Alla inlägg under mars 2012

Av Åsa - 30 mars 2012 16:52

.....få må så här pissigt, förmodligen våren plus en massa annat skiiiiit som ställer till det. Ja, naturligtvis så är det väl förkylningen som är på gång i kroppen som gör sitt till oxå....Det är mycket nu......fast en del kanske inte tycker det, men det gör jag å det har jag rätt att tycka, eller!?!?!?!?

 

Nu sitter jag å väntar på att pasta vattnet ska koka, första stunden som jag är riktigt upprätt idag....gaaaah!!!! Huvudvärken har för stunden blivit motad till en viss del av en coctail av diverse painkillers.....det ärju inte direkt det ultimata men va fan ska man göra när inget annat biter.....

 

Bästa dottra hörde på mig när hon ringde tidigare att jag var låg, så rätt var det var så dök hon upp här med ett vad hon kallade "MÅ BRA KIT" åt mig, bestående av en Amelia med en pocket, en påse kexchoklad i bitar, en cola zero och en jättefin blombukett med tulpaner....då kom lilla tåren på min kind.

 

Nuska jag koka pasta och sen krypa ner på soffan igen, för det får jag idag.....så det så!!!!! 

Av Åsa - 29 mars 2012 17:49

...vill mig så illa nu då.....huvudet dunkar, näsan kliar å jag fryser...mina leder känns sin en omsorg gammal dörr...gaaaah!!! Å mycket runt omkring.....men nog på gnället nu. Har prexis petat i mig lite stekt fläsk pärer å sås, hamnade i lätt mat koma på soffan.....här tänker jag ligga i kväll för att försöka kurera mig. Mys på hög nivå under bästa gos filten....Var med svägerskan på en liten tur till Falun på förmiddagen å efter det kom frossan....fått nån dala bacillusk kanske. Var förstås tung i huvudet i morse redan trodde att det skulle ge sig med aAlvedon, men ack vad jag bedrog mig....Nej nu får ni ha det så himla bra som ni bara kan å passa er för små elaka bacillusker......

Av Åsa - 27 mars 2012 14:28

....både mig sjölv, gubben och doggen på en redigt lång men härlig promenad.....sköööönt!!!! Före ddet så har man tampas med försäkringskassa och arbetsförmedling å min son räkning...men inte fan blevjag nå klokare för det. Har fullmakt att hjälpa grabben med sånt då han har aspergers syndrom...men inte ska ni tro att det hjälpte oss ändå. GAAAAHHH!!!

 

Min goa vän var in på en kopp kaffe här på förmiddagen och hon lärde mig ett nytt ord... KLÖSBRÄDA=TOUCH telefon...en del kan ju inte släppa greppet om sina leksaker å jag tyckte att klösbräda var ett utomordentligt målande namn...Hon kan hon den bruden....

 

Nu är alla vi som promenixa härligt trött och slut...ska försöka lura gubben att hämta tvätten i källaren så jag kan hänga den på altan...så härligt med nytorkad tvätt ute...luktar ju så himla gött....

 

Till kvällen ska vi mumsa panerad spätta, potatis, spenat och gröna ärtor...det blir smaskens det....kanske man blir lite intelligent...moahahahaha

Av Åsa - 26 mars 2012 21:46

.....på vift med gubben i Falun på lite ögonshopping å käkat Kina buffé...mys å mums. Trotsade grå vädret med en kaffe på altanen, sen blev det en kopp inne med grannen oxå ...I Falun var man ju naturligtvis in på ett av mina paradis....Deichmann...skooor högt å lågt å överallt.....snacka om himmelriket.....hur som helst så kom jag hem utan skor...hur det nu kunde bli så..för en gångs skull så lyssnade jag på gubben...fast försökte jag nog lite med hundvalps blicken...hmmmmm...det sket sig. Hade ju inte plånboken med mig, annars har det nog blitt ett par m kilklack.....de var både sköna å snygga men det tyckte inte gubben....fast han bryr dig inte i varken kläder eller sånt....det får jag fixa dock inte för ofta för man kan ju inte ha typ mer än ett par skor på sig...å om det så är ett par slitna träningsdojjor så kan man ha dem vid alla tillfällen.......är man karl så är man......gaaaah!! Älskar ju den filuren lik förbannat....Hoppas på lite mera mys i morgon, första tvätten för i år som hängts ute...luktar ju så gott...tur att man har plats på altanen under tak för det såg ut att bli nederbörd i möra.....Nu på kvällningen var vi ner till svägerskan å snacka lite skit....spånade lite om kommande kryssning....Nice!Nu blir det gördel av o mys t-shirt på lite soffkur å tv tittande innan sova....

Av Åsa - 25 mars 2012 10:51

.......ja kan det bli bättre än så.....solen skiner, jag nyser å jobb väntar. Det är min söndag det... Äldsta grabben drar till Loftsdalen för en veckas skoj med klassen.

 

Solen skiner på skitiga köksfönster...suck...men det är ingen mening att börja putsa dem nu, har ju tyg som ligger å väntar på att bli nya gardiner så då får fönstren vänta tills gardinerna är klar. Solen värmer gött och jag skulle vilja bostta mig i en stol på en väl vindskyddad plats med ett korsord å bara ladda de vinter trötta batterierna...hoppas att det går fort med sjöarna nu så man får ut o fiska...det lixom rycker i kast armen...ni tycker nog att jag är knpp, men när man är vid eller på sjön i båt så glömmer man allt annat, lite gofika, kärleken (familjen) och ibland goa vänner...hä är KÄRLEK på hög nivå för mig det.....Inget dyrt nöje och nästan alla kan vara med...även Rambo gillar å vara med. I fjol sommar satte minstingen på Rambosina solglasögon.....doggen gick runt i dem som om ingeting hade hänt.....ville lixom inte ta av sig dem...hihihihi. Det alltså inte bara jag och gubben som är tossig i den här familjen......

 

  

 

Ha det bäst i sooooolen och gör som Rambo på med solbrillorna å ut å njut!!!!!!!!

Av Åsa - 24 mars 2012 17:18

....i snö kommer fram i  tö!! Det har vi verkligen fått efrfara i dag, har lixom mockat å städat i hundhagen....usch hianemej som där såg ut....Nu r den fräsch igen. Ja nu har ju inte vi en sån där vanlig hage utan en stoooor inhägnad i anslutning till altanen så att Rambo kan var ute när han vill mellan våra goa promenixer. Å appropå promenix så tog jag , gubben å lill älsklingen Rambo en lång härlig sådan i solen på förmiddagen. Vi hann få oss en korv på bästa TIME oxå. Social träning för hunden, kanske husse å matte behövde det oxå...fniss. Lek å stoj på Finnåsen och race i dypölar i skogen....mys pys enligt Rambo.....Tänkte ta min nya fina pippi tröja på mig som min mamma stickat o som kom med posten igår, men gubben trodde att det skulle bli för kallt åt en fryslort som mig om det skulle blåsa...ångrar nog att jag tog vinterjackan...det var pus, så vart i soooolen....

 

Väl hemma igen så drog vi på en liten shopping runda jag å gubben, vilket resulterade i bland annat en Limegrön läcker tvättkorg, väldigt väl behövlig då den gamla lixom höll på att rämna totalt. En hel del duschkrämer a la Axe å deosprayer likaså. Gammbilen fick sig en lyxtvätt på Statoil på Årsundavägen i Sandviken å den var helt gratis för vi hade fyllt tvättkortet...När vi landat hemma igen blev det altan röj, hag städning och en snabb städ inne....pust!!!!

 

Nu blir det till att mysa i soffan å äta lite lördags godis, hunden har redan fått sitt ett stot ox märgben vovve mums på hög nivå. Tycker att jag kan få ta det lilla lugna å ladda inför eftermiddags skiftet i morgon, sen semester i två dagar...jihooooo!!!  Jobbade ju natten mot igår och fick lov att börja igen vid 12.30 igår på dagen, et känns idag i mitt virriga blonda huvud.

 

Ha det bäst nu och var rädd om varandra....Kram!!!!

Av Åsa - 23 mars 2012 22:12

....jag är. Så blir det när man stångar sig blodig å jobbar häcken av sig. Nu lite soffmys innan jag slår en frivolt ner i sängen. Hur som helst så är jag EJ anträffbar vad det gäller jobb i morgon...näe jag har en del MÅSTEN som lär göras....suck! Tänkte även hinna med att tillbringa en deltid ute i solen om den vill göra oss sällskap.... Nu får ni se till å ha det så gott fredags myset å krama om era nära å kära. Over and out, eller över å ut från en schliten toka......Shit, glömde att berätta att jag fått en super super fin stickad Pippi tröja av min kära mor idag som hon gjort....så himla nöjd blev jag.......över å ut igen då...CHECK!!!

Av Åsa - 22 mars 2012 22:25

.....sitter man här med huvudet fullt igen då. Hur ska det bli, hur ska det gå......visst det löser sig med tiden. Fast just by känns det som om att jag har hur många frågetecken som behöver rätas ut till utropstecken....rörigare än vanligt i mitt blonda huvud....Får ta å slå ihop huvudet med någon som har mer innanför pannbenet än mig..... Undras bara vem jag ska spy ur mig all galla på utan att det valsas vidare...Hä är ju så i en bruksort att djungeltrumman är snabbare än ljuset å son jag brukar säga : Det sprider sig sa han som sket i fläkten.....å andra sidan så kan det inte bli annat än bättre eller?!?! Hmmmmm.....Hur som helst så kan jag säga att det är en fröjd att köra den lilla nya pärlan,Bönan, som jag kallar den, bilen alltså....å sen kan jag ju få säga att jag utan att skryta att jag nu har gått ner bra precis halva min vikt som jag hade innan operationen GBP som jag gjorde för två år sen....har ett normalt BMI....inte för att säger nåt om hur man mår enligt mig. Jag tycker att det är helt upp till var å en och att man inte ska stirra sig blind på vare sig det eller vågen....ni undra r nog hur jag kan säga så, det.är på grund av att jag tycker att alla människor måste själv inse att man behöver hjälp å att ingen annan kan besluta, sånt åt en....det är helt upp till var och en vilket man väljer. Vet av egen erfarenhetatt det definitivt inte gör saken bättre av att folk försöker hjälpa en genom typ : Sånt där ska väl inte du äta lilla vän.....va fan såcsäger man inte till en vuxen människa.....Nog spytt från mig,.så tjohej leverpastej.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards