Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Åsa - 10 augusti 2014 20:51

....på vift och fyra knubbsälar i Storgösken. Det har vi nyss upplevt. Tofflorna flöt i väg och snäll som jag är så simmade jag efter och hämtade dem. Fick dock en grundkänning så det slutade med att jag kröp fram med arslet rakt upp ovanför ytan. Skrämde nog slag på lite golfare när jag klev upp på land igen och fladdrade med min löst hängande lår(efter -70 kg så sladdar det både här och där) så det låter som änder som lyfter från vatten ytan....flopp flopp flopp. ...de hade lite svårt och putta bollen i hålet då.....det bjuder jag på. Moahaha! !! ?

Före det var vi på tur på skogen och metade lite abborre. Fick några små rackare. Härligt men lite trassel och fnurror på linan. Det är ju sånt som hör till. Kommentarer slängde vi ur oss till höger och vänster. Man får heta både det ena å det andra. Tur att vi vet var vi har våra vänner och ingen tar illa upp.

Av Åsa - 10 augusti 2014 16:58

....glömde berätta att kompisen som är assistent åt vår autistiska vän skrattade gott när jag skulle skjuta ut båten med 3 vuxna personer i.....då skulle sett du såg ut som en padda på grund! Haha...man tackar allra ödmjukast för den kommentaren och tackar även den styrande uppåt i luften Gud eller vad man vill för att hon inte var framme med kameran i just det ögonblicket.

När vi satt och åt så jag gubben getingar och gav Eva/assistenten en käftsmäll. ...blev någon kommentar till grabben (autistisk) att: Vad är det för folk vi umgås med...det går ju inte.. så svara grabben typ: joooru Eva det går visst!!! Make my day, vilken härlig dag vi haft.

Nu drar vi iväg och metar 4 vuxna, en burk mask, en läsk å gott humör. Thats life! !! ?

Av Åsa - 10 augusti 2014 15:25

....goa väns dag fulländad idag. Han har både metar och trollat på Storgösken. Vi var ute ett par timmar och började bli lite mat sugna så vi föreslog att vi skulle åka och äta ute mat som vi skulle bjuda på. Hamburgare är ju en favorit.....då kläcker grabben ur sig ( autistisk vill jag tillägga) får jag äta en caprisåsa (hans uttal) istället. Själv klart sa jag. Veva upp spöt då. Å när det var gjort kläcker grabben ur sig till gubben: Gasen i botten Roffe! Hihi så jävla härlig. Blev en liten gös och en liten abborre. Grabben var nöjd i alla fall.

Nu ska vi åka å få lite kaffe.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards