Direktlänk till inlägg 10 oktober 2014

Rena rama..

Av Åsa - 10 oktober 2014 13:09

...sjukstugan här hemma. Jag hostar så allt i kroppen byter plats. Yngsta grabben har feber och ont i halsen. Gubben harklar och hostar. Ringer Hälso centralen å de ska ringa upp.......recept förnyelse och tid till grabben. När de ringer upp och gubben förklarar vad problemet är och vilket Recept som behöver förnyas så får han till svar: får se om doktorn hinner skriva ut receptet....å pencillin skriver vi inte ut om man inte har halsböld å inte kan gapa......okej hur tänkte de där. Fattar att man är restriktiv med pencillin, men den här killen har inte ätit pencillin sedan han gick i lekis. Han kan inte sova på grund av ontet. Spelar ingen roll vi har ingen tid och ni får återkomma till veckan. Vi bokar nya tider på måndag. AKUTA tider.....kanske det.är lite akut för honom när han haft ont i över en vecka , kört med zyx (som inte hjälper) och har feber. Missar ju mycket i skolan. Blir så jäkla less. Å så finns det folk som i stort sett har klipp kort på HC å alltid får tid typ 3 gånget i veckan. Är man sååååå sjuk borde man kanske ligga på lasarettet. Ursäkta påhoppet och jämförelsen.

Bara till att bita ihop och komma igen. Man ska vara frisk för att orka vara sjuk i dagens samhälle.

Har prexis haft besök av syrran och hennes Rolf. Lite kaffe och goa skratt.

Nu kommer sooooolen. Härligt!

Har beställt lite garn så jag kan virka lite fram över när ufot som jag håller på med nu blir klart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 6 november 2016 20:29

http://nouw.com/nonoåsa är mittsista inlägg på nouw.

Av Åsa - 4 april 2016 13:24

http://nouw.com/Nono%c3%85sa?cache=236298206

Av Åsa - 4 april 2016 11:56

....Gott efter en tur på skogen med vovven och gubben. Lyckades göra en "Sara", klev igenom och hamnade med ena foten dränkt i lera. Suck! Blir en skotvätt under dagen. Har man inte att göra så får man. Curling på tvn, kul att titta på. Snart sk...

Av Åsa - 3 april 2016 14:43


....ju tidig då jag var på jobbet. Hem å fixade kaffe, kröp ner en stund med vovven och gubben. Ringde svärmor som ville gratta mig, hade annat för sig igår. Hon hade ringt mig när jag taktikvilade på morgonkvisten. Gubben och två av tre grabbar ...

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards