nog lite för mycket innanför "västen" igår kväll. Vi hade en trevlig liten fest hos Bång innan vi drog upp till Edsken....gaaaah...det regnade ju. Fast det gick ändå.....skulle nog ha kört hem gubben tidigare så han inte fått så mycket att dricka, men å andra sidan så går vi ju aldrig ut på nånting så han kunde väl få partaja då........

 

Nu har man gjort Edsken och insett att man inte missat något speciellt på alla dessa år som man inte varit dit.......

 

Ska ta mig en rök och sen sätta mig med ett korsord en stund...skööööönt det när gubben sover på soffan och är allmänt bakis.

Av Åsa - 30 juli 2010 11:37

.....tog finvädret vägen. Jag som ville ha en trevlig kväll vid Edsken...blääää...men det är inte klart än...fast det känns ju inte direkt upplyftande med vädret i alla fall....JAG VILL HA LITE SOOOOOOOL till kvällen...snälla ge mig det så man kan få gå ut och ha lite skojsigt för en gångs skull......Ha de bäst i regnet, för nu ska jag vänja in mig med mina nya glasögon.......

Av Åsa - 29 juli 2010 14:30

...har vågen varit snäll mot mig igen...det går ju neråt i skov. Nu har man tappat näst in till 45 kilo sen operationen, hur skönt som helst.

 

Sovit som en stock i natt och vaknade utvilad utan att ha drömt en massa skumt...trots detta så kurade jag och Rambo ner oss på sängen en stund och tydligen så somnade vi där båda två....myspys på hög nivå. Har haft karl besök av Köpman och lite senare kom Krydolf oxå....Den sistnämda är med gubben och Mattias på Bruket för lite manlig shopping just nu...det kom lite väl mycket blött från ovan för att Krydlf skulle behöva åka moppe ner och shoppa....så go gubben min skjutsade ner honom i stället......

 

Själv har jag precis slängt in en kotlettrad i ugnen med en massa goa kryddor och olika goa grönsaker....jummie...nu ska den få gojna sig ett par timmar i ugnen innan vi ska inta den med lite pärer och sås.

 

Vill ingenting i dag, men jag får väl hoppas att det går över till i morgon, ska försöka letqa fram bästa party humöret tills dess......

 

Har införskaffat mig en tunika/klännig som nog kommer med posten i morgon, kanske man ska inviga den på party i möra kväll....ja, det beror ju på om man kan ha den förstås......Gubben går väl i taket när han ser den, han tycker nog den ser ut som en gammal skurkärrings rock.....men det får jaf ta...jag tyckte den var lite nice i alla fal.......

Tänkte att den kunde bli bra med ett par svarta tights till.....ev en sjal oxå!!!

                          

Av Åsa - 28 juli 2010 09:18

...har man drömt om att man trampat på lite promiskuösa områden i högklackat. Snacka om att man stövlat runt på vingliga ben.....Fast det var inte för min kropp de ville ha mig, utan det var för de vackra skornas skull....hahahaha. Hur som helst så har jag sovit gott.

 

Vaknade utsövd, solen skiner på klarblå himmel.....härligt!! Får se vad den här vackra dagen har att erbjuda.......Ha det bäst alla goda och glada, nu ska jag ta en köpp kaffi med karlarna på altan.........jihooooo!!!

Av Åsa - 27 juli 2010 22:54

...då har man varit ute och gjort Kupolen i Borlänge osäkert idag då....vi passade på att ta en tripp dit med Micke och Camilla. Första stoppet var ju naturligtvis alla karlars götta butik...Biltema...suck..det tog inte lång stund förrän jag och Camill provade att söka efter gubbarna i deras databas...hmmm blev faktiskt en hel del träffar på rc....fast vissa hade utgått, så vi funderade vart de skulle tatt vägen i så fall....hehehe. Väl inne på Kupolen så gick vi nog in i varenda jäkla klädbutik som fanns och inte hitta vi något som dög heller....Gubbarna höll sig mest på Jula, ja de kom ju smygandes när det börja skrika i mat tarmen.....Camilla och jag gjorde succe på skohuset eller vad det nu heter då vi snabbt som ögat krängde på oss värsta styltorna med nita och läder och stod lite småporrigt lutandes likt det lutande tornet i Pisa mot en stolpe då gubbarna kom in till oss......snacka om att man nog får lov att ha rullator om man ska ta sig fram i nå dylikt...men jag kan lova att vi var skiiiiiiit snygga....or NOT. Glömde berätta att vi hittade ju kläder, en varsin klänning i folklorestil....men vi kom fram till att vi skulle ge 500 kr för att få en sån...och det spela nog ingen roll hur mycket vi än skulle ha flirtat med gubbarna heller...man kan ju få många kontakter och pickel på Jula för de pengarna stod det lixom nästan skrivet i pannan på dem......

 

När vi kom hem efter en tur in på City Gross med en kundkorg på hjul som havererade bland annat så blev det anstormning på vår altaqn av kaffe främmande....va fasiken vi hade ju varit borta heeeela dagen..så de tyckte nog att det var på sin plats....men det var lite gött med en köpp efter allt spring i butiker....

 

Nu på kvällen har vi myst med Malin och hennes leonberger Cassie på altan...hundbus och skiiiitsnack på hög nivå...en härlig avrundnng av en härlig dag......

 

Här är en bild på dojjorna som vi prova..

 

   

Av Åsa - 27 juli 2010 09:13

...som surrat kring huvudet ch ungar som LANat och varit vaken hela natten....hrmf. Vad mer kan man begära?? En god natts sömn skule ju inte vara helt fel kanske, lite sol skulle inte heller sitta i vägen. Hallå där tantaluringa, nu ska vi inte vara på det humöret..det är bara att bita i hop och vara GLAD!!

 

Får se vad man ska hitta på i dag då, gubben har varit och lämnat in Skodan på framvagns inställning och han gick hem nerifrån Böle....för att jag skulle få sova en stund...jaha, vad blev jag då, inte glad direkt utan då kom ju hornen fram och mitt berömda morgonhumör visade sin allra bästa sida....va faaaan du är ju dum i huvudet du, sa jag. Jag har lixom en förmåga att få dåligt samvete om jag ligger kvar i sängen när han klivit upp..fattar inte hur jag är funtad, men så är det.

 

Ska börja med att mocka i hagen, blääääääääääisch, men det måste göras. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda..........Ha det bäst alla goa och glada.

Av Åsa - 26 juli 2010 17:42

....små hängig, blääää, men det går nog över. Har en liten kråka i halsen som gäckar mig. Slängde precis in två pizzor  ugnen som vi strax ska smarra på, sen blir det bara slappa resten av dagen/kvällen....

 

Har varit in till min syster i Storvik en sväng, de höll på i vardagsrummet med lite rust....det blir säkert kanoners när det blir klart.De hade köpt ett skiiiiit fint golv som de ska ha, men sen var de väl inte riktigt ense om vilken typ och färg de skulle ha på tapeterna....

 

Älskade gubben håller på att trixa lite på altanen, han ska göra nån typ av spotramp eller vad jag ska kalla det, med dimmer, så vi kan mysa en bit in på hösten därute oxå...ska inhandla någon typ av terassvärmare sen....nice!!! Skulle behöva ha lite nya dynor till utemöblerna...de som vi har har hängt med i 14 år så de börja till att ha gjort sitt.....om jag hade pengar...tralalalalalallaaaaaaaa.....

 

Ha det bäst alla goa vänner för nu måste jag kolla pizzorna...tio minuter jag kommer, jag kommer...Mamma mia hundar börjar tala maaaat...hihihihi

Av Åsa - 25 juli 2010 16:14

...bara har öst ner hela dagen.....men jag har varit torr om både skor och strumpor. Legat och myst under filten hela förmiddagen innan vi fick ett ryck och for på Citygross i Falun....Handlade lite götta till kvällen, ska göra skagenbaugetter med lite grönsaker och x-tra räkor....mumsigt värre. Har betalat de förbannade räkningarna, så nu är det avklarat.....synd att man inte får vara utan dem en eller två månader, så man fick göra nåt roligt för pengarna.....som tex att köpa vingar....or Not!!!

 

Får se vad jag kan lura min goa gubbe till för kul nu då......kanske man ska åka och våldgästa någon stackare....får väl se vad det lutar åt.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards