Alla inlägg under mars 2012

Av Åsa - 22 mars 2012 17:49

.....CHECK!!!! Dock inte för mig utan för grabben som drar till Loftsdalen på söndag å blir borta en vecka....kanske är tur att det inte är jag som far, ni skulle nämligen inte ens kunna tänka er MIF i slalombacken inte heller på ett par längdskidor....har tror att ni skulle garva käken ur led rätt så snart då....jag har ju motorik likt smått havererad robot.....får ju inte till det med armar å ben lixom....har provat att gå med stavar för det var ju såååååå enkelt enligt vissa.....jo,jo...de heter ju inte Åsa de.....moahaha. Nu tar jag en micropaus soffan och laddar mina batterier inför ett nattskift....lite jobb i möra å på söndag sen en kortare välbehövlig ledighet som måste fyllas med både lite MÅSTEN men oxå massor av SOL å utevistelse......kanske det börjar bli dax att damma av kvasten och serva den inför den årliga turen till Blåkulla med a lla andra trevliga häxor.....Kanske man blir bjuden på nåt lite extra då.....Yngsta grabben är på bal för alla niondeklassare, god mat, trevlig musik mm bjuds det på....kul att de får göra sånt...fast han ville inte ha skjorta på sig, aldrig i livet...så det fick bli jeans å en tshirt. Tur att han vågar vara sig själv lillgrabben...Vill oxå passa på att be om ursäkt om det dyker upp lite tokiga tecken å stavfel här å där....lite kass på att blogga fån mobilen den gör inte sim jag vill alla gånger...även när jag skriver från datorn blir det tok på grund av mye smulor i tangentbordet som inte går att få bort......suck:-/

Av Åsa - 21 mars 2012 23:07

.....huvudet fullt av en massa tok, hektisk kväll på jobbet...hmmmmm! Snurrar på som bara den i skallemejjan, känns som om det är en hel del värdelöst vetande som tagit plats i min blonda knopp....Har i alla fall nå trevligt att se fram emot, tar mig em tripp med nära å kära i början av april...känns som om det är väldigt välbehövligt just nu.....kul, kul.Ska väl försöka slå igen de Ovako grå korpgluggarna å försöka ladda om inför morgondagens p-möte och nattskift. Skulle vilja klona mig ibland, det är kort om folk å vikarier på jobbet, men själv har jag redan tid över mina 100% inplanerat denna månad trots 6 dagars sjukskrivning....hmmmmm.......undras hur det gått till, jooop en massa möten o kurser bland annat som är obligatorisk....ja,ja får väl göra lite mindre tid nästa månad då..Har lust att fixa nya gardinerna till köket, putsa fönster osv...men va fan jag är ingen robot, måste ju va människa oxå....så det får bli lite längre fram, kanske för påsk, men bara kanske...de ska ju sys oxå, gardinerna...jag vet att jag kommer att va skiiiit nöjd när det är gjort...för jag gillar ju å dona.....men som sagt va inte NU......Tar å plockar av mig brillorna och försöker varva ner nu då, sa till gubben tidigare att som det känns nu i huvet på din kärring så skulle jag behöva öka på dosen med stämmnings höjande....gaaaah, jaaa jag käkat faktiskt det efter att jag typ gick i väggen för två år sen å har jag inte tagit dessa så skulle jag inte må så bra som jag gör idag.....har dock den lägsta dosen, men det har hittills funkat toppen bra för mig....å som vanligt då vilar det inte många ledsamheter här inte.....natti o sov så gott alla ni där ute.....

Av Åsa - 20 mars 2012 20:51

....är jag idag efter att ha hämtat nya bilen och sedan ränt runt i halva Gästrikland för att fixa med både ditt och datt....var bland annat in på tre apotek innan jag fick tag på insulin nålar åt grabben. Sånt kan reta gallfeber totalt på mig....grrrrr!!!

Bidde en liten maskot till nya bilen å så en ny gördel till mig....gaaah....snart kan jag börja ha den på dagtid bara så kanske jag får sova utan att hålla på att klia ihjäl mig......behöver ju min skönhetssömn mer än andra jag, så det får inte bli för lite av den varan för då törs man ju inte visa sig ute sen....moahahahah. Bilen passade på att köras av älskade dotra både till bland annat Valbo och hem oxå......hon tyckte den var kul att köra den lilla kidneybönan, jaha tänker ni nu var det inte en bil de köpt....jooooo naturligtvis, men den förra lilla vi hade kallade vi för ÄRTAN för den var knallgrön metallic...så nu får denna heta KIDNEYBÖNAN pga sin rödbruna metallic lack...kommer nog gå under smeknamnet BÖNAN....jaaaa, ni får tycka att jag är tossig, men vet ni vad det bjuder jag på......Jag är ju blond....dock bara på utsidan...men ibland undrar jag själv om jag inte har fått en slng av det blonda på insidan oxå.....

 

Nu ska jag strax krypa upp i favvo soffan i min one piece å bara njuta resten av kvällen...begriper inte att jag är så förbaskat trött idag....Kan ju kanske bero på att jag kliat mig i natt på både eksem och under gördeln, plus att jag vaknat typ hundra gånger med världens konstigaste drömmar.......skumt!!! Behöver nog en redig tjejfest snart så man får toka lite och släppa taget om vardagen en stund....Hoppas på det nå tag framöver!!!!

 

 

 

Lägger in en bild på hur bilen ser ut BÖNAN, men det ger inte riktigt rätt färg med den här bilden......fast det är den här färgen enligt papprena.....


 

Av Åsa - 19 mars 2012 22:44

....inlurvad i min goa filt långt upp krupen i soffhörnet. Har haft en bra dag som vi bland annat har tillbringat med att fira kära svärmors födelsedag på Hanssons konditori med både go bakad potatis och vissa såg ju till att trycka i sig lite princess tårta oxå.....Nu  på kvällningen hat vi kollat på hockey Dif-Lif kvalserien.....Spännande, fast jag måste ju medge att jag pillade mer med telefon (WF) än kollade hockeyn...hihihi.

 

Nu skajag strax krypa till kojs och förhoppningsvis fånågon timmes välbehövlig skönhetssömn innan man ska agera taxi åt diverse juveler som ska åt alla möjliga håll å kanter...kul när det händer saker. Åååååå just ja, kanske får skvallra om att i morgon hämtar vi en ny bil....en röd liten pärla i stället för den gamla gröna Ärtan (Atosen)....  

 

Hoppas på lite solsken framöver så jag får ut och rasta mina ben.....bara älskar att knata runt i solen å skita i alla måsten....det blir ju faktiskt grå väder nån dag oxå å då kan man väl pyssla med sånt om man har tid å lust!!!!!

 

Nej....gäääääsp...nu tror jag att jag ska göra ett av mina mest eleganta svanhopp rakt ner i bingen och förhoppningsvis så slipper jag landa med ett magplask.....just ja, appropå mage, så kan jag tala om att min tid så här efter min bukplatik har gått riktigt bra....ärret ser fint ut och svullnaden har lagt sig rejält...dock kan man ju få dras med svullnaden ett bra tg till om jag fatta rätt.....nåja lite sladder och otroligt mycket bristningar gör väl inget på en halvgammal kärring....man är ju direkt ingen Barbie och vill inte vara det heller...... Ha det rikyigt gott och kom ihåg att stråla i kapp med solen när ni har chansen.....det smittar av sig på andra och det kan ju kanske rädda någons dag.......KRAM

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards